Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Verbinding Garmin Edge 830 en eTap valt continue weg

Gebruikersavatar
Goudhaantje
Forum-lid
Berichten: 204
Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52

Gebruikersavatar Goudhaantje 18 jun 2021 17:15

Sinds ik de batterijen in de shifters heb vervangen en de nieuwe update van de Garmin (8.0) heb geïnstalleerd valt de verbinding tussen de Garmin en de eTap continue weg. De eTap wordt vervolgens weer gevonden en valt weer weg. Dit alles om de paar seconden. Ik heb de eTap al opnieuw toegevoegd als sensor, maar met hetzelfde resultaat . Ik dacht eerst dat het van de update was en heb al een ticket ingediend bij Garmin. Maar vandaag geprobeerd met mijn oude Edge 100o met precies hetzelfde resultaat.

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Ik zou het erg vreemd vinden als dit door de nieuwe batterijen veroorzaakt wordt.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5097
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 20 jun 2021 10:39

Ik heb er volgens mij ook soort van last van met de 8.0 firmware op de 830 icm force axs.
Gisteren tijdens mijn rit een aantal maal melding dat hij de axs gevonden had.
Niet om de paar seconde alleen, maar op hele rit denk 10 keer opeens melding gezien.

Eigenlijk geen idee waarom ik die verbinding heb, want knopjes om scherm te bedienen zit er bij sram helaas niet op.

Gebruikersavatar
Goudhaantje
Forum-lid
Berichten: 204
Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52

Gebruikersavatar Goudhaantje 22 jun 2021 18:27

Ik heb mijn batterij achter opgeladen (was ok, niet nieuw) en kwam vervolgens het volgende tegen op internet: https://forums.garmin.com/sports-fitnes ... e-fw-11-20
Zie de 1e reply. Mijn probleem is opgelost, de verbinding blijft nu behouden. Vreemd.

Plaats reactie