Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

nooit meer een lege bidon tijdens het fietsen?

tagliola
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 mar 2006 12:14

tagliola 04 mei 2021 21:43

Hi allemaal,

Met onze vernieuwde app kun je eenvoudig water tap punten aan je route toevoegen.

Ik zoek vrijwilligers die onze app willen testen en hun ervaringen over hun route met ons willen delen.

Voor meer informatie : https://ridewithpoi.com/

We hebben een beter naam bedacht : www.rideonwater.com.

Wie wil ons helpen?

grt

Elio Tagliola
Laatst gewijzigd door tagliola op 28 mei 2021 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 05 mei 2021 06:38

Eerste test
Bijlagen
B3180CFE-7AE0-45F8-B964-05F1D775997A.png
o'7o

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2855
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 05 mei 2021 07:37

Punten zijn, zeker nu met corona en in de winter, vaak afgesloten. Houden jullie daar rekening mee?

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 793
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 05 mei 2021 07:46

Hoi Elio,

Net geupload en gedownload. Ging goed. Ik zal binnenkort testen, want vind het idee erg nuttig, vooral als ik in ons mooie Nederland op vakantie ben.

Mogelijk kun je na de upload een lijstje geven waar de waterpunten zich bevinden. Dus iets van: na 10 km Waterpunt Wageningen. Naast voetbalkooi, Wageningen.
Mogelijk ook dat je voor de download dan ook nog kan aangeven welke waterpunten je wil hebben. Bv na 5km van de start is meestal niet interessant.

Zoals gezegd vind ik het idee erg leuk en de eerste opzet zeker geslaagd, dus ik zal verder kijken.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 05 mei 2021 07:46

Het werkt wel, maar niet in België.

Het zou ook handiger zijn, moest je een overzicht krijgen met waar de waterpunten werden toegvoegd.
Nu moet je de gpx terug importeren in Basecamp om te zien waar de punten liggen. Ze liggen ook niet allemaal op de route en de route wordt niet aangepast.

Ik heb er nog geen rit mee gereden (want in België woonachtig) maar ik vrees dat je gewoon voorbij de punten gaat rijden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2855
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 05 mei 2021 07:55

TL@ schreef: 05 mei 2021 07:46 Het werkt wel, maar niet in België.

Het zou ook handiger zijn, moest je een overzicht krijgen met waar de waterpunten werden toegvoegd.
Nu moet je de gpx terug importeren in Basecamp om te zien waar de punten liggen. Ze liggen ook niet allemaal op de route en de route wordt niet aangepast.

Ik heb er nog geen rit mee gereden (want in België woonachtig) maar ik vrees dat je gewoon voorbij de punten gaat rijden.
Als je niet zelf kan aangeven welke punten wel en niet in de route toegevoegd kunnen worden, is het automatisch aanpassen van de route langs alle watertappunten niet gewenst lijkt mij. Dan krijg je een onwijze kris kras.

Wel een goed idee maar dan in combinatie met het idee van dickw

marcmarc
Forum-lid
Berichten: 254
Lid geworden op: 11 okt 2007 14:20

marcmarc 05 mei 2021 08:07

Leuk om even mee te spelen inderdaad en handig voor straks als het weer allesverzengend heet is !
Heb het even uitgeprobeerd en het volgende valt me op.
- de route die je exporteert heeft een vaste naam "route-with-watertaps.gpx". Misschien is het handig als je de naam van de originele route erin meeneemt dus bv "route_naar_paps_en_mams_with_watertaps.gpx"
- in het bestand zelf bij <trk> en daaronder <name> staat nog de originele track naam. Is misschien ook handig als daar iets anders staat waaraan je kan zien dat het niet het origineel is.
- als ik de route in Komoot importeer dan zegt hij "Your file contains more than one Tour. Please select the Tour you want to import below". De 2e tour lijkt een route te zijn tussen de 2 watertap waypoints in mijn route (edit : de 1e tour is de originele route zonder de waypoints)
Laatst gewijzigd door marcmarc op 05 mei 2021 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 05 mei 2021 08:24

Ik volg even.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

laurens87
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 05 mei 2021 12:15

Leuk idee, ik gebruik nu drinkwaterkaart.nl en gewoon komoot of de routebouwer van Strava. Ik zorg dan dat ik langs watertaps kom. In de winter zijn er veel dicht (die van brabantwater niet) maar door corona zijn ze inmiddels niet meer afgesloten.

Werkt voor mij prima, want weet in welk dorp ik een tap heb gepland en met Google streetview kun je situatie dan al zien (niet altijd)
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

br@m
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 mei 2011 01:22
Locatie: Utrecht

br@m 05 mei 2021 14:42

Bij mij werkt het niet. De download is zowat leeg:

Code: Selecteer alles

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<gpx xmlns="http://www.topografix.com/GPX/1/1" version="1.1" creator="ridewithpoi.com">
  <metadata>
    <name>ride with poi</name>
    <link href="https://ridewithpoi.com/">
      <text>ride with poi</text>
    </link>
    <time>2021-05-05T12:34:52.623972Z</time>
  </metadata>
  <trk>
    <name></name>
  </trk>
</gpx>
Overigens staan de watertappunten als POI in OpenFietsMap, met OFM op mijn Garmin kan ik op elk moment het dichtstbijzijnde waterpunt zoeken.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2130
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 05 mei 2021 14:47

Ik snap de noodzaak er niet van. Gewoon route maken, elke 50-60km een waterpunt inplannen met drinkwater kaart is toch niet zo'n probleem?
Dogma F

Gerwin89
Forum-lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 14 mar 2019 14:22

Gerwin89 05 mei 2021 15:08

Ik heb hier ook een handige manier voor.
Ik heb de drinkwaterkaart als gpx gedownload en opgeslagen in judise.nl
Als ik dan in judise een route maak, open ik ook de gpx van het drinkwater en kan dus precies zien waar op de route er mogelijkheden zijn voor bij te vullen.
Mochten er geen zijn dan pas ik de route een beetje aan.

Overigens kun je zo ook met de https://overpass-turbo.eu/ zoeken naar bv tankstations of water etc en dat dan exporteren als gpx en weer inporteren in judise.

Plaats reactie