Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gevallen vandaag in 2010

tijmen
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 19 okt 2009 17:22

tijmen 12 jan 2010 15:14

Het is weer 2010 en ja, ik ben gevallen.

Zondag van mijn Tacx (zie 'nog gevallen vandaag in 2009' voor een situatieschets).

Gisteren een helm gekocht na een vlaag van verstandigheid en hatsa, vandaag op weg naar mijn werk op mijn plaat gegaan bij het Surinameplein in Amsterdam.

Kwam uit het Rembrandpark en vlak voor het stoplicht op het Surinameplein kwam ik op een opgevroren stukje weg. Voorwiel gleed weg en ik landde plat op mijn buik. Schoof nog een metertje of 2 door want ik had de vaart er redelijk in zitten. Niks aan de hand op een schram op m'n knie na, een beurse heup, een scheur in mijn North Face jas en een lichte slag in m'n voorwiel. Het was gelukkig op mijn stadsfiets/winterfiets/fixed. Niet op mijn wielrenfiets, maar toch balen.

In 3 dagen tijd 2 valpartijen. Mijn portie wel gehad vind ik.
slow is smooth, smooth is fast

cyclelicious
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 22 jan 2009 17:04

cyclelicious 14 jan 2010 02:08

Ook ik ben vanavond weer onderuit gegaan..
Gelukkig viel ik zacht in een donzen bed van sneeuw, dus de schade valt mee.


fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 18 jan 2010 21:46

Ik hoop niet dat het en voorbode wordt voor dit jaar. Maar vanochtend erg glad, en ook twee maal gevallen. Was niet leuk.

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 21 jan 2010 00:22

Ik ben gelukkig dit jaar nog niet gevallen, wel bijna!
Toen mijn ketting knapte na het aanzetten tegen de 50km/h de fiets kon ik (zittend op de bovenbuis net houden...
Geen pretje met zulde snelheden!
mijn Flickr

Gebruikersavatar
gineau
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 24 jan 2010 21:25

Gebruikersavatar gineau 25 jan 2010 18:03

Ik vertrok vanmiddag vanaf een kruispunt. Aan de overkant was ik lekker op snelheid, ik lette verder niet echt op de weg... maar er bleken kriskras over het fietspad allemaal ijsbaantjes te liggen. Die zag ik niet op tijd dus ik reed erdoor en mijn fiets begon heen en weer te stuiteren, waarna ik op de naastgelegen stoep pleurde...

Zag er niet echt sexy uit, al bleef de schade beperkt tot een schaafwondje aan een knie en kapotte handschoenen. Ik moet echt eens wat beter vooruit leren kijken, zeker nu weer met die schijtsneeuw. :/

stoli
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 01 sep 2009 18:34

stoli 25 jan 2010 19:20

ik was vorige week gevallen;p niet met sporten maar ik fietste naar huis. weet niet precies wat er gebeurde.. maar het resultaat was een ei op mijn slaap en een sleutelbeenbreuk...

peter30
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:29

peter30 26 jan 2010 22:20

Zaterdag onderuit gegaan in de bossen, moest uitwijken maar reed op van de ijs achtig sneeuw. Dus onderuit gegaan. Verder niets aan de hand.

Gebruikersavatar
kauwvot
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 19 okt 2009 23:48

Gebruikersavatar kauwvot 26 jan 2010 22:57

Zondag 1,5 week geleden gefietst, top Vijlenerbos was onbegaanbaar vanwege de sneeuw. Teruggedraaid, tussendoor lek gereden en later nog op een fiets/voetpad in een afrastering gevallen. Ribben gekneusd of gebroken. Kan sinds een week voor geen kant meer fatsoenlijk slapen.

tijmen
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 19 okt 2009 17:22

tijmen 28 jan 2010 13:36

Kan nog een valpartij bijschrijven.

1,5 week geleden tussen wormerland en purmerland, op een heel klein fietspaadje. Zag het al aankomen dus ik stap af om over een stuk ijs op de weg te 'klunen'. Tijdens dat klunen 3x onderuit gegaan. Niks aan de hand op een blauwe heup na.

Maar lang leve de dooi, deze week weer eens goed buiten kunnen fietsen.
slow is smooth, smooth is fast

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 28 jan 2010 23:02

Ik ben vandaag niet gevallen. Maar het was wel "spannend" op de weg. Tot nu toe eigenlijk de gevaarlijkste dag van 2010 in mijn regio (Zuid-Oost NL). Ik heb tot nu toe iedere dag gefietst, en ook vandaag wilde ik zonodig weer met de fiets naar mijn werk, maar eigenlijk was het onverantwoord. Geen sneeuw, zoals de laatste weken gebruikelijk, maar echte ijsvlaktes op de straat. Ik wed dat je hier en daar een heel eind had kunnen komen met schaatsen onder je voeten. Dus met een slakkengangetje naar m'n werk. En op de terugweg keiharde wind tegen, en maar 2,5 bar in mijn crossbanden:(

Gebruikersavatar
bianco
Forum-lid
Berichten: 586
Lid geworden op: 14 jun 2006 11:29
Contact

Gebruikersavatar bianco 06 feb 2010 18:12

Afgelopen zondag op pad om 2 - 2,5 uur te gaan fietsen. Ivm de gladheid en pekel de MTB genomen en aan het begin even goed de wegen bekeken, maar het was goed te doen. Her en der lag nog wat sneeuw maar in ieder geval geen ijs ... dacht ik toen nog ....
Na een paar km was ik Delft uit en draaide ik een ander fietspad op richting Nootdorp. Na een bocht nog even aanzetten. Maar toen ik het fietspad nog eens goed bekeek zag ik ijs ... heel veel ijs, eigenlijk alleen maar ijs. Ik reed dus op een ijsbaan met een vaartje van zo'n 26-27km/u. Hmmm, vooral niet remmen dacht ik nog. Ik voelde beide wielen licht wegslippen. Aj, ik ga zo vallen! Ik wist het zeker. Even later gleed ik over het fietspad, maar nu inderdaad naast de fiets. Twee wandelaars die het hadden zien gebeuren kwamen naar me toe en zeiden dat het verderop nog veel erger was. Gelukkig mankeerde ik niets. Het was zo glad dat ik nog zeker 10m door ben gegleden. Fiets was in orde en kleding was nog ook nog heel.
Daarna nog zo'n 1,5 uur gefietst maar toch niet echt lekker meer. Thuis zag ik dat de plek waar ik gevallen was echt vlak bij de gemeentegrens is: in Delft niets aan de hand maar in de gemeente Pijnacker-Nootdorp was het strooizout echt helemaal op denk ik...

aartb
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 feb 2006 17:15

aartb 06 feb 2010 21:55

Ook ik ging vandaag onderuit. Op het fietspad van de Stakenberg naar Hulshorst. Het eerste stuk ging vrij goed, maar op een gegeven moment was het alleen maar ijs. Gelukkig reed ik niet hard, dus het veel allemaal mee. Vervolgens reed ik ook nog lek tussen Zeewolde en Nijkerk en toen had ik het wel gehad. De laatste kilometers gingen ook niet echt soepel meer, maar het warme bad thuis maakte alles weer goed.:D
Klimmen is zwaar!!!

Plaats reactie