Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Achteraf vermogen berekenen met Golden Cheetah

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 20 jul 2021 17:56

Ik las pas op internet een topic over de betrouwbaarheid van door Golden Cheetah achteraf gecalculeerde vermogens die vervolgens vergeleken werden met geregistreerde vermogens van een powermeter. De conclusie was dat het behoorlijk nauwkeurig was met Golden Cheetah.

In mijn vlakke omgeving is het daarbij wel belangrijk dat de windgegevens verwerkt worden. Ik gebruik een Garmin Edge 830. Deze is tijdens het fietsen online en ontvangt dan weer-data. Ik kan echter niet vinden of hij dat ook in het FIT bestand opslaat.

Als ik hem het vermogen laat schatten (menu, bewerken, tegenwind schatten en menu, bewerken, vermogenswaarden schatten) dan lijkt het redelijk goed te gaan, maar.......hij neemt de windinvloed niet mee.

Iemand hier wel eens mee gespeeld hoe dit in te stellen?

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8521
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 20 jul 2021 21:21

Maar hoe wordt berekent hoe vermoeid je bent ?Icm hf meter en wattage meter heb je de juiste waarde die je werkelijk uitoefend.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 20 jul 2021 23:29

nijkie schreef: 20 jul 2021 21:21 Maar hoe wordt berekent hoe vermoeid je bent
Niet, maar dat is hier ook niet the point.

Denk dat dit vooral een leuke functie is om toch nog wat te kunnen analyseren aan je ritjes van vóór je een vermogensmeter had.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 21 jul 2021 21:05

Ik ben nog wat verder gaan testen. Je kan handmatig de windkracht en richting aangeven. Dat wordt overruled als er in het FIT bestand wind en richting is opgenomen.

Ik heb een paar testen gedaan door handmatig de windkracht en richting in te voeren. Dan zie je de vermogens veranderen. De conclusie daarbij is dat in het FIT bestand van de EDGE 830 nu geen wind en richting zit.

Kan iemand de tip geven hoe ik die erin krijg?

Plaats reactie