Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Powermeter op een MTB

SirPeter
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2021 22:55

SirPeter 24 nov 2021 23:11

Hoi,

Ik wil een powermeter installeren op een Sensa Collina V24 2015 mountain bike. Heb geen idee welke geschikt is daarvoor. Als ik naar de 4iiii kijk dan betwijfel ik of die gaat passen. de crankset van de mtb lijkt een simpele schroef te zijn. Google zegt tegen mij niet wat de specificaties zijn van de crankset van de Sensa Collina V24, althans ik kan het niet vinden.

Kan waarschijnlijk wel alles ombouwen maar dan kost de powermeter 3x zoveel als mijn fiets :|

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27533
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 nov 2021 08:14

Welk crankstel zit erop?

pino
Forum-lid
Berichten: 3365
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 25 nov 2021 08:51

Op de XC heb ik een SRAM/Quarc crankstel gezet. wel even puzzelen met bracket, crank, spider, kettingblad
Voor een gravelfiets heb ik een stel Garmin XC 200 aangeschaft. Die kun je nog makkelijk overzetten op andere fietsen.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5380
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 25 nov 2021 11:53

Als ik die fiets google kom ik uit op dit.

Afbeelding

Nogal een instapmodel met deore mix en cranks met vierkante as, Hiervoor zijn gewoon geen powermeters beschikbaar. Dat kan alleen als je de hele crank en bottom bracket vervangt. Sowieso is een powermeter op een dergelijke fiets nogal een vlag op een modderschuit. Mocht je al iets willen upgraden dan haal veel meer plezier uit een betere voorvork en HS33 remmen dan een powermeter. Een powermeter op de mtb is sowieso minder nuttig.

Mocht je het echt willen dan kun je het beste power pedalen nemen. Die passen sowieso en ook nog als je later wat wil upgraden van fiets. Maar dat is uiteindelijk ook wel een kostbare bedoeling.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Plaats reactie