Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt V2 2021

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 05 jun 2021 09:48

Ja die moeten daar ergens staan. Zal straks eens een screenshot nemen. Is je app up to date?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2850
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 05 jun 2021 09:55

Die is zeker up to date. Zo erg dat mijn iPhone flipte na installatie en ik de melding maar bleef krijgen dat het apparaat meldingen wil doorsturen naar mijn telefoon. En heel gedoe om daar vanaf te komen zodat mij telefoon weer bruikbaar was...

Heeft voor mij geen haast hoor, ik zie de screenshot wel verschijnen.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 05 jun 2021 10:48

Je kan ook checken of de app je bolt als een v2 bolt herkent... zie eerste screenshot.

BEE2EB25-EB05-4091-AA70-DC9A64541EE2.png
D8D3CFF6-D4A2-4961-8AFC-61BD8CCBC8E7.png
Afbeelding

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2850
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 05 jun 2021 12:26

Goede tip. Zag nog het oude model. Bolt ontkoppeld en opnieuw gekoppeld en nu zie ik de velden inderdaad. Ook voor hartslag. Dank!

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2850
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 18 jun 2021 09:10

Gisteravond gelukt om de rerouting om zeep te helpen.

Het begon met het niet kunnen vinden van de Bolt vóór vertrek. Kon geen verbinding maken met de telefoon. Prima, route stond er nog op, kijken we later naar. Na afloop van de rit, moest ik alles ontkoppelen (telefoon vergeten in de Bolt, Bolt vergeten in de app en apparaat verwijderen uit mijn bluetooth verbindingen. Daarna pairing proces opnieuw opstarten en verbinding gelukt. Bleek er nog een update te wachten. Hierna geen drama's.

Dit is wel de tweede keer dat ik deze procedure moet volgen. Als ik op het punt sta om te vertrekken en een nieuwe route wil inladen, is dit wel kl*te

Rerouting:
Route van 60km getekend. Heen en terug over de sluizen bij Ijmuiden. Op de terugweg zag ik dat het pontje over 3 minuten ging vertrekken. Ik dacht dat is nog eens een goede timing, ik pak het pontje wel. Aan de overkant begon de Wahoo de route te herberekenen. Dat ging vrij vlot, ik denk iets van 15 seconden (berekenen en route tonen). Het viel mij op dat de Bolt mij dwars door Beverwijk wilde sturen. Niet zo mooi dacht ik, de uitgekozen route was vol stoplichten. 1km verder op week ik voor de 2e keer van de route om zo de weg met alle stoplichten kon ontwijken. De weg waar ik in draaide hoefde ik vervolgens alleen maar rechtdoor te volgen voor een km of 5 en dan was ik weer thuis.

Rrrrrrrrrrrrrrr, kraaaaaaaak, krrrrrrrr. Nieuwe route berekend! Sla rechts af! Hm? Even gestopt om te checken wat de bolt bedacht had. Hij probeerde mij terug te krijgen op het dichtstbijzijnde punt van de oorspronkelijke route waarbij ik de hele lus van 60km opnieuw mocht gaan doen. Terwijl ik nog 4km van huis was.

Ik had het gevoel dat ik na een herberekening van de route geen idee had waar ik terecht zou komen.

Gebruikersavatar
Kneh
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 apr 2014 20:49

Gebruikersavatar Kneh 18 jun 2021 09:59

Philippos schreef: 18 jun 2021 09:10
Rerouting:
Route van 60km getekend. Heen en terug over de sluizen bij Ijmuiden. Op de terugweg zag ik dat het pontje over 3 minuten ging vertrekken. Ik dacht dat is nog eens een goede timing, ik pak het pontje wel. Aan de overkant begon de Wahoo de route te herberekenen. Dat ging vrij vlot, ik denk iets van 15 seconden (berekenen en route tonen). Het viel mij op dat de Bolt mij dwars door Beverwijk wilde sturen. Niet zo mooi dacht ik, de uitgekozen route was vol stoplichten. 1km verder op week ik voor de 2e keer van de route om zo de weg met alle stoplichten kon ontwijken. De weg waar ik in draaide hoefde ik vervolgens alleen maar rechtdoor te volgen voor een km of 5 en dan was ik weer thuis.

Rrrrrrrrrrrrrrr, kraaaaaaaak, krrrrrrrr. Nieuwe route berekend! Sla rechts af! Hm? Even gestopt om te checken wat de bolt bedacht had. Hij probeerde mij terug te krijgen op het dichtstbijzijnde punt van de oorspronkelijke route waarbij ik de hele lus van 60km opnieuw mocht gaan doen. Terwijl ik nog 4km van huis was.

Ik had het gevoel dat ik na een herberekening van de route geen idee had waar ik terecht zou komen.
Geen idee waar dat door komt.
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je op een punt fietste waar je in het begin van de route ook was en dat de Bolt dacht dat je de verkeerde richting in fietste. Maar dan nog maakt hij een fout.

Ik heb zelf al een aantal keer, zowel met de functie “terug naar start” en tijdens het volgen van een route meerdere keren achter elkaar bewust verkeerde afslagen genomen en elke keer bracht hij mij netjes terug op de route.
Niet dat ik het altijd eens was met zijn keuze. Een keer wou hij mij over een zandpad laten gaan, ik heb die afslag natuurlijk niet genomen en de Bolt herberekende de route opnieuw en pakte een volgende afslag.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2850
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 18 jun 2021 12:50

Kneh schreef: 18 jun 2021 09:59 Geen idee waar dat door komt.
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je op een punt fietste waar je in het begin van de route ook was en dat de Bolt dacht dat je de verkeerde richting in fietste. Maar dan nog maakt hij een fout.

Ik heb zelf al een aantal keer, zowel met de functie “terug naar start” en tijdens het volgen van een route meerdere keren achter elkaar bewust verkeerde afslagen genomen en elke keer bracht hij mij netjes terug op de route.
Niet dat ik het altijd eens was met zijn keuze. Een keer wou hij mij over een zandpad laten gaan, ik heb die afslag natuurlijk niet genomen en de Bolt herberekende de route opnieuw en pakte een volgende afslag.
Tijdens mijn eerste proefritten heb ik bewust verkeerd gereden op een stuk waar ik eerder langs was geweest (in de andere richting) en toen raakte het in de war (wat ik begrijpelijk vind). Maar het voorbeeld van gisteravond vond ik echt een fout.

Dat stukje was hemelsbreed 2 a 3 km bij de stuk op de heen weg vandaan. En iets van 4 a 5km bij het eindpunt vandaan. Ik was bijna aan het einde van het rondje.

Ik zou eerder verwachten dat hij zou denken, oke ik heb al 50km+ achter de kiezen van de route van 60, ben weliswaar in de buurt van een punt waar ik op de heen weg al langs ben geweest, maar het eindpunt is ook over 4-5km al. Dan wil die vent vast naar huis. Ik zoek dat punt op en laat hem niet opnieuw het hele rondje doen.

Op het moment dat ik dat zag, had ik inderdaad ook terug naar start kunnen kiezen. Volgens mij kan dit alleen op de telefoon? Die had gisteravond geen verbinding met de Wahoo, moest eerst alles ontkoppelen en opnieuw koppelen. Dat zou een beetje vervelend zijn onderweg. Maar wel een goede tip voor een volgende keer. Ik wijk wel vaker af van mijn route als ik bijna thuis ben, afhankelijk van de drukte op de weg en hoeveel zin ik nog heb.

Gebruikersavatar
Kneh
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 apr 2014 20:49

Gebruikersavatar Kneh 18 jun 2021 15:26

Philippos schreef: 18 jun 2021 12:50 Op het moment dat ik dat zag, had ik inderdaad ook terug naar start kunnen kiezen. Volgens mij kan dit alleen op de telefoon? Die had gisteravond geen verbinding met de Wahoo, moest eerst alles ontkoppelen en opnieuw koppelen. Dat zou een beetje vervelend zijn onderweg. Maar wel een goede tip voor een volgende keer. Ik wijk wel vaker af van mijn route als ik bijna thuis ben, afhankelijk van de drukte op de weg en hoeveel zin ik nog heb.
Dit kan op de Bolt.
Daar hoeft de app op de telefoon niet actief voor te zijn.

Gebruikersavatar
Italia_david
Forum-lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 nov 2011 12:28
Locatie: Harderwijk

Gebruikersavatar Italia_david 27 jul 2021 12:58

de bolt v2 nu ruim 2 maanden in bezit... eigenlijk zeer tevreden op wat bugs aanhet begin na.
de route herbereken gaat top.... in nederland.. in italie werkte deze functie bij mij niet; misschien heeft dit met een kaarten issue te maken.

v.w.b. de kleuren data velden kan ik zelf deze niet toevoegen bij een zelf aangemaakt pagina.. bijvoorbeel kleuren 3s power/ Hrate oid. dit issue ligt bij wahoo nadat ik de hartslag met en vermogensmeter opnieuw heb moeten koppelen; helaas werkt het nog steeds niet.

al met al dik tevreden met hier en daar een kritische noot.
#passioneceleste #ridebianchi

stansfield
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 14 okt 2010 18:10

stansfield 09 aug 2021 09:23

Iemand enig idee wanneer deze weer op voorraad komen? Zowel bij mantel als bij futurumshop is deze al een aardige tijd niet op voorraad.

Boslim
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 jul 2015 13:40

Boslim 09 aug 2021 13:58

Kan je bij deze V2 versie van Wahoo nu wel gewoon een .gpx toevoegen, zonder gedoe met route's tekenen of broodkruimelpaden?

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 09 aug 2021 15:09

Hoe bedoel je? Dat kan met de v1 toch ook?
Afbeelding

Plaats reactie