Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

laurens87
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 07 jun 2021 15:50

bartdr schreef: 07 jun 2021 14:48 Hier ook met de rugzak, maar zonder laptop. Daar ik een locker op het werk heb, heb ik wel spijt van een grote rugzak te kopen. Ik had beter geïnvesteerd in een rugzak waar met wat planning mijn kledij voor de week op het werk geraakt (maandag hemd+broek, dinsdag 5 boxer+sokken, woensdag 2handdoeken,... ofzoiets)
Zo doe ik het ook, redelijk ruime rugtas. Zeker als alleen de lunch mee moet. Heel sporadisch kan er zelfs een keer een laptop in. Daarom geen bagagedrager nodig!
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 07 jun 2021 16:02

Hier ook met rugzak. Ik neem weinig kleding mee. Ik heb een locker op het werk met een paar broeken en overhemden, handdoeken, etc.

Dus in de rugzak enkel een laptop, sokken, ondergoed, regenjasje. Eens in de paar weken ga ik met de auto en vervang dan alle kleding die op het werk ligt.

Ik raad wel aan om een specifieke fietsrugzak (bijv, van Deuter of Vaude) te gebruiken. Ik vind het verschil in draagcomfort op de fiets aanzienlijk.

sanger
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 mei 2020 16:23

sanger 08 jun 2021 13:00

Ik heb dus helaas geen locker op het werk (en geen ruimte voor). Ook geen douche helaas (al ben ik nog wel aan het kijken of ik een dealtje kan sluiten met het hotel op een verdieping onder ons, die hebben een algemene doucheruimte). Ik zal dus alles mee moeten nemen, maar zoveel is dat ook weer niet: schoenen, jeans, trui/polo/blouse, boxer, sokken en mijn laptop. Schoenen kan ik misschien wel gewoon op het werk laten liggen overigens, dat scheelt al een hoop ruimte meteen...

Ik ga eens kijken voor een rugzakje en de geadviseerde spatborden :)

Thanks :)
#willeniskunnen, de podcast van en voor talentbeperkte athleten!
Check willeniskunnen.cc!

hayes

hayes 10 jun 2021 20:57

Douchen doe ik ook niet. Een paar washandjes om bepaalde plekken even op te frissen en een goeie deo.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1329
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 17 jun 2021 15:16

Even uit interesse: ik rij dezer dagen standaard met een bidon (500ml) water op en af. Mijn rit is 23km en ik doe dat op 50-55min. Vanaf wanneer nemen jullie een bidon mee?
En als we dan toch bezig zijn: ik smeer zonnebrandcreme nu enkel 's avonds, 's ochtends (vertrek voor 7u) smeer ik mij niet in vooral uit ijver om te willen vertrekken. Zijn er hier nog met smeerrituelen?

Knaljaas
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jan 2017 13:37
Locatie: West-Vlaanderen

Knaljaas 17 jun 2021 15:49

Bij mij ongeveer dezelfde afstand. Smeren doe ik niet, ook omdat dit weer extra tijd kost voor ik kan vertrekken.
Als het warm is (laat ons zeggen >25°), neem ik ook een bidon mee, maar die geraakt zelden volledig leeg.

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 17 jun 2021 15:50

Mijn WW is ongeveer een uur. Altijd een bidon mee. Meestal 500ml, maar met warm weer 700ml. En als ik verwacht tijd te hebben voor een grote omweg, dan een tweede bidon.

Zonnebrand nooit 's morgens (ben altijd voor 7u weg) en 's avonds alleen als het erg zonnig is en ik voor 18u vertrek.

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 17 jun 2021 19:26

Voor mij is het deze week ook weer begonnen. Een dag in de week mogen we weer, maar ik kan als bhver nog een dagje extra plannen nu, mooi gebruik maken van de airco nu!

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 17 jun 2021 19:34

Rij enkele reis ca. 20 km in 45 min. 's ochtend rond 07:00 uur, 's middags rond 17:00 uur.
Neem nooit een bidon me en smeer ook nooit.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

joeptimmermans
Forum-lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
Locatie: Nijmegen

joeptimmermans 17 jun 2021 20:20

Ook ik rijd ca 45 minuten, net iets meer dan 20 km. Smeer niet in, neem ook geen bidon mee. Te veel gedoe voor zo'n relatief kort stukje.

Ik heb me wel aangewend om voor vertrek nog een paar glazen water te drinken, zowel in de ochtend als in de middag.

hayes

hayes 17 jun 2021 21:32

Eigenlijk nooit. Af en toe wel al shet naar de 30 neigt, maar ik drink zelden meer dan 200-300 ml.
Smeren 's morgens niet. Vanaf maart altijd als de zon door de wolken raakt in de middag. Zelfs in maart kan je verbranden binnen het uur.

En het is niet omdat je smeert dat je niet meer bruint. Dus daarvoor moet je het ook niet laten.

Ik ben het onlangs 1 keer vergeten...
4 uur gefietst.
Dit was het resultaat...

Afbeelding

i-mac

i-mac 18 jun 2021 22:07

joeptimmermans schreef: 17 jun 2021 20:20 Ook ik rijd ca 45 minuten, net iets meer dan 20 km. Smeer niet in, neem ook geen bidon mee. Te veel gedoe voor zo'n relatief kort stukje.

Ik heb me wel aangewend om voor vertrek nog een paar glazen water te drinken, zowel in de ochtend als in de middag.
Niet insmeren omdat het teveel gedoe is, is onzin. Je wil niet weten hoe je huid afziet van de zon. Ook al is het maar voor een kort stukje. Vraag dat maar een dermatoloog. Huidkanker ziet er in het begin héél onschuldig uit ...

Plaats reactie