Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Smartphone + fietscomputer + meerdere gebruikers

WouterCo
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2021 15:52

WouterCo 16 mei 2021 17:43

Ik ben op zoek naar een fietscomputer, maar ik weet niet of hetgeen ik zoek wel degelijk bestaat:

1) Ik gebruik nu mijn smartphone als gps, maar de batterij gaat niet lang genoeg mee. Het ideale zou zijn om de gps vd smartphone te gebruiken, waarbij de instructies verschijnen op een fietscomputer. De smartphone kan dan in de rugzak.
De O-synce coachsmart komt al aardig in de buurt, maar ik heb toch liever een kaartje ipv enkel een pijltje om de richting aan te duiden: https://www.o-synce-shop.de/shop/en/bik ... smart?c=70
Bestaat dit?

2) Mijn zoon en ik fietsen bijna altijd samen, maar het zou handig zijn als we meerdere gebruikers / profielen kunnen definiëren voor de keren hij alleen op de baan is. Kan dit?

3) Mijn vrouw wandelt en wilt ook graag een gps toestel. Kan een fietscomputer ook dienst doen als wandelcomputer? Waarschijnlijk moeten er een aantal instellingen aangepast worden zodat de computer het verschil herkent tussen fietsen en wandelen. Via profielen?

Ik weet dat ik veeleisend ben ;-)

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 16 mei 2021 18:49

1. Ja dat kan maar niet voor die prijs vermoed ik. Een wahoo elemnt of bolt biedt voor je fiets wat je zoekt maar die zijn fors duurder.

2. Geen idee

3. Het type rit kun je naderhand zelf instellen op bijvoorbeeld Strava. Dus keuze tussen wandeling of fietsrit en met welke fiets je onderweg was.

Plaats reactie