Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5014
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 19 jun 2021 06:58

i-mac schreef: 18 jun 2021 22:07
joeptimmermans schreef: 17 jun 2021 20:20 Ook ik rijd ca 45 minuten, net iets meer dan 20 km. Smeer niet in, neem ook geen bidon mee. Te veel gedoe voor zo'n relatief kort stukje.

Ik heb me wel aangewend om voor vertrek nog een paar glazen water te drinken, zowel in de ochtend als in de middag.
Niet insmeren omdat het teveel gedoe is, is onzin. Je wil niet weten hoe je huid afziet van de zon. Ook al is het maar voor een kort stukje. Vraag dat maar een dermatoloog. Huidkanker ziet er in het begin héél onschuldig uit ...
Precies. Mijn vrouw heeft met haar werk veel met huidkanker patiënten te maken en de aantallen blijven schrikbarend stijgen. Het is vaak ook nog eens vaak slecht te behandelen en agressief.

Blijven smeren!

leon1
Forum-lid
Berichten: 2815
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 19 jun 2021 09:51

Ik neem altijd een bidon mee. Kortste route huis - werk = 25km (enkel) maar vaak neem ik een ommetje en kom ik uit rond 35km. Ben ook wel eens de bidon vergeten en dan zie je ineens dat je zo'n stukje ook prima zonder kunt. In de winter altijd een bidon van 500ml en in de zomer altijd 750ml.

Smeren doe ik eigenlijk nooit, 's ochtends sowieso niet omdat ik altijd vroeg op pad ben. Maar 's middags ook niet. Omdat ik dan eigenlijk altijd de korte route naar huis pak waar ik zo'n 45 minuten over fiets en ik het dan een beetje overbodig vind.

Maar ik zou zeker wel moeten smeren. Toch maar eens een fles zonnebrand op kantoor zetten.
Ride bikes, not tanks!

i-mac

i-mac 19 jun 2021 13:23

Je kan tegenwoordig bij o.a. kruidvat van die kleine reis flacons kopen. Die kan je zelf ook bijvullen. En ze nemen niet veel plaats in je achterzak.

hayes

hayes 19 jun 2021 19:05

Staat gewoon op de bureau bij mij. Het smeren duurt 20 seconden.
Kost ook twee keer niets, LIDL of Kruidvat zijn even goed als de Garniers van deze wereld.

Gebruikersavatar
jepickx
Forum-lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 02 mar 2017 13:11

Gebruikersavatar jepickx 01 aug 2021 21:12

De voorbije week gewoon eens weer alle dagen op de fiets naar het werk geweest.
Alle dagen nauwelijks regen gehad.
In totaal 350 km afgelegd. (ook om eind juli de totaalstand boven de 6000 km te krijgen).
Bianchi Intenso
Koppie Coppi

hayes

hayes 02 aug 2021 09:37

Vorige week ook nog eens 5 dagen. Helaas zowat iedere dag nat en die eeuwige wind begint op m'n zenuwen werken.

Vanmorgen vertrokken met gemiezer maar nog geen 10 minuten later was dit het beeld, en dat maakt veel goed.

Afbeelding

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1327
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 02 aug 2021 14:01

Hier ook vertrokken in de miezer, alleen ging die over in een fikse regenbui. In centrum Brussel dan ook nog eens veel water op de wegen. Kortom: er zijn betere dagen om te pendelen.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1327
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 11 aug 2021 14:42

Vandaag toch weer mogen merken dat de lichtjes stilletjes aan weer opgeladen mogen worden: nog een paar dagen/weken en ik pendel weer in het donker.

hayes

hayes 12 aug 2021 21:21

Ik heb daar bewust nog niet aan willen denken :dislike:

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 23 aug 2021 19:08

Ik heb vandaag voor het eerst de 25km enkele reis heen en weer gependeld naar mijn nieuwe (sinds februari.... :oops: ) baan :mrgreen:

Geen douches ter beschikking helaas, dus rustig aan gedaan.
De kortste route bevat 12km rechtdoor langs de Amersfoortseweg, maar een 2 langere route levert een heerlijk tochtje op!

Fijne realisatie dat een half uur extra forenstijd dus een uur fietstijd oplevert, en dat het fietsen geld oplevert (met de auto zijn de eerste 5km voor eigen rekening, als ik op de fiets ga krijg ik die wel vergoed) :P
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

hayes

hayes 25 aug 2021 20:41

De vergoeding is inderdaad fijn. Kreeg ik geen euro, ik zou waarschijnlijk evenveel naar het werk fietsen.

Ik heb maandelijks zo'n 120-200 euro fietsvergoeding. Voor 200 moet ik wel elke dag fietsen.
Tel daarbij dat elke dag fiets zo'n 4-5 euro diesel uitspaart en dan kom je al snel aan een prijsverschil van 250-300 euro per maand. In de winter wat minder natuurlijk.

Op jaarbasis scheelt dat al snel een kleine 2000 euro.

Een verslaving die geld oplevert ipv kost. ;)

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 26 aug 2021 08:47

Je krijgt een fietsvergoeding? dat is dan enk ik anders dan in NL. Ik krijg 60 euro per maand omdat ik niet met OV ga (bij enkele reis 12km), Of ik nou fiets, met de auto ga of trein ik krijg die 60 euro. Of ik mag kiezen voor een abonnement, dan krijg ik verder niks natuurlijk. Maar of ik elke dag fiets, of minder is niet van invloed op het bedrag. Werkt dat in Belgie anders (@hayes, westhoek is toch belgie?)?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie