Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin en Mantel garantie ervaringen

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 12 mar 2020 15:17

Ik heb ook wel eens twijfels gehad bij het Garmin beleid om een refurbished toestel te retourneren, had een keer na nog geen een maand problemen met een Edge 1000 en kreeg een refurbished terug. Dan twijfel je toch wel even... Dat buiten beschouwing gelaten, de refurbished toestellen van Garmin kun je op het oog niet van een nieuwe onderscheiden.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 12 mar 2020 15:19

Er bestaat al een topic over de accuduur van de Garmin 820 en het zelf vervangen van de batterij (buiten de garantieperiode). ;)

viewtopic.php?t=91663
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 12 mar 2020 16:52

Mantel deed wat ze kunnen. Binnen de garantietermijn zijn zij verplicht claims af te handelen.
Daarna houdt het op.
Coulance op grond van eerdere aankopen is natuurlijk lastig: waar trek je de grens?
Mijn ervaring is dat ze, indien mogelijk wel degelijk meedenken in de vorm van een stukje korting bij de aankoop van een volgende aankoop.

Mijn ervaringen met Garmin zijn ook goed. Meermalen vervangende onderdelen gratis opgestuurd gekregen, ook nadat de garantietermijn kort verstreken was.

Ik snap dat een garantie periode niet voor niets beperkt is. Vanaf het aflopen van de periode moet je er rekening mee houden dat het product minder gaat presteren.
Courir c'est mourir un peu

werkpaard
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 mei 2007 18:52

werkpaard 12 mar 2020 18:52

synapse schreef: 12 mar 2020 16:52 Mantel deed wat ze kunnen. Binnen de garantietermijn zijn zij verplicht claims af te handelen. Daarna houdt het op.
Volgens TS heeft Mantel zich nauwelijks ingespannen om bij Garmin aan te kloppen. Niet eens de moeite genomen contact op te nemen met Garmin om eventuele mogelijkheden te bekijken daar de garantie termijn nog maar net verlopen was.
Daar Mantel veel afneemt bij Garmin moet er altijd een mouw aan te passen zijn.

Dit maakt Mantel niet meer dan dozenschuiver, verkoper zonder toegevoegde waarde.

jk11
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 jul 2018 22:26

jk11 12 mar 2020 21:15

werkpaard schreef: 12 mar 2020 18:52
synapse schreef: 12 mar 2020 16:52 Mantel deed wat ze kunnen. Binnen de garantietermijn zijn zij verplicht claims af te handelen. Daarna houdt het op.
Volgens TS heeft Mantel zich nauwelijks ingespannen om bij Garmin aan te kloppen. Niet eens de moeite genomen contact op te nemen met Garmin om eventuele mogelijkheden te bekijken daar de garantie termijn nog maar net verlopen was.
Daar Mantel veel afneemt bij Garmin moet er altijd een mouw aan te passen zijn.

Dit maakt Mantel niet meer dan dozenschuiver, verkoper zonder toegevoegde waarde.
Naar mijn mening sla je de spijker op de kop.
Overigens was ik altijd goed te spreken over Mantel, maar had dan ook nog geen garantie/coulance geval waarbij je verwacht dat ze voor een trouwe klant toch kijken wat er mogelijk is.

Bedankt voor de reacties.

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 18 mar 2020 12:13

werkpaard schreef: 12 mar 2020 18:52
synapse schreef: 12 mar 2020 16:52 Mantel deed wat ze kunnen. Binnen de garantietermijn zijn zij verplicht claims af te handelen. Daarna houdt het op.
Volgens TS heeft Mantel zich nauwelijks ingespannen om bij Garmin aan te kloppen. Niet eens de moeite genomen contact op te nemen met Garmin om eventuele mogelijkheden te bekijken daar de garantie termijn nog maar net verlopen was.
Daar Mantel veel afneemt bij Garmin moet er altijd een mouw aan te passen zijn.

Dit maakt Mantel niet meer dan dozenschuiver, verkoper zonder toegevoegde waarde.
Ik denk dat je de positie van Mantel t.o.v. Garmin behoorlijk overschat.
Bovendien zullen ze zelf goed kunnen in schatten in welke gevallen het zin heeft extra druk te zetten.
Courir c'est mourir un peu

Plaats reactie