Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Gpsies wordt AllTrails

hayes

hayes 29 dec 2019 10:29

Op m'n Edge Explore gebeurt dit alleszins niet.

hayes

hayes 29 dec 2019 10:33

Kan je op ride with gps niet aanduiden dat je met mountainbike, wegfiets of crossfiets onderweg bent?

br@m
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 mei 2011 01:22
Locatie: Utrecht

br@m 01 jan 2020 18:13

Ik heb een vraag n.a.v. het verdwijnen van GPSies - al jaren maak mijn fietsroutes met BaseCamp, en ik vind het prettig om een verwachte aankomsttijd te zien op mijn edge 810. Ik gebruikte daarvoor altijd de GPSies converter, daar kan je de gemiddelde snelheid instellen. Mijn 'workflow' - (1) route maken in Basecamp en exporteren, (2) converteren in GPSies met gem. snelheid 25Kmph en (3) installeren op de edge 810.

Maar de converter van GPSies is inmiddels verdwenen, er is nu wel een converter van Alltrails maar je kan daar de gemiddelde snelheid niet instellen. In Basecamp kan dat ook niet.

Weet iemand hier een oplossing voor? Dus hoe kan ik een route aanmaken inclusief een zelf in te stellen (verwachte) gemiddelde snelheid?

Gr.
Bram

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 jan 2020 18:49

Mijn Garmin 1030 rekent dat, volgens mij toch, zelf uit.
Want de E.T.A. wijzigt tijdens de rit als ik harder of juist trager begin te rijden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8453
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 01 jan 2020 19:57

br@m schreef: 01 jan 2020 18:13 Ik heb een vraag n.a.v. het verdwijnen van GPSies - al jaren maak mijn fietsroutes met BaseCamp, en ik vind het prettig om een verwachte aankomsttijd te zien op mijn edge 810. Ik gebruikte daarvoor altijd de GPSies converter, daar kan je de gemiddelde snelheid instellen. Mijn 'workflow' - (1) route maken in Basecamp en exporteren, (2) converteren in GPSies met gem. snelheid 25Kmph en (3) installeren op de edge 810.

Maar de converter van GPSies is inmiddels verdwenen, er is nu wel een converter van Alltrails maar je kan daar de gemiddelde snelheid niet instellen. In Basecamp kan dat ook niet.

Weet iemand hier een oplossing voor? Dus hoe kan ik een route aanmaken inclusief een zelf in te stellen (verwachte) gemiddelde snelheid?

Gr.
Bram
GPSies functioneert bij mij gewoon.
Ik was al wel een geregistreerde gebruiker.
Kan je een account aan maken bij alltrails en daarna inloggen bij gpsies?

https://www.gpsies.com/login.do?logout=true
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

br@m
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 mei 2011 01:22
Locatie: Utrecht

br@m 01 jan 2020 20:08

Lcsmet schreef: 01 jan 2020 18:49 Mijn Garmin 1030 rekent dat, volgens mij toch, zelf uit.
Want de E.T.A. wijzigt tijdens de rit als ik harder of juist trager begin te rijden.


Klopt op zich, maar de edge 810 extrapoleert niet obv actuals. Het apparaat rekent met een vaste gemiddelde snelheid van 19Kmph standaard. Dus als jij harder fietst dan die 19, dan rekent het apparaate dat wel mee, voor het deel van de route wat je al gedaan hebt. Maar niet voor het 'nog te doen' gedeelte. Over de 1030 kan ik niets zeggen.

br@m
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 mei 2011 01:22
Locatie: Utrecht

br@m 01 jan 2020 20:09

nijkie schreef: 01 jan 2020 19:57
GPSies functioneert bij mij gewoon.
Ik was al wel een geregistreerde gebruiker.
Kan je een account aan maken bij alltrails en daarna inloggen bij gpsies?

https://www.gpsies.com/login.do?logout=true
Ik had idd een gpsies account ja. Ik ga dit nog eens bekijken.

EDIT: zojuist geprobeerd, maar ik word na inloggen met mijn gpsies account doorgeleid naar de gewijzigde converter https://www.alltrails.com/converter?referrer=gpsies
en daar is de optie om de gem. snelheid in te stellen niet meer aanwezig.
Dat is dus het probleem.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8453
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 01 jan 2020 20:33

br@m schreef: 01 jan 2020 20:09
nijkie schreef: 01 jan 2020 19:57
GPSies functioneert bij mij gewoon.
Ik was al wel een geregistreerde gebruiker.
Kan je een account aan maken bij alltrails en daarna inloggen bij gpsies?

https://www.gpsies.com/login.do?logout=true
Ik had idd een gpsies account ja. Ik ga dit nog eens bekijken.

EDIT: zojuist geprobeerd, maar ik word na inloggen met mijn gpsies account doorgeleid naar de gewijzigde converter https://www.alltrails.com/converter?referrer=gpsies
en daar is de optie om de gem. snelheid in te stellen niet meer aanwezig.
Dat is dus het probleem.
Bij een route tekenen/maken in gpsies kan je links een snelheid invoeren,wanneer je gaat rijden kan je virtual partner inschakelen eventueel ook.
P.S ik wordt niet doorgeleid/omgeleid naar alltrails wanneer ik een route maak of een gpx/tcx bestand invoer.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

br@m
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 mei 2011 01:22
Locatie: Utrecht

br@m 01 jan 2020 21:43

nijkie schreef: 01 jan 2020 20:33
Bij een route tekenen/maken in gpsies kan je links een snelheid invoeren,wanneer je gaat rijden kan je virtual partner inschakelen eventueel ook.
P.S ik wordt niet doorgeleid/omgeleid naar alltrails wanneer ik een route maak of een gpx/tcx bestand invoer.
Ah zo. Dank je wel.

Ik zou liever met Basecamp blijven werken en converteren maar dit is dan wel een alternatief.

br@m
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 mei 2011 01:22
Locatie: Utrecht

br@m 01 jan 2020 21:44

nijkie schreef: 01 jan 2020 20:33
Bij een route tekenen/maken in gpsies kan je links een snelheid invoeren,wanneer je gaat rijden kan je virtual partner inschakelen eventueel ook.
P.S ik wordt niet doorgeleid/omgeleid naar alltrails wanneer ik een route maak of een gpx/tcx bestand invoer.
Ah zo. Dank je wel.

Ik zou liever met Basecamp blijven werken en converteren maar dit is dan wel een alternatief.

mugman
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 29 jun 2011 08:12

mugman 17 jan 2020 08:32

Gisteravond kwam ik erachter dat GPSies nu echt uit de lucht is.
Heb al langere tijd de melding gehad dat ze zijn overgenomen door AllTrail maar nu komt het...
Ik had honderden routes in GPSies staan en kan deze nergens in AllTrails vinden, voor zover ik kan zien zijn de routes niet meegenomen :o :oops:

Als ik kijk in de AllTrails handleiding waar je ze kan vinden dan blijft het vrij leeg rondom Doetinchem.

Mijn vraag: kunnen jullie je routes wel terugvinden? Indien zo, hoe doen jullie dat?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 jan 2020 11:31

Super jammer dat ze uit de lucht zijn. Ik heb nog steeds geen goed alternatief gevonden.

Strava: heatmap is leuk maar ook onbetrouwbaar. Maakt geen onderscheid tussen verhard/onverhard. Niet de beste OSM layout (fietspaden nauwelijks herkenbaar).

Ridewithgps: leuk voor verhard maar onverhard is niet te doen. Onduidelijke interface met IMHO veel te veel opties.

Komoot: is me nog niet gelukt om hier überhaupt een route mee te maken, begint steeds over waypoints. [edit] inmiddels uitgevonden hoe het werkt. Enorm irritante manier van werken dat gesleep.

Brouter: momenteel offline.

Plaats reactie