Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Komoot

skipdehond
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 apr 2013 18:58

skipdehond 11 sep 2020 09:59

Het lukt mij niet om een route uit Komoot als gpx bestand te exporteren. Het lijkt wel of Komoot de gemaakte route niet als gpx bestand opslaat waardoor de button van exporteren aan de rechterzijde niet verschijnt en het ook automatisch uploaden naar de Wahoo app lukt niet. Wat doe ik fout.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2964
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 11 sep 2020 11:23

Om een gemaakte route te exporteren moet je het pakket aanschaffen van de regio waarin je wil fietsen.

Tenminste, ik vermoed dat dat nu fout gaat (zelf ook gehad nl.). Als je wel al beschikt over een pakket dan weet ik niet waar het fout gaat.
Ride bikes, not tanks!

skipdehond
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 apr 2013 18:58

skipdehond 11 sep 2020 12:55

Volgens mij mag je een regio gratis gebruiken, in mijn geval Friesland. Had zelf ook al idee dat het daar wel eens aan kan liggen. Ik gooi er maar 3,99 tegen aan kan ik ook nog buiten Friesland fietsen 😀

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27533
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 sep 2020 13:01

Eén regio inderdaad gratis, wil je meer moet je lappen. De schoorsteen moet bij Komoot ook roken natuurlijk.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2964
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 11 sep 2020 13:09

Ik heb een paar weken geleden in Spanje de regio daar aangeschaft (op Komoot dan :lol: ) om eens te testen. En ik ben tevreden. Ondergrond en hoogtemeters erg accuraat. En als er ongeschikte ondergrond tussenzit dan kun je Komoot zelf een omleiding laten maken. Daarnaast mijdt de routeplanner de hoofdwegen. Enige nadeel dat ik zie is dat als ik een route maak als een rondje dat dat dezelfde weg heen als terug wordt genomen. Dat is natuurlijk niet echt een 'rondje'. Een lokaal rondje maken met lokale 'hoogtepunten' is ook erg fraai. Dan weet je meteen de mooiste punten te vinden in een onbekend gebied.

Zo heb ik dus via Komoot de weg gevonden naar Rebate, Puerto de Albatera en Embalse de la Pedrera (Costa Blanca). :winkthumb:

Maar al met al ga ik het 'wereldpakket' voor drie tientjes wel aanschaffen. Komoot werkt ook samen met Sigma dus de gereden route staat al in mijn account zodra ik mijn ROX verbindt met de wifi.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8519
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 11 sep 2020 16:16

skipdehond schreef: 11 sep 2020 09:59 Het lukt mij niet om een route uit Komoot als gpx bestand te exporteren. Het lijkt wel of Komoot de gemaakte route niet als gpx bestand opslaat waardoor de button van exporteren aan de rechterzijde niet verschijnt en het ook automatisch uploaden naar de Wahoo app lukt niet. Wat doe ik fout.
App of web versie?
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

skipdehond
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 apr 2013 18:58

skipdehond 11 sep 2020 21:07

App versie. Via de web versie lukt het mij wel een route in gpx te maken en deze via Dropbox in de Wahoo app te krijgen. Rechtstreeks vanuit Komoot lukt het niet.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2855
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 12 sep 2020 11:40

Als je je Komoot account koppelt binnen de wahoo app en je hebt de regio's aangeschaft, moeten de routes automatisch op je wahoo app verschijnen na de sync (dit gebeurt direct als je de routes opent in de app, de accounts gekoppeld zijn EN de volledige route over gekochte regio's gaat).

Dit doe je dus niet via de komoot app maar de wahoo app.

skipdehond
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 apr 2013 18:58

skipdehond 12 sep 2020 13:47

De koppelingen is er. Probleem is dat ik in de Komoot app wel een route kan maken maar lukt niet deze als gpx op te slaan waardoor er ook niets naar de Wahoo wordt gestuurd. Vermoed dat dit te maken heeft met feit dat ik in de gratis versie met een regio zit. Mogelijk dat het na betaling wel lukt. Middels de web versie lukt het mij wel gpx bestanden te maken en deze met de Wahoo app te openen.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2855
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 12 sep 2020 14:03

Ik hoef alleen de route in de komoot app op te slaan. Ik hoef niets te doen verder en hoef niet te kiezen wat voor formaat het is. En het komt binnen bij Wahoo. Probeer je de route op te slaan als gpx bestand op je telefoon buiten komoot?

dirber
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 22 jun 2007 23:42
Locatie: Bij de Greb

dirber 20 sep 2020 00:22

Ik heb een route aangemaakt in de Komoot-app (en op Lezyne Mega XL opgestart) en die leidde via een veerpont. Ik heb niet gevonden in de app dat ik kan aangeven om veerponten te mijden. Ook op de website die mogelijkheid niet gevonden.
Wel wordt er een waarschuwing op de website gegeven dat er in de route een veerpont zit en dan moet je waypoints gaan zetten om over een brug te gaan.
Zie ik wat over het hoofd of is de mogelijkheid om veerponten te mijden niet aanwezig in Komoot (alle regio's zijn unlocked)?
Werken gaat ten koste van je vrije tijd. Werken na je 50-ste ten koste van je gezondheid.

gerrie61
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 mei 2014 17:10

gerrie61 20 sep 2020 21:12

je kan inderdaad geen veerpont mijden in komoot
zolang er maar asfalt ligt

Plaats reactie