Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Rally

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 mar 2021 15:46

Garmin komt met de Vector v4 pedalen op de markt die geen Vector meer heten. Deze naam is nu inmiddels zo bevlekt vanwege de talrijke problemen met de batterijdeksel dat men waarschijnlijk heeft gedacht: we nemen een nieuwe naam.

Uniek aan de Rally is dat je 'm kunt krijgen met 3 verschillende body-types

- Look Keo
- SPD-SL
- SPD

De body's zijn los verkrijgbaar en uitwisselbaar en ook te gebruiken op de Vector 3.

DCR is uiteraard snel met zijn review: https://www.dcrainmaker.com/2021/03/gar ... k-keo.html

De prijzen: 1100 voor de SPD-SL en Keo versie. 1200 voor de SPD versie. Waarom is de SPD versie duurder > omdat het SRM equivalent dit ook kost (waarschijnlijk). Dit zijn de prijzen voor de versie met dubbelzijdige meting.

De conversiekits kosten

- SPD 250 euro
- 200 euro voor Keo en SPD-SL

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 24 mar 2021 16:05

En die conversiekit prijzen zijn ook kosten voor slijtagedelen van het pedaal ?

HarryuitHilversum
Forum-lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05

HarryuitHilversum 24 mar 2021 17:23

Top! Ik heb zelf de Vector 3 (zonder kinderziektes) en dat bevalt uitstekend. Een stuk beter dan de stages en 4iiii cranksystemen die ik eerder had.
Fijn dat dit systeem er nu ook is voor MTB en Shimano weg plaatjes. Ik vind de Shimano sl plaatjes net een tikje fijner dan die van look.

veeteetje
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 mar 2005 14:35

veeteetje 22 jun 2021 09:54

Nou, weer problemen met de Vector pedalen… de nieuwe… omdat ze bij mij al vanaf ontvangst al niet juist werkten, hebben mijn partner en ik geruild; de pedalen van hem (die hij eind vorig jaar nieuw heeft gekocht) werkten bij mij direct goed en bij hem overigens ook…
Mijn vervangende pedalen (i.v.m. deels garantie tegen gereduceerd tarief) deden het bij hem in de eerste paar weken wel maar sinds een week of 2 geven die ook problemen. In eerste instantie trokken ze de batterij binnen anderhalf uur leeg, volledig. Een nieuwe batterij erin gedaan voor de rit en na een stukje fietsen zegt ie: “rechter vermogenssensor bijna leeg”. En nog even later is ie helemaal leeg.
We hebben nieuwe batterijhuisjes ontvangen, die getest en nu lijkt ie de batterij niet leeg te trekken maar geeft ie een verkeerde L-R balans. Rechterpedaal werkt dus niet goed (20% rechts, terwijl zijn linkerbeen zijn slechte been is).
Zojuist Garmin weer gebeld; ik ben toegevoegd aan het onderzoek. Het is een bekend probleem en ze zijn dit aan het onderzoeken… Het is niet duidelijk hoe lang dit duurt. Lekker dan. Ik train alleen nog maar op wattages (met dus de pedalen van m’n partner) en we gaan over 4,5 week naar de bergen waar mijn partner ook graag zijn wattages wil zien.
Ik vind het superslordig hoe Garmin me aan het lijntje houdt! Als ze dan nog zouden weten hoe lang het duurt!? Is dat een week, een maand, een jaar?! Het vertrouwen in Garmin is wel behoorlijk geslonken.
We hebben inmiddels 3 sets waarvan er 2 niet juist werken.

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 886
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 24 jun 2021 23:41

Voor mij nooit meer een garmin vermogens pedaal!

Naast de kinderziektes zoals de batterij wat uiteindelijk is vervangen slijt bij mij het pedaal ook enorm snel. Binnen een half jaar zit er veel speling op en zijn er stukken uit de het pedaal waar je inklikt. Gevolg is natuurlijk dat je met je schoen vrijwel los in het pedaal zit. Is tot nu toe 3 x onder garantie vervangen in 1,5 jaar.

Ik ben nu weer naar een power2max aan het kijken.

derxx
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 25 jun 2021 08:58

Goh, als ik dit zo lees ben ik blij dat ik de Favero Assioma Duo gekocht heb ipv de garmins. Was nog wel aan het twijfel ivm de look keo van de spd-sl waar ik aan gewend was, maar uiteindelijk hebben prijsverschil en de reputatie van Garmin pedalen ervoor gezorgd dat ik toch voor de Favero ben gegaan. Geen moment spijt. De Look keo was wel even wennen tov spd-sl, en heb vrijwel meteen de grijze keo plaatjes besteld, aangezien de standaard rode echt enorme speling hebben. Maar voor de rest zijn ze top.
Afbeelding

Plaats reactie