Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Magene hartslagmeter

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 03 sep 2019 21:29

De magene snelheidssensor en cadanssensor zijn hier bekend en geroemd maar over de hartslagsensor is hier nog niets bekend zover ik weet.

Omdat ik een sensor nodig had heb ik de gok genomen en een Magene hartslagsensor (met band) op alie besteld.
Na twee weken ontving ik een klein en net doosje met alles erin.
De borstband oogt iets minder fancy dan de garminband die we ook hebben. Maar in de praktijk is ie erg soepel (van stof) en doet ie niet onder voor de Garminband. Tijdens het sporten voel je ‘m bijna niet.
De sensor klik je vast op de band en past ook op onze garminband die we gebruiken met polar sensor.
De sensor zelf is niet heel erg design en de polarsensor die we ook hebben oogt afgeronder en mooier. Ook het batterijklepje oogt fragieler. Ik ben bij polar gewend deze met een muntje open te draaien maar magene heeft een soort van haakje. Dit oogt fragieler en kan sneller kapot al gaat de batterij 1000 uur mee volgens magene.
Het koppelen op runkeeper, elemnt bolt en polar horloge ging soepel.
We hebben nu vier trainingen gedaan en de sensor lijkt goed te werken. Hij doet wat ie moet doen. De metingen laten geen gekke pieken of dalen zien zoals mijn Lidl-sensor wel had.

Al met al een prima alternatief voor de gevestigde orde tot nu toe vind ik.

Edit: typo eruit gehaald
Laatst gewijzigd door bakboord1 op 04 sep 2019 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.

TheUnexpected
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32

TheUnexpected 04 sep 2019 08:43

Ik gebruik deze als enige en eerste hartslag meter nadat ik van een sporthorloge komt. En ik ben verbaasd dat deze zo goed werkt.

Er is slechts een ding. Hij werkt niet als je hem op zn kop om doet. (Magene logo verkeerd om).
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 04 sep 2019 10:22

bakboord1 schreef: 03 sep 2019 21:29 ..........
De borstband oogt iets minder fancy dan de garminband die we ook hebben. ............
De sensor klik je vast op de band en past ook op onze garminband die we gebruiken met polar sensor.
De sensor zelf is niet heel erg design en de polarsensor die we ook hebben oogt afgeronder en mooier. ................
We hebben nu vier trainingen gedaan en de sensor lijkt goed te werken. ..................
Je schrijft steeds over "we".
Wordt de borstband door meerdere personen gebruikt?
I know myself like no one else
Nothing to defend

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 04 sep 2019 11:24

Ik ben de borstband van mijn vrouw, die hardloopt, gaan gebruiken omdat mijn hartslagmeter grote fluctuaties had en mijn andere geen Bluetooth of ant+ heeft.
Op dit moment gebruik ik de band van Magene en mijn vrouw de Garminband. Ieder dus een eigen borstband en de sensor wisselt van band. We hadden al een Polarsensor maar deze ligt helaas nog in onze caravan in Zuid Frankrijk.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 04 sep 2019 11:33

bakboord1 schreef: 04 sep 2019 11:24 Ik ben de borstband van mijn vrouw, die hardloopt, gaan gebruiken omdat mijn hartslagmeter grote fluctuaties had en mijn andere geen Bluetooth of ant+ heeft.
Op dit moment gebruik ik de band van Magene en mijn vrouw de Garminband. Ieder dus een eigen borstband en de sensor wisselt van band. We hadden al een Polarsensor maar deze ligt helaas nog in onze caravan in Zuid Frankrijk.
Mocht je een extra polar *Wind (TM)* sensor willen ... ik heb een hoop Polarspullen in de aanbieding (zal er binnekort een te koop topic voor openen).
IMG_4657.JPG
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Spykerracing90
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16

Spykerracing90 04 sep 2019 14:37

bakboord1 schreef: 04 sep 2019 11:24 Ik ben de borstband van mijn vrouw, die hardloopt, gaan gebruiken omdat mijn hartslagmeter grote fluctuaties had en mijn andere geen Bluetooth of ant+ heeft.
Op dit moment gebruik ik de band van Magene en mijn vrouw de Garminband. Ieder dus een eigen borstband en de sensor wisselt van band. We hadden al een Polarsensor maar deze ligt helaas nog in onze caravan in Zuid Frankrijk.
Heeft de Magene geen eigen sensor?

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 04 sep 2019 15:10

Spykerracing90 schreef: 04 sep 2019 14:37
Heeft de Magene geen eigen sensor?
De Magene heeft een eigen sensor. En daar was het ons om te doen.
We gebruikten een Garmin band met Polar sensor. (De polarband was op een gegeven moment versleten namelijk en vervangen door de garminband.)
Maar toen zijn we bij het afspoelen van de garminband de sensor vergeten. Terug in Nederland vonden we dus nog enkel de garminband zonder de sensor.

Plaats reactie