Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt V2 2021

Gebruikersavatar
Italia_david
Forum-lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 nov 2011 12:28
Locatie: Harderwijk

Gebruikersavatar Italia_david 10 aug 2021 14:10

raven14 schreef: 09 aug 2021 15:09 Hoe bedoel je? Dat kan met de v1 toch ook?
ja bij v1 kon dat ook prima.
alleen heb je bij de v2 dat hij de route automatisch aanpast als je verkeerd rijdt oid
#passioneceleste #ridebianchi

moonwatch
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 05 jan 2019 16:16
Contact

moonwatch 10 aug 2021 14:48

Na twee jaar met de V1 heb ik nu ook de V2.
Het vinden van een GPS signaal na aanzetten gaat erg traag, met name in de stad.
Als hij eenmaal aangeslingerd is doet 'ie het echter prima.
Herberekenen van routes werkt ook - soms zelfs iets te snel. Ik ga eens kijken of ik die functie uit kan zetten.
Voor de rest is het allemaal zoals ik gewend ben, maar dan met wat meer pixels en kleurtjes. Prima dus!
Italia_david schreef: 27 jul 2021 12:58
de route herbereken gaat top.... in nederland.. in italie werkte deze functie bij mij niet; misschien heeft dit met een kaarten issue te maken.
Misschien dat je -via de App- de kaarten van Italië nog moet downloaden?

Gebruikersavatar
Italia_david
Forum-lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 nov 2011 12:28
Locatie: Harderwijk

Gebruikersavatar Italia_david 11 aug 2021 14:12

moonwatch schreef: 10 aug 2021 14:48 Na twee jaar met de V1 heb ik nu ook de V2.
Het vinden van een GPS signaal na aanzetten gaat erg traag, met name in de stad.
Als hij eenmaal aangeslingerd is doet 'ie het echter prima.
Herberekenen van routes werkt ook - soms zelfs iets te snel. Ik ga eens kijken of ik die functie uit kan zetten.
Voor de rest is het allemaal zoals ik gewend ben, maar dan met wat meer pixels en kleurtjes. Prima dus!
Italia_david schreef: 27 jul 2021 12:58
de route herbereken gaat top.... in nederland.. in italie werkte deze functie bij mij niet; misschien heeft dit met een kaarten issue te maken.
Misschien dat je -via de App- de kaarten van Italië nog moet downloaden?
Dacht ook al zoiets; zal eens kijken
#passioneceleste #ridebianchi

Boslim
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 jul 2015 13:40

Boslim 11 aug 2021 20:49

raven14 schreef: 09 aug 2021 15:09 Hoe bedoel je? Dat kan met de v1 toch ook?
Ik heb m'n vraag wat ongenuanceerd gesteld...zelf (nog) geen ervaring met de Wahoo, maar begreep van een vriend, dat je of een route moet hebben die uit strava of komoot komt, wil je turn-by-turn navigatie hebben. Zomaar een willekeurige gpx erop zetten kan wel, maar tbt navigatie werkt dan niet....ik vroeg me af of dat verholpen was? Wil ergens soms wel mn Garmin Edge 810 vernieuwen, maar hij werkt gewoon goed en hoorde bij de Wahoo issues met navigatie....vandaar de ongenuanceerde vraag :-) Hopelijk nu wat duiding...

Gebruikersavatar
Italia_david
Forum-lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 nov 2011 12:28
Locatie: Harderwijk

Gebruikersavatar Italia_david 17 aug 2021 14:12

VictorT schreef: 11 aug 2021 20:49
raven14 schreef: 09 aug 2021 15:09 Hoe bedoel je? Dat kan met de v1 toch ook?
Ik heb m'n vraag wat ongenuanceerd gesteld...zelf (nog) geen ervaring met de Wahoo, maar begreep van een vriend, dat je of een route moet hebben die uit strava of komoot komt, wil je turn-by-turn navigatie hebben. Zomaar een willekeurige gpx erop zetten kan wel, maar tbt navigatie werkt dan niet....ik vroeg me af of dat verholpen was? Wil ergens soms wel mn Garmin Edge 810 vernieuwen, maar hij werkt gewoon goed en hoorde bij de Wahoo issues met navigatie....vandaar de ongenuanceerde vraag :-) Hopelijk nu wat duiding...
TBT werkte ook bij de V1 als je gewoon een GPX route inlaadt
heb in de tijd voordat ik komoot had op die manier gedaan.
#passioneceleste #ridebianchi

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 17 aug 2021 15:35

In het voorbeeld van Komoot klopt het. De GPX bestanden van Komoot bevatten "turn by turn cues", oftewel gegevens over de afslagen. Deze cues worden door de Elemnt Bolt v1 gebruikt om de "turn by turn" aanwijzingen te geven.
Een GPX route zonder deze cues (bijvoorbeeld een Strava route) wordt op de Bolt v1 als kruimelspoor getoond zonder turn by turn aanwijzingen.

De Bolt v2 heeft (net als de Roam) deze cues niet nodig. De v2 kan zelf de turn by turn aanwijzingen genereren.

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1260
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 17 aug 2021 21:47

Ik vond het toen ik de bolt kocht de moeite waard om eens met en eens zonder TBT (dus met alleen kruimelspoor/kaartje) te rijden om het verschil te ervaren. De aanwijzingen van de TBT hielpen me niet om de route beter te rijden, kruimelspoor is voor mij voldoende. De TBT meldingen nemen steeds een deel van het scherm in beslag en dan mis ik net de kaartinfo die ik wel zou willen hebben.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 17 aug 2021 22:13

Ik heb een Wahoo roam. Zet de aanwijzingen standaard uit, dat bevalt me veel beter. Alleen als ik in een rondje m’n route een paar keer (kort na elkaar) kruis, vind ik de tbt aanwijzingen nuttig.

Gebruikersavatar
Italia_david
Forum-lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 nov 2011 12:28
Locatie: Harderwijk

Gebruikersavatar Italia_david 18 aug 2021 08:29

Rubik schreef: 17 aug 2021 15:35 In het voorbeeld van Komoot klopt het. De GPX bestanden van Komoot bevatten "turn by turn cues", oftewel gegevens over de afslagen. Deze cues worden door de Elemnt Bolt v1 gebruikt om de "turn by turn" aanwijzingen te geven.
Een GPX route zonder deze cues (bijvoorbeeld een Strava route) wordt op de Bolt v1 als kruimelspoor getoond zonder turn by turn aanwijzingen.

De Bolt v2 heeft (net als de Roam) deze cues niet nodig. De v2 kan zelf de turn by turn aanwijzingen genereren.
kijk aan, gebruik nooit de strava GPX alleen die van een bijvoorbeeld komoot, ridewithgps of een zelf maak via de app easyroute
#passioneceleste #ridebianchi

stansfield
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 14 okt 2010 18:10

stansfield 08 sep 2021 20:48

Iemand enig idee waar de bolt v2 nog wel op voorraad is? Wacht al sinds juni bij futurumshop en ook bij Mantel wordt de verwachte datum dat het weer op voorraad is steeds verschoven. Dus ben benieuwd of iemand een webshop weet die de bolt v2 wel op voorraad heeft.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 08 sep 2021 21:34

Ik zit ook met smacht te wachten. Mijn edge 810 is nu echt stervende. De uit/aan knop is met tape gerepareerd en het onding valt steeds vaker zomaar uit
Live fast; die young. mijn blog

Jackal
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 09 dec 2018 19:26

Jackal 09 sep 2021 16:11

Bij wahoo zelf: https://eu.wahoofitness.com/devices/bik ... t-bolt-buy. Zelf ook al eens een tickr besteld daar, kwam vrij snel binnen. Als ik het me goed herinner kwam het pakje gewoon uit Tilburg...
Mijn Strava

Plaats reactie