Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gevallen vandaag in 2010

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 03 jun 2010 00:21

die DA wielen zijn ook ps te koop! In iedergeval wel in GB.
hoop voor je dat alles snel weer voor elkaar is. Sterkte!
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

marcello
Forum-lid
Berichten: 474
Lid geworden op: 26 jan 2005 01:55

marcello 16 jun 2010 12:28

Gisteravond rond 23:45 kwam ik met 40+ km/u aangefietst, komt er plots een kat vanuit de berm, ontwijken had geen nut meer en voordat ik het besefte klapte ik vol op het asfalt.

Gevolg persoonlijk:
Schaafwonden op knie / scheenbeen / arm / dijbeen / hand / schouder / elleboog
Gekneusd sleutelbeen, waar er een stukje bot tussen 2 gewrichten omhoog is gekomen

De fiets:
Moet ik nog goed bekijken.

Wederom komt de helm erbij kijken, want deze ligt in 2 stukken en is op meerdere plekken gescheurd.


Nu een dag of 12 de schouder niet belasten en dan terug voor nacontrole.

Ciao,
Marcello.

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 16 jul 2010 01:15

En de kat? (sorry kon het niet laten ;))
Veel beterschap in ieder geval!

Het moest er bij mij ook eens van komen, vandaag voor het eerst echt flink gevallen.
Ik reed net iets te dicht op een rij geparkeerde auto's en er doet eentje plots zijn portier open. Ik had niet eens meer de tijd om opzij te sturen en ben er met mijn schouder vol tegenaan gekomen en gevallen.
Het was een flinke klap maar ik denk dat het portier uiteindelijk het grootste slachtoffer is geworden. Ik ben er in geslaagd om het portier behoorlijk te ontzetten en het kan niet meer dicht...
Lichamelijke schade: ik heb nu vooral last van mijn schouder maar dat is gezien de schade aan de auto ook niet zo gek eigenlijk. Verder geen schaafwonde of kleerscheuren te bekennen, mijn spiksplinternieuwe broek heeft zijn vuurdoop in ieder geval overleefd.
De schade aan mijn fiets lijkt ook mee te vallen, de rechtershifter heeft wel een tik gehad maar hij schakelt nog wel. Verder een geschaafde QR en wat krassen op de shifters.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 16 jul 2010 01:22

Jij ook beterschap!

Volgens mij heb je geluk gehad.

Zo'n portier is vaak een stuk groter en gevaarlijker dan je zo denkt.


bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 16 jul 2010 01:34

Dank je, ik heb echt enorm veel geluk gehad! Ik snap echt niet hoe ik het voor mekaar gekregen heb om die deur zó te beschadigen.
Ik heb mijn lesje wel geleerd en vanaf nu rij ik gewoon in het midden van de weg!!

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 21 jul 2010 14:06

Update: De fiets is zaterdag naar de fietsenmaker gegaan, jammer genoeg is het erg druk en kan het dus wel even duren voor het schaderapport is opgemaakt, ik heb nog niets gehoord voorlopig. Op het eerste zicht moest er volgens hen wel een nieuwe shifter op omdat het hendeltje om op te schakelen achter de remhendel blijft hangen.
Verder blijkt mijn middelvinger ook een tik te hebben gehad, in eerste instantie geen last van maar sinds vandaag heb ik hem wel ingetaped. Mijn huisarts had me vrijdag al gewaarschuwd dat ik die maar even in de gaten moest houden...

Alle papieren zijn opgestuurd naar de verzekering dus nu is het afwachten of ik nog wat terug kan krijgen. Misschien kan ik de shifters meteen upgraden naar de nieuwe Ultegra :)
Eigenlijk baal ik er nog het meeste van dat ik mijn fiets moet missen, met de MTB hou ik mijn fietsvriendjes echt niet bij!

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 07 sep 2010 22:30

ik ben vandaag ook gevallen, gelukkig nog met mijn oude fiets, zaterdag krijg ik mijn nieuwe
maar ik ben nu flink geschaafd, kwam doordat ik door olie reed en toen in een natte bocht weggleed en dan ben je gezien

vandaag 8/9 me fiets even bekeken en er ligt 1 spaak uit en er zitten een slag in voor en achterwiel dus wel geluk dat het met mijn oude fiets is
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

wilcoelskamp
Forum-lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 apr 2010 21:17
Locatie: Noord-West Veluwe

wilcoelskamp 09 sep 2010 23:17

Ben ook voor de 1e keer gevallen met de racefiets, korte draai maken, weinig snelheid en vochtig wegdek en daar lag bijna 2 meter lichaam op het fietspad......direct het fietspad geblokkeerd natuurlijk want als ik val dan val ik van een hoogte en neem direct alle ruimte in.

Maar goed , knie kapot en het pedaal/zadel/stuur/snelspanner beschadigt. Nu is de nieuwigheid wel van de fiets af.
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 09 sep 2010 23:23

[quote="wilcoelskamp"]Nu is de nieuwigheid wel van de fiets af.[/quote]


battle scars ;)

maar belangrijkste is dat jij niks ernstigs hebt..
Afbeelding

twor
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 jul 2009 09:13

twor 10 sep 2010 13:07

[quote="wilcoelskamp"]Ben ook voor de 1e keer gevallen met de racefiets, korte draai maken, weinig snelheid en vochtig wegdek en daar lag bijna 2 meter lichaam op het fietspad......direct het fietspad geblokkeerd natuurlijk want als ik val dan val ik van een hoogte en neem direct alle ruimte in.

Maar goed , knie kapot en het pedaal/zadel/stuur/snelspanner beschadigt. Nu is de nieuwigheid wel van de fiets af.[/quote]
Dat is echt zo'n bekende ja, laatst wilde ik ook draaien, fietspad net te krap dus ook een stukje door de berm. Veel te langzaam, veel te scherp dus daar lig je dan op het gras/asfalt. Echt zo zonde van de krasjes op de fiets :(

dual
Forum-lid
Berichten: 419
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:59

dual 10 sep 2010 17:00

Zo gaat het met alles dat nieuw is: de eerste kras doet het meeste pijn
nulla tenaci invia est via

krilynck
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 jul 2010 21:18

krilynck 13 sep 2010 23:32

Yes, ik heb ook weer eens op het asfalt gelegen... Wilde even stil gaan staan om m'n bidon te vullen bij een kraan en ineens klikte links (mijn afzetbeen) niet meer uit. Dus maar met rechts geprobeerd en daar lukte het wel mee, maar ik viel om bij het neerkomen. Met héél veel moeite heb ik mijn linkervoet van het pedaal af kunnen krijgen en sja... toen zag ik dat er één schroefje verdwenen was. Lekker dan... Daardoor draaide het plaatje dus met mijn beweging mee en liet niks meer los.

Een goede les voor de volgende keer: even controleren of alles op de schoen nog wel strak zit voor het weggaan! Of gewoon blijven staan in plaats van omvallen, natuurlijk. :P

Plaats reactie