Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

nooit meer een lege bidon tijdens het fietsen?

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 06 mei 2021 11:14

kaart inzoomen op het gebied waar je de tappunten voor wil zien. Op run klikken... en klaar!

Gerwin89
Forum-lid
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 mar 2019 14:22

Gerwin89 06 mei 2021 12:44

Precies, kaart inzoomen op het gebied waar je de tappunten wilt zien.
Dan bij assistent drinking water (of gas station bv) typen, en dan op build and run query.
En dan krijg je resultaten en die kan je dan weer downloaden als gpx.
En dan bv je route en die gpx openen in judise.nl

tagliola
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 mar 2006 12:14

tagliola 28 mei 2021 19:14

dickw schreef: 05 mei 2021 07:46 Hoi Elio,

Net geupload en gedownload. Ging goed. Ik zal binnenkort testen, want vind het idee erg nuttig, vooral als ik in ons mooie Nederland op vakantie ben.

Mogelijk kun je na de upload een lijstje geven waar de waterpunten zich bevinden. Dus iets van: na 10 km Waterpunt Wageningen. Naast voetbalkooi, Wageningen.
Mogelijk ook dat je voor de download dan ook nog kan aangeven welke waterpunten je wil hebben. Bv na 5km van de start is meestal niet interessant.

Zoals gezegd vind ik het idee erg leuk en de eerste opzet zeker geslaagd, dus ik zal verder kijken.
Hi Dick,

Zodra je de route uploadt en download en importeer in bv ridewithgpx.com, dan zie je alle water tap punten op jouw route.

we zijn aan het onderzoeken of we een alert kunnen opnemen in de gpx zodat je een alert krijgt zodra je in de buurt van een water tap punt bent.

Hoor graag wat je daarvan vindt.

grt
elio

tagliola
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 mar 2006 12:14

tagliola 28 mei 2021 19:16

Douglas schreef: 05 mei 2021 06:38 Eerste test
Hi Douglas,

we hebben deze bug gemaakt.

zou je nog eens willen testen?

dank je!

grt
elio

tagliola
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 mar 2006 12:14

tagliola 28 mei 2021 19:18

TL@ schreef: 05 mei 2021 07:46 Het werkt wel, maar niet in België.

Het zou ook handiger zijn, moest je een overzicht krijgen met waar de waterpunten werden toegvoegd.
Nu moet je de gpx terug importeren in Basecamp om te zien waar de punten liggen. Ze liggen ook niet allemaal op de route en de route wordt niet aangepast.

Ik heb er nog geen rit mee gereden (want in België woonachtig) maar ik vrees dat je gewoon voorbij de punten gaat rijden.
Hi,

Wij zijn aan het onderzoeken of we de gpx-bestanden mét water tap punten kunnen tonen op een kaart of galerij.

We onderzoeken ook of een alert helpt, zodra je in de buurt van de water tap punt bent.

Je kunt dan altijd besluiten of je ernaar toe rijdt.

grt
elio

tagliola
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 mar 2006 12:14

tagliola 28 mei 2021 19:20

Philippos schreef: 05 mei 2021 22:34
tagliola schreef: 05 mei 2021 22:09
Philippos schreef: 05 mei 2021 07:37 Punten zijn, zeker nu met corona en in de winter, vaak afgesloten. Houden jullie daar rekening mee?
Hi,

Je hebt gelijk. het kan zijn dat een water tap punt is afgesloten icm corona.

Wij weten nog niet hoe we kunnen achterhalen of een water tap punt "open" is of "afgesloten".

Als je wellicht ideeën hebt, hoe we daar achter kunnen komen, dan hoor ik dat graag.

grt
elio
Meldknop op jullie site? As jullie userbase groot genoeg wordt dan zullen ongetwijfeld gebruikers zijn die de meldingen openen en afsluiten as de tap weer open is.

Ik weet niet of de aanbieders van tappen deze lijst (open of afgesloten) via een api beschikbaar hebben gemaakt?
goed idee!

gaan we ook mee aan de slag!

binnenkort meer.

grt
elio

Plaats reactie