Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Power meter IQ2

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3524
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 05 nov 2019 17:11

termi748 schreef: 05 nov 2019 15:17
mackersv2.0 schreef: 05 nov 2019 15:10 PP geeft alleen geld terug als je niets ontvangt. Krijg jij straks een mooie Roemeense baksteen dan zal PP niets voor je doen als de verkoper een ontvangstbewijs kan voorleggen....
Ja klopt, dan neem ik het verlies, het is natuurlijk geen wereldbedrag wat in rook opgaat.
Maak het dan aan een goed doel over..... :lol:
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 05 nov 2019 17:51

rikkert schreef: 05 nov 2019 17:11
termi748 schreef: 05 nov 2019 15:17
mackersv2.0 schreef: 05 nov 2019 15:10 PP geeft alleen geld terug als je niets ontvangt. Krijg jij straks een mooie Roemeense baksteen dan zal PP niets voor je doen als de verkoper een ontvangstbewijs kan voorleggen....
Ja klopt, dan neem ik het verlies, het is natuurlijk geen wereldbedrag wat in rook opgaat.
Maak het dan aan een goed doel over..... :lol:
Grote onzin
PP heeft mij al meermaals geld terug gegeven voor ontvangen producten die afweken van omschrijving.
PP vind ik zeer pro-koper in hun beslissingen.

Los ervan, deze “power meter” is gewoon oplichterij.
Dit is het oorspronkelijke ontwerp van iq2, dat men zelf heeft afgekeurd voor productie.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4351
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 05 nov 2019 19:55

Maar wie zegt er dat een onbekend roemeens bedrijf niet de oorspronkelijke IQ2 spullen heeft weten te bemachtigen? De originele powermeters waren al grotendeels klaar om verstuurd te worden toen ze op het laatste moment de plannen gewijzigd hebben, aangezien het ontwerp niet werkzaam was.
Wie weet krijg je serieus wel een originele IQ2 powermeter waar ze de kickstarter campagne mee gestart zijn. Of hij dan werkt is een tweede

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3524
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 06 nov 2019 08:05

t2300 schreef: 05 nov 2019 17:51
rikkert schreef: 05 nov 2019 17:11
termi748 schreef: 05 nov 2019 15:17
Ja klopt, dan neem ik het verlies, het is natuurlijk geen wereldbedrag wat in rook opgaat.
Maak het dan aan een goed doel over..... :lol:
Grote onzin
PP heeft mij al meermaals geld terug gegeven voor ontvangen producten die afweken van omschrijving.
PP vind ik zeer pro-koper in hun beslissingen.

Los ervan, deze “power meter” is gewoon oplichterij.
Dit is het oorspronkelijke ontwerp van iq2, dat men zelf heeft afgekeurd voor productie.
Ik zal wel last hebben van een overactief moreel kompas. Als je vrijwel zeker weet dat je niks fatsoenlijks geleverd krijgt, laat je Paypal ervoor opdraaien en de oplichters krijgen hun geld, dus misdaad loont. En omdat je dat dan van tevoren had kunnen bedenken draag je daar naar mijn mening aan bij. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat meestal ook zo.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3524
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 06 nov 2019 08:07

scottwilko schreef: 05 nov 2019 19:55 Maar wie zegt er dat een onbekend roemeens bedrijf niet de oorspronkelijke IQ2 spullen heeft weten te bemachtigen? De originele powermeters waren al grotendeels klaar om verstuurd te worden toen ze op het laatste moment de plannen gewijzigd hebben, aangezien het ontwerp niet werkzaam was.
Wie weet krijg je serieus wel een originele IQ2 powermeter waar ze de kickstarter campagne mee gestart zijn. Of hij dan werkt is een tweede
Is dat gunstigste geval krijg je dus iets dat niet werkt. Anders hadden ze het zelf wel verkocht. En de prijs is voor een powermeter echt heel erg laag. Als het te mooi is om waar te zijn, is het meestal niet waar. Maar goed we gaan het zien.....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 06 nov 2019 08:37

scottwilko schreef: 05 nov 2019 19:55 Maar wie zegt er dat een onbekend roemeens bedrijf niet de oorspronkelijke IQ2 spullen heeft weten te bemachtigen? De originele powermeters waren al grotendeels klaar om verstuurd te worden toen ze op het laatste moment de plannen gewijzigd hebben, aangezien het ontwerp niet werkzaam was.
Wie weet krijg je serieus wel een originele IQ2 powermeter waar ze de kickstarter campagne mee gestart zijn. Of hij dan werkt is een tweede
Als je het iq2 topic een beetje gevolgd hebt weet je dat bovenstaande flauwekul is.
Ten eerste waarschuwt iq2 zelf dat het oplichting is:
https://www.kickstarter.com/projects/14 ... ered_users
Dus je theorie dat men het verkocht heeft aan deze Roemenen kan de prullenbak in.
Ten tweede, iq2 is gestopt met de “pod” omdat er een onnauwkeurigheid in de meter zit, het hele idee van een pod in de schroefdraad van de crank werkt niet. Er komt stress op die voor iedere crank anders is, waardoor de powerwaarden erg variabel zijn. dit is niet op te vangen is met wat software tweaks.
Derde, men had een kleine serie geproduceerd, echt niet alle backers zouden in een keer voorzien zijn.

Dus, als je eens wilt voelen hoe het is om opgelicht te worden, moet je op zeker direct bestellen bij die Roemenen

Edit: ik zie nu dat de link naar Roemenië niet meer werkt. Zegt genoeg..

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 06 nov 2019 09:34

rikkert schreef: 06 nov 2019 08:05 Ik zal wel last hebben van een overactief moreel kompas. Als je vrijwel zeker weet dat je niks fatsoenlijks geleverd krijgt, laat je Paypal ervoor opdraaien en de oplichters krijgen hun geld, dus misdaad loont. En omdat je dat dan van tevoren had kunnen bedenken draag je daar naar mijn mening aan bij. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat meestal ook zo.
Dit is niet correct, PP betaald niets terug, ze halen het geld voor je terug van de leverancier. Het kost ze zelf dus niets. Als er niets meer is om terug te halen heb je zelf ook pech.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3524
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 06 nov 2019 12:40

japiecarbon schreef: 06 nov 2019 09:34
rikkert schreef: 06 nov 2019 08:05 Ik zal wel last hebben van een overactief moreel kompas. Als je vrijwel zeker weet dat je niks fatsoenlijks geleverd krijgt, laat je Paypal ervoor opdraaien en de oplichters krijgen hun geld, dus misdaad loont. En omdat je dat dan van tevoren had kunnen bedenken draag je daar naar mijn mening aan bij. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat meestal ook zo.
Dit is niet correct, PP betaald niets terug, ze halen het geld voor je terug van de leverancier. Het kost ze zelf dus niets. Als er niets meer is om terug te halen heb je zelf ook pech.
Ook goed. In beide gevallen heeft de oplichter zijn geld. Misdaad loont dus.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4351
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 06 nov 2019 18:09

t2300 schreef: 06 nov 2019 08:37
scottwilko schreef: 05 nov 2019 19:55 Maar wie zegt er dat een onbekend roemeens bedrijf niet de oorspronkelijke IQ2 spullen heeft weten te bemachtigen? De originele powermeters waren al grotendeels klaar om verstuurd te worden toen ze op het laatste moment de plannen gewijzigd hebben, aangezien het ontwerp niet werkzaam was.
Wie weet krijg je serieus wel een originele IQ2 powermeter waar ze de kickstarter campagne mee gestart zijn. Of hij dan werkt is een tweede
Als je het iq2 topic een beetje gevolgd hebt weet je dat bovenstaande flauwekul is.
Ten eerste waarschuwt iq2 zelf dat het oplichting is:
https://www.kickstarter.com/projects/14 ... ered_users
Dus je theorie dat men het verkocht heeft aan deze Roemenen kan de prullenbak in.
Ten tweede, iq2 is gestopt met de “pod” omdat er een onnauwkeurigheid in de meter zit, het hele idee van een pod in de schroefdraad van de crank werkt niet. Er komt stress op die voor iedere crank anders is, waardoor de powerwaarden erg variabel zijn. dit is niet op te vangen is met wat software tweaks.
Derde, men had een kleine serie geproduceerd, echt niet alle backers zouden in een keer voorzien zijn.

Dus, als je eens wilt voelen hoe het is om opgelicht te worden, moet je op zeker direct bestellen bij die Roemenen

Edit: ik zie nu dat de link naar Roemenië niet meer werkt. Zegt genoeg..
Dit was van mij ook gewoon een hersenspinsel en zeker niet geschaafd naar waarheid. En daar ga ik ook gewoon even mee verder.
Overigens zeg ik nergens dat IQ2 zelf de zaken verkocht, maar dat een Roemeense partij de artikelen heeft bemachtigd, dat kan heel iets anders zijn.
En ze hadden een kleine serie klaar, maar hebben vermeld dat de massaproductie in gang gezet was. Die spullen moeten toch ergens heen.

Als laatste zal ik niemand aanraden om bij een dergelijke website iets te kopen, maar was dit een reactie op mackers die een bestelling had geplaatst.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3524
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 11 nov 2019 13:09

termi748 schreef: 05 nov 2019 14:36 Betalen via paypal. Dus dat kan volgens mij niet fout gaan. Binnen 120 dagen geen levering kan je een dispuut aanmaken en krijg je geld terug. Al een aantal keer ervaren.

Ben erg benieuwd wat the catch is.
En Pierre, wat hebben zij gewonnen? :lol:

Al enig bericht terug ontvangen wanneer er wat geleverd wordt?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

termi748
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 16 jan 2014 08:54

termi748 13 nov 2019 20:39

Levering 26 November

termi748
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 16 jan 2014 08:54

termi748 26 nov 2019 19:30

Levering stipt op het aangegeven moment,

Plaats reactie