Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 750/ 750SE

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 12 apr 2021 22:32

Gebruiksaanwijzing lezen. Niet in het bezit van een Bryton. Voor de gein even de handleiding gedownload en binnen 1 minuut antwoord gevonden. Moet jij dus ook kunnen.

Jelger
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 mei 2013 13:50

Jelger 05 mei 2021 14:14

Ik rijd er nu sinds januari mee en ben over het algemeen content. E.e.a. werkt redelijk snel (some niet super respnsief by touch) en hij is eenvoudig in gebruik.

Voor de mensen die de turn by turn instructies missen bij het volgen van GPX tracks (bv van Strava of Komoot), bekijk even deze video, dan wordt het heel snel duidelijk hoe je dit kan oplossen.
https://youtu.be/d4C41bkRX6s

Verder heb ik nog enkele puntjes die ik inmiddels ook naar support heb gestuurd.
    • Bij het volgen van een route is de resterende afstand niet correct. Deze is ongeveer 20% te hoog terwijl de totale afstand wel goed wordt weergegeven door de app en ook door de unit zelf.
    • Ik vind de grafieken echt duidelijk, alleen bij de speed grafiek mis ik heel erg de decimalen. Alles wordt afgerond op gehele km's. Daarom gebruik is deze nu niet.
    • De rerouting functie werkt allen in navigatie modus (dus bij het starten van een navigatie vanuit de app of via voice search. Bij het volgen van een geplande route werkt de rerouting niet. Dit kan erg irritant zijn omdat je ook niet makkelijk ver uit kunt zoomen. Je bent dus al snel het spoor kwijt als je verkeerd bent gereden.
Buiten deze punten erg tevreden.

Ten slotte je kunt ook eenvoudig de maps updaten (gratis) via deze link (daarna nog ff op de tab 750 klikken):
https://www.brytonsport.com/#/supportRe ... =BrytonMap

Jelger
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 mei 2013 13:50

Jelger 08 mei 2021 15:24

Patrick5 schreef: 04 apr 2021 07:59 Kleine puntjes: dataschermen zijn volledig instelbaar op één ding na, je kan het hoogteprofiel overzicht niet uitschakelen, die is overbodig op het vlakke. Moet je dus steeds overheen rouleren bij wisselen scherm. Tweede; piepje bij route links/rechts/iets komt iets te laat.
Dit kan wel maar alleen via de app op je telefoon. Daar kan je bij instellingen datapagina kaart en hoogte aan of uit vinken... Op het device zelf niet, daar kan je alleen kaart aan of uit zetten. Beetje onlogisch idd.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 09 mei 2021 19:27

Kun je de Bryton rider aan de Komoot App koppelen? Ik wilde mij een nieuwe fietscomputer kopen omdat de MIO het amper nog doet.
Ghost Nivolet 6LC

divk
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 feb 2006 13:30

divk 10 mei 2021 10:05

Sweety2008 schreef: 09 mei 2021 19:27 Kun je de Bryton rider aan de Komoot App koppelen? Ik wilde mij een nieuwe fietscomputer kopen omdat de MIO het amper nog doet.
Ja dat kan. En je kan de routes van de Komoot App direct draadloos naar de Bryton sturen.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 11 mei 2021 11:45

Super. 👍👍👍👍
Ghost Nivolet 6LC

WouterCo
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2021 15:52

WouterCo 21 mei 2021 13:37

Na lang twijfelen ben ik uiteindelijk voor de Rider 750 gegaan. Ik wil vooral gebruik maken van guided tours en het uploaden van gpx-bestanden gaat zonder probleem.
Echter het navigatiescherm toont enkel de tijd en afstand tot bestemming. Ik zou dit willen vervangen door bv snelheid en gemiddelde snelheid.
Als ik kijk naar screenshots op het internet, zou dit mogelijk moeten zijn. Ik kan dit niet in de app aanpassen.
Hebben jullie ook hetzelfde probleem?
Zowel firmware als app (iphone) draaien op de laatste versie.

Alex VB
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2021 11:12

Alex VB 23 jun 2021 11:20

Ik rijd ook al een tijdje met de 750. Meer dan tevreden en dat voor een fractie van de kosten van een Garmin met dezelfde functies.

Het enige waar IK tegenaan loop is dat ik bij de trainingen niet de HS kan instellen naar BPM ipv %.
Als ik een training van TrainingPeaks gebruik staat deze in BPM en dan geen probleem. Als de 750 dit kan, dan moet dit toch ook in te stellen zijn. Of zie ik dat verkeerd?

Als het zo is zou ik graag weten waar? Want ik kan het nergens vinden.

Systemsix74
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2021 21:23

Systemsix74 12 jul 2021 21:57

Na eerst een Garmin 1000 en daarna drie jaar een Wahoo Elemnt Bolt te hebben gebruikt ben ik overgestapt op een Bryton Rider 750.
En ik moet zeggen: dit bevalt na de eerste paar honderd kilometer prima. Sterker nog: de Bolt voelt eigenlijk ouderwets aan in vergelijking met de Bryton.

De Bryton is goed en degelijk in elkaar gezet en voelt duidelijk beter aan dan de Lego-plasticachtige Bolt. De bediening is gemakkelijk en intuïtief door de combinatie van de toetsen en het touchscreen. Het kleurenscherm is gewoon prima afleesbaar, zeker in de volle zon en door het relatief grote formaat kan er veel informatie op. Ritgegevens komen goed overeen met de Wahoo. Sensoren houden goed verbinding en de GPS is ook in het bos accuraat. De accu gaat ca. 15 uur mee met de navigatie ingeschakeld. Haperingen zijn er niet echt, de sneljeid van het apparaat laat zich vergelijken met de Bolt. De spraakinvoer van de navigatie werkt, alhoewel ik die niet gebruik. Natuurlijk: de Bryton is anders dan de Wahoo, net zoals de Wahoo gelukkig anders was dan de Garmin (drama). Maar het apparaat werkt prima en is gewoon leuk om te gebruiken.

De Bryton app is overzichtelijk en eveneens gemakkelijk in gebruik. Vrijwel alle instellingen zijn eenvoudig door te voeren en het importeren van routes uit bijvoorbeeld Strava of Komoot gaat in seconden, evenals het uploaden van ritgegevens in Strava. Handig is dat Bryton bij het importeren van een route de mogelijkheid biedt hier turn-by-turn aan toe te voegen. Tevens is in de app een prima werkende mogelijkheid voor het snel uittekenen van routes geïmplementeerd. Dit zijn duidelijke plussen voor de Bryton. Ook hierbij geldt dat de Bryton-app "anders" is dan die van Wahoo en Garmin (niet bepaald intuïtief), maar het functioneert net zo goed en gemakkelijk.

Kortom: De Bryton Rider 750 is "anders" dan Garmin of Wahoo. Maar die zijn ook weer "anders" van elkaar. Zet je de apparaten naast elkaar, dan hebben ze allemaal heel veel maar ietwat verschillende mogelijkheden. Zo is de Bryton mijn inziens duidelijk de prijs-kwaliteit koning in dit gezelschap!

Rickth80
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2017 13:54

Rickth80 17 jul 2021 21:37

Vraagje,
Kan je het gps uitzetten als je een cadans/snelheidsensor gebruikt?
Ik merk dat hij overspringt naar gps terwijl ik in de schuur de sensoren al activeer. De snelheid wordt dan ook al aangegeven.
De cadans wordt nog wel weergegeven dus er is nog wel contact tijdens de rit.
Ik merk dit als de snelheid even wegzakt onder de bomen.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 18 jul 2021 22:37

Gebruiksaanwijzing lezen! Daar staat het in!

Rickth80
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2017 13:54

Rickth80 19 jul 2021 20:14

Bedankt.

Na 2 keer lezen toch gevonden.
Het stond er voor mij niet echt logisch in.

Plaats reactie