Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Power meter dropouts

TheGrasshopper
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jan 2021 07:39

TheGrasshopper 11 apr 2021 19:28

Hallo iedereen

Sinds kort heb ik mijn Giant TCR Advanced Pro 1 Disc. Ik ben er enorm tevreden over, maar 1 ding krijg ik maar niet aan het werk zoals het zou moeten: de Giant power pro power meter. Ik heb deze geüpdatet (met de app), gekalibreerd (met de app) en verbonden met ondertussen 3 verschillende GPS-toestellen, maar jammer genoeg blijf ik hetzelfde probleem krijgen: de verbinding lijkt continu weg te vallen, waardoor ik meer dan de helft van de tijd irrelevante wattages en geen cadans te zien krijg op mijn fietscomputer.
Op deze manier kan ik de power meter uiteraard onmogelijk gebruiken tijdens trainingen zoals hij gebruikt zou moeten worden.
Heeft er iemand ervaring met deze power meter of dropouts bij een andere power meter? Of heeft iemand suggesties voor het verbeteren van de verbinding tussen de fietscomputer en de power meter?

Alvast bedankt!

Power meter: Giant Power Pro (model van 2021)
Fietscomputer: Wahoo Elemnt Roam
Bijlagen
Screenshot 2021-04-09 at 21.12.19.png

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 11 apr 2021 19:31

Suggestie: neem contact op met jouw dealer/Giant. Ik denk dat je dan het snelst geholpen zal zijn.

TheGrasshopper
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jan 2021 07:39

TheGrasshopper 11 apr 2021 19:33

Heb ik gedaan; maar aangezien ik mogelijks een tijdje ga moeten wachten op een antwoord van Giant, wilde ik hier eens informeren of niemand iets van informatie heeft die mij tijdelijk uit de nood zou kunnen helpen.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 11 apr 2021 19:47

Probeer eens of het verbetert als je de fietscomputer dichterbij de crank kan monteren tijdelijk. Soms kan afstand een rol spelen, al lijkt me dat bij een crank based powermeter sterk.

amro
Forum-lid
Berichten: 384
Lid geworden op: 15 okt 2006 16:59

amro 11 apr 2021 20:08

Ik had een vergelijkbaar probleem met een Stages en een Garmin 820.
Was een probleem met de verbinding. Werd beter als ik mijn HideMyBell verwijderde maar nooit helemaal goed gekomen, pas na een upgrade van mijn Garmin geen last meer gehad.

Probeer inderdaad eens of je jouw Wahoo dicht bij de crack kan monteren. Zo sluit je uit of het de ontvangst is.

dorank
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2022 18:42

dorank 06 mar 2022 18:44

Hello,

Ik ervaar identiek dezelfde problemen. (fiets ook op de giant tcr advanced pro one met powerpro meter)
Cadans/power springt constant naar 0, vooral wanneer ik minder dan 200w trap, hoge wattages vangt hij meestal wel op.

Wat was de uitkomst van jouw probleem?
Ik ben van plan deze week bij de fietsenmaker langs te gaan, zou handig zijn als ik al iets meer informatie heb.

Bedankt alvast!

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 07 mar 2022 18:47

Zoek maar eens op Drop out Stages Gen2 (PM). Er wordt best wel eens beschreven wat jij ook aangeeft. Oorzaak was uiteindelijk een te zwak signaal van de Stages. In Gen3 is dat probleem opgelost.
Dus idd Wahoo dicht bij PM houden zou een indicatie moeten geven of er nog steeds Dropots plaatsvinden.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 07 mar 2022 19:10

Als die PM Ant+ en Bluetooth ondersteunt kan je ook eens switchen tussen de twee. Ik heb met al mijn PMs een meer stabiele verbinding met ANT+.
Afbeelding

Plaats reactie