Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin activiteit hernoemen VÓÓR synchronisatie met Strava

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 08 okt 2019 11:22

Ik werd er helemaal gek van om steeds mijn activiteiten te moeten hernoemen. Ik gebruik drie platforms: Garmin / Strava / XERT. Dit betekende drie keer een naam veranderen, liefst iedere keer na een rit anders raakte ik het overzicht kwijt.

Na wat speurwerk kwam ik erachter dat sites als Tapiriik en CopyMySports niet voldoen. De eerste doet het blijkbaar al een tijd niet meer (richting Strava) en de ontwikkelaar doet er niets mee en CopyMySports is opgedoekt.

Ik kom zojuist weer terecht op de site van GoToes. Deze heb ik eerder gebruikt om activiteiten samen te voegen. Sinds afgelopen juni heeft de ontwikkelaar een (bijna) oplossing voor mijn probleem; GoToes fungeert als brug tussen Garmin Connect en Strava. Daarbij worden de activiteiten niet meer automatisch gesynchroniseerd (heb de accounts van Garmin en Strava van elkaar ontkoppeld), maar heb ik nog de mogelijkheid om op GoToes eerst de namen van de activiteiten te veranderen. Daaruit gaat het naar Strava (en vervolgens vanuit Strava wel automatisch naar XERT in mijn geval).

Het scheelt nu nog maar één stap (2 ipv 3). Ik heb al een feature request ingediend om de naam van de activiteit uit Garmin als default te nemen ipv de datum, wat nu het geval is. Als dat zover is (mochten ze dit oppakken), dan hoef ik nog maar één keer een naam aan te passen, bij de bron, Garmin.

https://gotoes.org/strava/Transfer_Acti ... Strava.php

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 08 okt 2019 11:35

Misschien domme vraag, maar waarom wil je jouw activiteiten op 3 platforms uploaden?
Mijn Strava

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 08 okt 2019 11:44

Strava: vind ik fijn voor een complete overzicht
XERT: ben ik aan het uitproberen voor het genereren van gestructureerde trainingen -> (vermogens-) data vanuit Garmin/Strava nodig om de volgende trainingen/we(e)k(en) te bepalen
Garmin: noodzakelijke kwaad om de rit gegevens online te krijgen vanuit mijn Edge

Ik denk dat het bij de meesten wellicht bij twee platforms ophoudt: Garmin en Strava. Waarschijnlijk komen mensen die trainingsplannen gebruiken eerder op meer dan twee (ik ga er vanuit dat Strava altijd gebruikt wordt naast zo'n trainingssoftware pakket).

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 08 okt 2019 11:56

Zelf gebruik ik 2 programma's: Garmin Connect en Strava. De enige reden dat ik Garmin gebruik is om mijn data snel van mijn fietscomputer in Strava te krijgen. De naam in Connect interesseert me niet, want ik doe verder toch niets met Connect.

Een workflow voor jou zou dus kunnen zijn dat je in de data via Connect in Strava krijgt, daar je activiteit hernoemd, en dan sync'ed met een trainingsanalysetool. Dan heb je dus alleen nog een mogelijkheid nodig om het sync'en te "schedulen". Of, je sync'ed iedere keer handmatig. Geen idee of XERT of een 3rd party a la Tapiirik dat kan.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
LoneWolf
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 07 nov 2015 13:22

Gebruikersavatar LoneWolf 08 okt 2019 12:34

Ik heb mijn Strava activiteiten zichtbaarheid standaard op "alleen jij" ingesteld. Hierdoor kan ik zaken als Titel, Beschrijving, foto's e.d. kan aanpassen/toevoegen voordat anderen reageren.
Na mijn aanpassingen zet ik de zichtbaarheid op "iedereen". Dus ...
Keep On Harking !

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 08 okt 2019 13:02

53x11 schreef: 08 okt 2019 11:56 Zelf gebruik ik 2 programma's: Garmin Connect en Strava. De enige reden dat ik Garmin gebruik is om mijn data snel van mijn fietscomputer in Strava te krijgen. De naam in Connect interesseert me niet, want ik doe verder toch niets met Connect.
Beroepsdeformatie: bron data moet schoon zijn, garbage in -> garbage out. Lekker belangrijk verder wat er in Garmin staat, maar ik wil graag zaken "schoon" houden ;)
53x11 schreef: 08 okt 2019 11:56 Een workflow voor jou zou dus kunnen zijn dat je in de data via Connect in Strava krijgt, daar je activiteit hernoemd, en dan sync'ed met een trainingsanalysetool. Dan heb je dus alleen nog een mogelijkheid nodig om het sync'en te "schedulen". Of, je sync'ed iedere keer handmatig. Geen idee of XERT of een 3rd party a la Tapiirik dat kan.
Van Strava naar XERT gaat automagisch, dat was mijn probleem, de shit van Garmin ging in een keer door de pijplijn :roll:
LoneWolf schreef: 08 okt 2019 12:34 Ik heb mijn Strava activiteiten zichtbaarheid standaard op "alleen jij" ingesteld. Hierdoor kan ik zaken als Titel, Beschrijving, foto's e.d. kan aanpassen/toevoegen voordat anderen reageren.
Na mijn aanpassingen zet ik de zichtbaarheid op "iedereen". Dus ...
Mijn activiteiten staan en blijven op privé (tenzij ik expliciet iets wil delen). Ik pas de activiteit naam niet voor anderen, maar voor mijzelf, om de boel "schoon" te houden en het overzicht te behouden. Het liefst doe ik dit eenmalig over alle platforms. Dit was vooral mijn probleem, niet wat anderen zien. Want die zien niets (bijna dan...) 8-)

Plaats reactie