Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 750/ 750SE

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 886
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 27 feb 2021 23:50

Zal het zonlicht de volgende rit voor je testen. Ik heb altijd standaard altijd de verlichting aan staan.

divk
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 feb 2006 13:30

divk 28 feb 2021 09:55

Daanbl14 schreef: 27 feb 2021 23:13
divk schreef: 25 feb 2021 19:03 Eindelijk is het gelukt een route erop te zetten. Dit is wel een dingetje.
Zaterdag ga ik proberen een route te rijden met de Bryton.

Kan je vertellen hoe dit is gelukt? Alle mogelijke manieren werken niet bij mij. Niet via de kabel aan de pc (dan krijg ik de map Extrafiles niet te zien) en via app lukt het ook niet. En online via de website krijg ik ook de melding dat het niet is gelukt zonder reden waarom niet.
Ik doe het via de tefoon. Op het bestand moet je klikken. Dan zie je het logo van Bryton vervolgens klik je daar op dan komt het in de app van Bryton te staan. Dan ga je naar mijn ritten daarin staat het dan. Als je daarop klik dan kan je het versturen naar de Bryton.

Soms geeft de Bryton aan dat hij het bestand niet herkend. Dan kan je het via routoyou eerst uploaden en vervolgens downloaden naar een Bryton bestand.

Maar je kan ook via de komoot app . Dan moet je het bestand eerst versturen naar de komoot app. En dan naar de Bryton.

Op deze manier staat het als een spoor op de Bryton. Voor navigatie moet het via de app . Bovenin aanklikken overdragen als bestand dat nauwkeurige informatie bevat.

Het lijkt heel veel werk maar als je het een paar keer hebt gedaan zul je zien dat het best meevalt.

Succes ermee en laat maar weten of het is gelukt.

Daanbl14
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2021 23:09

Daanbl14 28 feb 2021 12:48

Helaas. Ik heb een iPhone. Als ik bv een route download op de iPhone staat deze in bestanden. Als ik dan bij het bestand kies voor Bryton Active, wordt de app geopend maar daarna gebeurd er niks. Wat wel is gelukt is een bestand via Komoot uploaden, maar de routes synchroniseren via de Bryton Active app, dus Komoot account koppelen aan Bryton Active account geeft weer een foutmelding.

divk
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 feb 2006 13:30

divk 28 feb 2021 16:26

Daanbl14 schreef: 28 feb 2021 12:48 Helaas. Ik heb een iPhone. Als ik bv een route download op de iPhone staat deze in bestanden. Als ik dan bij het bestand kies voor Bryton Active, wordt de app geopend maar daarna gebeurd er niks. Wat wel is gelukt is een bestand via Komoot uploaden, maar de routes synchroniseren via de Bryton Active app, dus Komoot account koppelen aan Bryton Active account geeft weer een foutmelding.
Ik doe het met een Android met iPhone weet ik het niet.
Misschien kan iemand anders je ermee verder helpen.
Succes.

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 15 mar 2021 09:45

Ben benieuwd naar de ervaringen nu we weer paar weken verder zijn.

Lijkt erop dat de sigma rox 12 eruit gaat (beoaalde duitse websites leveren niet meer), maar kan het fout hebben.

Apparaat beetje snel met herberekenen routes? Of het laden van een route en daar bedoel ik mee: komoot route naar apparaat en dan die op apparaat selecteren en dan gaat hij laden tot hij startklaar is, beetje vlot of te lang?

Wil een goede keuze maken voor een apparaat. Blijven dure dingen.

Baselga
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 28 apr 2020 18:38

Baselga 15 mar 2021 13:05

Tussen nu en 14.30 wordt mijn nieuwe 750 bezorgd.
Ik laat nog even weten wat de eerste bevindingen zijn..

Ontvangen en geïnstalleerd:
- eenvoudige installatie, app prima en synchen enz. zeer intuïtief en vlot allemaal (daar had ik mijn bedenkingen bij aanvankelijk).
- mooi kleurenscherm.
- met spraakopdrachten navigeren prettig.
- rerouting ok.
- touchscreen prima.
- fraai design toestel EN mount (metaal).

Morgen een rit maken, maar ben erg in mijn nopjes met deze "ruil" (dit toestel verkregen door garantiegeval Wahoo element Bolt).
20210315_185306.jpg
20210315_185333.jpg
I don't really want no 9.00 to 17.00
I want to ride my bike from 9.00 to 21.00

Patrick5
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2021 07:50

Patrick5 04 apr 2021 07:59

Daanbl14 schreef: 28 feb 2021 12:48 Helaas. Ik heb een iPhone. Als ik bv een route download op de iPhone staat deze in bestanden. Als ik dan bij het bestand kies voor Bryton Active, wordt de app geopend maar daarna gebeurd er niks. Wat wel is gelukt is een bestand via Komoot uploaden, maar de routes synchroniseren via de Bryton Active app, dus Komoot account koppelen aan Bryton Active account geeft weer een foutmelding.
Ik heb hetzelfde ervaren op een iPhone. Openen van GPX werkte alléén maar als geopend vanuit de Mail app. Beetje omslachtig als je inderdaad de routes onder ‘Files’ hebt staan. Maar goed nieuws, ik heb hier eerlijke feedback 😉 over gegeven aan de developer (via een AppStore review, de enige manier) en het is opgelost in versie 133, in de AppStore sinds eind maart. Werkt nu zoals het hoort!

Rerouting werkt goed maar alléén voor routes zelf door de 750 gemaakt. Bij het volgen van een GPX reroute hij niet. Viel me tegen.... staat niet duidelijk op de site.

Komoot gebruik ik niet maar synchronisatie tussen app en fietscomputer werkt goed en stabiel. Route naar fietscomputer sturen is een seconde of twee, als die eenmaal in de app staat. Activiteiten van computer naar app hetzelfde, en synchronisatie met strava is ook instantaan. Notificaties van je telefoon (whatsapp) komen ook ook het scherm maar heb ik persoonlijk uitgezet.

Verder zeer tevreden, navigatie, batterij, scherm, sensoren (ant+), bediening, montage. allemaal goed.

Kleine puntjes: dataschermen zijn volledig instelbaar op één ding na, je kan het hoogteprofiel overzicht niet uitschakelen, die is overbodig op het vlakke. Moet je dus steeds overheen rouleren bij wisselen scherm. Tweede; piepje bij route links/rechts/iets komt iets te laat.

Enige bezwaar tegen de 750 of Bryton in het algemeen, waar ik achter gekomen ben na aankoop, is dat Bryton wat minder nauw omgaat met je activiteiten data dan bijvoorbeeld Garmin. Ze mogen je fitness data delen met anderen, verzekeringen bijv. Nu zal dat in Nederland wel mee vallen en persoonlijk gebruik ik geen hartslagmeter, maar het is toch jammer.
Laatst gewijzigd door Patrick5 op 04 apr 2021 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 04 apr 2021 10:37

Hoe is de batterijduur? Ik heb nu een Garmin 1000 en inmiddels is de batterijduur geslonken tot een uurtje of 5 max. En dan heb ik alles in de zuinige stand staan. Dus een vervanger moet echt wel een boel beter presteren dan dat die 5 uur. Is dat bij deze het geval? Zal natuurlijk wel minder worden in de loop der jaren, maar ben geinteresseerd in de bevindingen tot nu toe.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

divk
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 feb 2006 13:30

divk 04 apr 2021 11:40

rikkert schreef: 04 apr 2021 10:37 Hoe is de batterijduur? Ik heb nu een Garmin 1000 en inmiddels is de batterijduur geslonken tot een uurtje of 5 max. En dan heb ik alles in de zuinige stand staan. Dus een vervanger moet echt wel een boel beter presteren dan dat die 5 uur. Is dat bij deze het geval? Zal natuurlijk wel minder worden in de loop der jaren, maar ben geinteresseerd in de bevindingen tot nu toe.
De batterijduur is erg goed. Ik fiets met gemak twee tochten van 125 km zonder op te laden. Daarna laadt ik deze voor de zekerheid op.
Voor de rest zijn mijn bevindingen goed.
Duidelijk scherm ook in het zonlicht (doet niet onder voor een Garmin)
Alleen mis ik bij verkeerd rijden herberekening. Bij een GPX route om je terug te sturen naar de route.

Zeker een aanrader gezien het prijsverschil.

Patrick5
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2021 07:50

Patrick5 04 apr 2021 23:06

Ik heb even door het topic gescrolled en zag ook nog de vraag over turn by turn toevoegen aan een route. Ik gebruik inderdaad meestal GPX zonder TBT en de app voegt die toe voordat je hem naar de 750 kan sturen. Dit duurt een paar seconden (minder dan 5) en je krijgt dan een kopie van de originele route (zonder TBT), met een ander icoontje er bij. Het aantal kilometers verschilt dan soms een beetje maar ik heb niet gemerkt dat de route anders is geworden.

Batterij verbruik, ik fiets meestal 3 ritten van 2-2.5u en laad hem dan weer op. Ik heb niet het gevoel dat hij dan leeg is, eigenlijk niet op gelet, maar even aan de usb lader hangen is ook geen moeite.

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 04 apr 2021 23:39

Klinkt als een prima apparaat voor het geld. Heb zelf inmiddels de knoop doorgehakt en een sigma rox 12 gekocht. Was zo scherp in de aanbieding, dat ik hem niet kon laten liggen. Maar dit lijkt een goed alternatief te zijn geweest

Dhuis
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 sep 2020 08:55

Dhuis 12 apr 2021 18:17

Misschien een hele domme vraag maar weet iemand toevallig hoe je de verlichting aanzet? :oops:

Ik heb de helderheid op maximaal staan maar vind het verre van helder namelijk.
De meegeleverde boekjes al doorgebladerd maar niets kunnen vinden helaas..

Wanneer ik wat ritten heb gemaakt met de fiets zal ik ook eens mijn bevindingen posten..

Alvast bedankt!

Plaats reactie