Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Judise.nl

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8454
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 31 aug 2020 13:06

ric schreef: 31 aug 2020 09:38 Met Judise routes maken/bewerken gaat erg goed/makkelijk!!

Nu wil ik de gemaakte route graag delen met Strava (kan dan ook een club activiteit aanmaken en andere fietsmaten vinden de URL van Judise niet heel handig) ipv de URL die je kan delen.
Ik exporteer dan een GPX en wil die in Strava importeren met "https://labs.strava.com/gpx-to-route/".
Krijg dan de volgende foutmelding 'Error computing route. reset'.
Maakt niet uit of ik de hoogteprofiel aan of uit zet.
Iemand een idee?
Als je het gpx bestand exporteert via whatsapp bijvoorbeeld dan kan die toch geopend worden met garmin Connect of een wahoo fietscomputer?
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 27 okt 2020 11:15

Valt mij wel op dat Judise de hoogtemeters wel rijkelijk overschat. Heb een rit nagetekend die ik heb gereden. Strava en Garmin gaven 1947hm en Judise geeft die rit 2958hm. Meer mensen die dit is opgevallen?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 27 okt 2020 11:32

Klopt daar klopt geen kloten van. Kan zo maar 30% schelen.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 08 nov 2020 09:34

Ik ben steeds meer te spreken over Judise. Vooral ook dat je verschillende mappen kunt maken om je routes op te slaan, zo kan ik ze mooi ordenen per gebied of gravel/racefiets etc. Hoe kunnen we er voor zorgen dat deze site blijft bestaan, is er donatie mogelijk voor servers etc?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 nov 2020 09:56

Heb de ontwikkelaar/eigenaar even een bericht gestuurd met verzoek hier te antwoorden!

Gebruikersavatar
Bart van Judise
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2020 13:59

Gebruikersavatar Bart van Judise 08 nov 2020 14:04

Hallo,

Ik ben de ontwikkelaar van judise.nl. Ik ben door Havana gewezen op dit forum. Ik wil wel even antwoorden op de vragen van NuitKor.

Wat betreft de hoogtemeters: Dat is wel een heel groot verschil. Wil je mij die route mailen? Dan kan ik eens onderzoeken hoe het komt. Hoogtemeters bepalen is helaas niet eenvoudig. De hoogtebestanden die daarvoor gebruikt worden bevatten veel ruis en deze moet weggefilterd worden op een slimme wijze, anders krijg je veel te veel hoogtemeters als resultaat. De maker van gpsies.com schreef ooit een artikel hierover en over hoe moeilijk het is om dit enigszins goed te krijgen.

Wat betreft donaties en het voortbestaan van de site: Het aantal gebruikers van de site groeit gestaag. Op dit moment lijkt de huidige server het nog goed aan te kunnen. Dit kan natuurlijk veranderen als het op een gegeven moment veel drukker wordt. Dan zullen de kosten ook gaan oplopen als er een krachtigere server gehuurd moet worden. Ik zal dan iets moeten verzinnen om het te kunnen blijven betalen (iets anders dan een extra baan erbij nemen).

Een mogelijkheid is reclame op de site zetten. Daar ben ik eigenlijk niet zo blij mee en wil ik liever voorkomen, want ik heb een hekel aan reclame. Een andere mogelijkheid is gaan werken met abonnementjes. Maar dat is natuurlijk een hoop gedoe. Ik hoop dat dat voorlopig nog niet nodig zal zijn. Ik probeer zo zuinig mogelijk te programmeren zodat de server zo min mogelijk belast wordt, zodat deze het zo lang mogelijk zal aankunnen.

Donaties zijn natuurlijk welkom. Ik zou alvast een Doneer-knop op de site kunnen zetten. Ik kan eens uitzoeken hoe dat gaat. Intussen ben ik blij met alle opmerkingen (vooral meldingen van bugs of problemen, zoals die hoogtemeters), zodat ik de site zo goed mogelijk kan maken.

Judise bevat sinds een tijd trouwens ook een eigen forum waar vragen gesteld kunnen worden en problemen of wensen gemeld kunnen worden.

Groeten,
Bart.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 08 nov 2020 17:30

Doneerknop. Doneer 1 of 2 euro.

hayes

hayes 08 nov 2020 17:44

Ik gebruik Garmin Connect maar ben altijd wel te porren voor een onafhankelijk, vanuit gebruikers gegroeide tool.
helaas kreeg ik dit bij m'n eerste poging. Ik kan het ook niet wegklikken.
Ik ga me desalniettemin registreren en dit een goeie kans gunnen.
En indien er een doneerknop of zo komt, doneer ik graag enkele euro's.


Er is een javascript-fout opgetreden

Gegevens over de foutmelding:

filename = https://www.judise.nl/judise.js?_=20.11.08.08.46
message = TypeError: this._coords[0] is undefined
lineno = 3149
colno = 19

Gebruikersavatar
Bart van Judise
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2020 13:59

Gebruikersavatar Bart van Judise 08 nov 2020 19:16

Dag Hayes,

Om erachter te komen waarom jij dit krijgt, moet ik weten wat je gedaan hebt om deze foutmelding te krijgen, want ik krijg dit probleem zelf niet.
Het beste kun je de beschrijving daarvan op het forum van Judise plaatsen in de categorie "Bugs" of in een mail zetten.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 08 nov 2020 20:48

Bart van Judise schreef: 08 nov 2020 14:04 Hallo,

Ik ben de ontwikkelaar van judise.nl. Ik ben door Havana gewezen op dit forum
Bart, voor wanneer je je ooit eens verveelt:

Als je je routeplanner samen kan laten werken met de tegeltjes van Stan van Statshunters dat heb je in mijn ogen echt een gouden combi te pakken. Stan is zelf ook Nederlands.

Voor de rest: ga zo door.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 16 aug 2021 12:40

Bij mij 'werkt' Judise.nl momenteel (sinds gisteren) niet meer. De kaart wordt niet getoond, kan niet inloggen, alle knoppen functioneren niet, et cetera. Vermoedelijk is een update van Judise i.c.m. het oude besturingssysteem (van m'n pc) de oorzaak. Maar voor alle zekerheid, heeft iemand anders hier toch ook problemen mee...?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Bart van Judise
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2020 13:59

Gebruikersavatar Bart van Judise 16 aug 2021 12:47

Hoi Buzz,

Bij mij werkt het wel. Je moet denk ik (als dat kan) de browser updaten. Bv. Chrome of Firefox. Ik hoop dat dat kan op zo'n oude windows.

Groetjes,
Bart.
Laatst gewijzigd door Bart van Judise op 16 aug 2021 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie