Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Element Roam

skipdehond
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 apr 2013 18:58

skipdehond 10 sep 2020 19:28

Vandaag mijn Wahoo Roam ontvangen. Deze geïnstalleerd, viel tegen vond eerst mijn eigen internet niet dat van de buren wel, vreemd. Daarna Komoot aangevinkt en Strava. Vervolgens route gemaakt in Komoot, deze zou automatisch op de Roam verschijnen maar er gebeurd niets. Tot zover wat kleine aanloop probleempjes. Echter daarna rondje op de racefiets gemaakt. Zodra ik onder bomen fiets verliest de Roam volgens mij de GPS verbinding. De snelheid wisselde constant terwijl snelheid op mijn normale fietsteller constant bleef. Ik wil met de Roam ook de bossen in maar twijfel of deze er geschikt voor is gezien mijn GPS ervaring van vanmiddag. Raar want met mijn Garmin Femke heb ik nog nooit GPS problemen gehad in de bos. Wie fietst er regelmatig met de Roam op de MTB door de bossen en wat zijn de ervaringen. Was een Garmin een betere keus geweest.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 10 sep 2020 20:55

Heeft ie je wifi nou inmiddels gevonden? Wahoo gaat niet goed samen met 5ghz netwerk, het moet verbinding maken met het 2.4ghz netwerk van je router.

Komoot routes laten synven via WiFi én Bluetooth via de telefoon app geen probleem hier.

Snelheid op GPS is altijd gevoelig voor fouten/schommelingen. Daarom bestaan dedicated snelheidssensoren.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 10 sep 2020 21:32

Er is ook een speciaal elemnt roam forum. Daar had je dit ook kunnen posten.

WiFi: geen last van gehad.

Onder de bomen: ja dan raak je de gps kwijt. Maar bij mij ook weer niet overal. Op sommige plekken ervaar ik dat heel erg en op andere plekken juist weer niet. Voor 20e koop je een sensor op ali.

Synchroniseren: om de route in te laden moet je wel even synchroniseren op je roam. Dan werkt ie je routes en segmenten bij.

Plaats reactie