Wahoo ELEMNT Roam

Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS
demegens
Forum-lid

demegens 19 mei 2019 17:41

Water of geen water het ding is IPX7 water/stof dicht 🤭😉

SqueeZer
Forum-lid

Gebruikersavatar SqueeZer 19 mei 2019 17:47

In gietende regen blijft het water bij gelijk welk toestel staan :roll: :mrgreen:

Mare als het even stopte met regenen waren de knoppen vrij vlug terug droog en zag ik niet perse water dat bleef staan ofzo.

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 19 mei 2019 17:55

SqueeZer schreef:
19 mei 2019 17:47
In gietende regen blijft het water bij gelijk welk toestel staan :roll: :mrgreen:
Niet bij een Garmin 520Plus of de 530 die je gaat krijgen, daar de knoppen aan de zijkant zitten ;)

Ik vond de knoppen bij de Bolt wel handiger dan bij de Garmin echter het went snel.

SqueeZer
Forum-lid

Gebruikersavatar SqueeZer 19 mei 2019 17:59

Dus een Garmin 520 of 530 blijft zelfs bij gietende regen kurkdroog :roll: sure :mrgreen:

Edit: de post over blijven staan in gietende regen bedoelde ik dus grappig getind .. dat alles nat blijft als het water giet ...

Serieus antwoord: Op momenten dat er slechts motregen of mildere regen was had ik het gevoel dat tov. de Bolt het water minder bleef staan en beter afgevoerd werd.
Laatst gewijzigd door SqueeZer op 19 mei 2019 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.

LongTallErne
Forum-lid

Gebruikersavatar LongTallErne 19 mei 2019 18:06

Als je ergens een probleem van wilt maken kan dat natuurlijk altijd maar jullie doen alsof er bij de Bolt (en dus ook bij de Roam) liters water in de knoppen blijven staan …..

Ik ben toch meer benieuwd naar de werking van de Roam, in vergelijking van de nieuwe Garmins.
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel ;)
MERIDA RIDE 400

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 19 mei 2019 18:23

SqueeZer schreef:
19 mei 2019 17:59
Dus een Garmin 520 of 530 blijft zelfs bij gietende regen kurkdroog :roll: sure :mrgreen:
Hen het over de knoppen :oops: :geek:

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 19 mei 2019 18:24

Als het regent kan het water ook bij knoppen aan de zijkant naar binnen. Ik snap ook niet helemaal waar je je zo druk om maakt. De Elemnt heeft ook knoppen die iets naar binnen aflopen, maar ik heb nog nooit problemen met water gehad.

Nee dan knoppen aan de voorkant waar je slecht bij kan das handig! ;)

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 19 mei 2019 19:13

Hoezo knoppen aan de voorkant onhandig...., is helemaal niet zo en heb nog nooit water op de knoppen zien staan aan de zijkant .... typische wahoo gebruikers opmerkingen.....alles recht praten wat krom is.

Water hoort niet in de knoppen te blijven staan, is een design blunder imho, fertig!

tomtom
Forum-lid

tomtom 19 mei 2019 20:14

LongTallErne schreef:
19 mei 2019 18:06
Als je ergens een probleem van wilt maken kan dat natuurlijk altijd maar jullie doen alsof er bij de Bolt (en dus ook bij de Roam) liters water in de knoppen blijven staan …..

Ik ben toch meer benieuwd naar de werking van de Roam, in vergelijking van de nieuwe Garmins.
ik ook! Maar volgens mij (op een beetje extra navigatie na) kan de Roam niets meer dan de oude Elemnt/Bolt; grotendeels zelfde software & processor toch? Geen extra Di2 integratie begreep ik al (ondanks de "roaring" teksten in de specs). Ennuh, ik heb de 530 aangeschaft maar die knoppen aan de voorzijde zijn inderdaad ontzettend onhandig! dat was ik alweer vergeten :evil: ....maar een heleboel zaken zijn qua hardware en software echt wel beter bij Garmin. "helaas" heeft Wahoo de app integratie (en een veel fijnere training/workout pagina/feature.....maar die zal wel geen enkele toerfietser gebruiken) en die is toch wel erg fijn. Ik heb Wahoo een mail gestuurd en gevraagd of ze alsjeblieft kenbaar maken wat en wanneer ze gaan verbeteren (zodat ik niet naar Garmin hoef :D )!?
Canyon CF SLX
Canyon Speedmax CF

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 19 mei 2019 20:32

Je leest wel heel selectief csteenbe. Ik heb nergens gezegd dat er bij de Garmin water blijft staan. Ik zei dat het water daar ook naar binnen zou kunnen. Als er water blijft staan bij de Wahoo (is niet zo), dat vervolgens niet naar binnen kan, wat is dan eigenlijk je probleem.

En ja ik heb nu een Elemnt en straks ook een Roam, maar als er iets beters komt (en misschien zelfs van Garmin) stap ik zo over naar een ander merk. Zit helemaal niet gebonden.

Heb de laatste tijd een aantal filmpjes van alle toestellen zitten bekijken, opvallend genoeg veel meer van de Roam dan van de 530/830. Hierbij is mij een filmpje opgevallen en dat ging over het instellen van de pagina's van de 530. Man man dat wil toch niemand op zo'n omslachtige manier doen.
Laatst gewijzigd door alliance_0 op 20 mei 2019 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 19 mei 2019 20:43

@Alliance_0 denk dat selectief lezen valt wel mee want je begint er zelf over knoppen aan de zijkant, en knoppen aan de voorkant, en laat Garmin dat net hebben.

Ik heb het een aantal keer al opgemerkt vind de wahoo zeker een leuk product en ze hebben in mijn ogen nu een veel completer product op de markt gezet met de Roam !

tomtom
Forum-lid

tomtom 19 mei 2019 20:57

alliance_0 schreef:
19 mei 2019 20:32
Je leest wel heel selectief csteenbe. Ik heb nergens gezegd dat er bij de Garmin water blijft staan. Ik zei dat het water daar ook naar binnen zou kunnen. Als er water blijft staan bij de Wahoo (is niet zo), dat vervolgens niet naar binnen kan, wat is dan eigenlijk je probleem.

En ja ik heb nu een Elemnt en straks ook een Roam, maar als er iets beters komt (en misschien zelfs van Garmin) stap ik zo over naar een ander merk. Zit helemaal niet gebonden.

Heb de laatste tijd een aantal filmpjes van alle toestellen zitten bekijken, opvallende genoeg veel meer van de Roam dan van de 530/830. Hierbij is mij een filmpje opgevallen en dat ging over het instellen van de pagina's van de 530. Man man dat wil toch niemand op zo'n omslachtige manier doen.
Helemaal eens qua instellen....alleen gaat dat op de 830 al een stuk eenvoudiger en je hoeft het maar eenmalig te doen (of in elk geval (normaal gesproken) niet heel frequent). Dus ja, bepaald niet prettig maar zeker geen USP waar je intensief gebruik van maakt...
Canyon CF SLX
Canyon Speedmax CF

Plaats reactie