Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo ELEMNT Roam

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 19 mei 2019 18:23

SqueeZer schreef: 19 mei 2019 17:59 Dus een Garmin 520 of 530 blijft zelfs bij gietende regen kurkdroog :roll: sure :mrgreen:
Hen het over de knoppen :oops: :geek:
YFood !!!

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 19 mei 2019 18:24

Als het regent kan het water ook bij knoppen aan de zijkant naar binnen. Ik snap ook niet helemaal waar je je zo druk om maakt. De Elemnt heeft ook knoppen die iets naar binnen aflopen, maar ik heb nog nooit problemen met water gehad.

Nee dan knoppen aan de voorkant waar je slecht bij kan das handig! ;)

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 19 mei 2019 19:13

Hoezo knoppen aan de voorkant onhandig...., is helemaal niet zo en heb nog nooit water op de knoppen zien staan aan de zijkant .... typische wahoo gebruikers opmerkingen.....alles recht praten wat krom is.

Water hoort niet in de knoppen te blijven staan, is een design blunder imho, fertig!
YFood !!!

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 19 mei 2019 20:14

LongTallErne schreef: 19 mei 2019 18:06 Als je ergens een probleem van wilt maken kan dat natuurlijk altijd maar jullie doen alsof er bij de Bolt (en dus ook bij de Roam) liters water in de knoppen blijven staan …..

Ik ben toch meer benieuwd naar de werking van de Roam, in vergelijking van de nieuwe Garmins.
ik ook! Maar volgens mij (op een beetje extra navigatie na) kan de Roam niets meer dan de oude Elemnt/Bolt; grotendeels zelfde software & processor toch? Geen extra Di2 integratie begreep ik al (ondanks de "roaring" teksten in de specs). Ennuh, ik heb de 530 aangeschaft maar die knoppen aan de voorzijde zijn inderdaad ontzettend onhandig! dat was ik alweer vergeten :evil: ....maar een heleboel zaken zijn qua hardware en software echt wel beter bij Garmin. "helaas" heeft Wahoo de app integratie (en een veel fijnere training/workout pagina/feature.....maar die zal wel geen enkele toerfietser gebruiken) en die is toch wel erg fijn. Ik heb Wahoo een mail gestuurd en gevraagd of ze alsjeblieft kenbaar maken wat en wanneer ze gaan verbeteren (zodat ik niet naar Garmin hoef :D )!?
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 19 mei 2019 20:32

Je leest wel heel selectief csteenbe. Ik heb nergens gezegd dat er bij de Garmin water blijft staan. Ik zei dat het water daar ook naar binnen zou kunnen. Als er water blijft staan bij de Wahoo (is niet zo), dat vervolgens niet naar binnen kan, wat is dan eigenlijk je probleem.

En ja ik heb nu een Elemnt en straks ook een Roam, maar als er iets beters komt (en misschien zelfs van Garmin) stap ik zo over naar een ander merk. Zit helemaal niet gebonden.

Heb de laatste tijd een aantal filmpjes van alle toestellen zitten bekijken, opvallend genoeg veel meer van de Roam dan van de 530/830. Hierbij is mij een filmpje opgevallen en dat ging over het instellen van de pagina's van de 530. Man man dat wil toch niemand op zo'n omslachtige manier doen.
Laatst gewijzigd door alliance_0 op 20 mei 2019 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 19 mei 2019 20:43

@Alliance_0 denk dat selectief lezen valt wel mee want je begint er zelf over knoppen aan de zijkant, en knoppen aan de voorkant, en laat Garmin dat net hebben.

Ik heb het een aantal keer al opgemerkt vind de wahoo zeker een leuk product en ze hebben in mijn ogen nu een veel completer product op de markt gezet met de Roam !
YFood !!!

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 19 mei 2019 20:57

alliance_0 schreef: 19 mei 2019 20:32 Je leest wel heel selectief csteenbe. Ik heb nergens gezegd dat er bij de Garmin water blijft staan. Ik zei dat het water daar ook naar binnen zou kunnen. Als er water blijft staan bij de Wahoo (is niet zo), dat vervolgens niet naar binnen kan, wat is dan eigenlijk je probleem.

En ja ik heb nu een Elemnt en straks ook een Roam, maar als er iets beters komt (en misschien zelfs van Garmin) stap ik zo over naar een ander merk. Zit helemaal niet gebonden.

Heb de laatste tijd een aantal filmpjes van alle toestellen zitten bekijken, opvallende genoeg veel meer van de Roam dan van de 530/830. Hierbij is mij een filmpje opgevallen en dat ging over het instellen van de pagina's van de 530. Man man dat wil toch niemand op zo'n omslachtige manier doen.
Helemaal eens qua instellen....alleen gaat dat op de 830 al een stuk eenvoudiger en je hoeft het maar eenmalig te doen (of in elk geval (normaal gesproken) niet heel frequent). Dus ja, bepaald niet prettig maar zeker geen USP waar je intensief gebruik van maakt...
Canyon Aeroad
Canyon Grail

chrisgr
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 20 sep 2005 00:41

chrisgr 19 mei 2019 21:43

Past de beschermhoes voor de Elemnt ook op de Roam?
geen signatuur

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 20 mei 2019 10:09

@squeezer; ik ben zeker geen Garmin fanboy (eerder het tegenovergestelde) maar ben wel teleurgesteld in de updates/innovatie van mijn Bolt en de nieuwe Roam. Ik wil heel graag bij de Wahoolians blijven maar het wordt me (door Garmin in positieve zin en Wahoo in negatieve) knap lastig gemaakt! Je blijft maar opmerkingen maken over bugs bij Garmin terwijl de laatste updates van mijn Bolt vrijwel uitsluitend gevuld waren met bugfixes. W.m.b. geen probleem want die dingen komen nou eenmaal voor bij al dit soort apparaten.

Mijn ervaring van iets meer dan een jaar geleden (gedurende vele jaren) is dat de bugs bij Garmin beperkt (maar zeker aanwezig) waren. Bij Wahoo heb ik daar idd nauwelijks last van. Maar ik ben als enige niet in staat om te bepalen of daar wezenlijke verschillen tussen Garmin en Wahoo in zijn. Ik kan echter wel de gebruiksvriendelijkheid en/of het functioneren zelf beoordelen. Dat heb ik nu bij de Garmin 530 gedaan en ben dus (ook) zeer benieuwd naar het directe vergelijk tussen die twee. Hoewel een belangrijk voordeel van de Bolt bij de Roam w.m.b. al wegvalt. De Bolt is aanzienlijk goedkoper dan de vergelijkbare Garmin bij de Roam is het (w.m.b.) dus andersom. Dat was volgens mij een belangrijk USP maar ik hoop van harte dat Wahoo andere heeft gecreëerd!
Canyon Aeroad
Canyon Grail

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 20 mei 2019 11:06

Prima.....dat zeg ik toch ook....en dan staat de Roam al op 1 of 2-0 achter. Maar liefst 16% duurder en minder "features". Een USP van Wahoo was o.a. de gunstige prijs; bij Bolt vs de 520. Dat voordeel is er dus niet meer bij de Roam vs de 530
Canyon Aeroad
Canyon Grail

hansaplast26
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2019 16:53

hansaplast26 20 mei 2019 17:01

Ik heb de Garmin Edge 810 gehad. Maar door de geregelde crashes tijdens gebruik (vooral navigeren) was het ding zo goed als onbruikbaar voor mij. Het scherm vond ik ook slecht en de support van Garmin was er niet (lomp en onhandig die support). De Wahoo ELEMNT was (en is nog steeds) een regelrechte verademing, ook al had ik mindere ervaring met een eerdere Wahoo RLFKT ('fietscomputer').
Waarom mensen nog steeds voor Garmin gaan snap ik niet. Het crasht en je moet voor kaarten betalen en het werkt allemaal alsof het regelrecht uit de jaren 90 komt.
Ik ben nog niet zeker of ik mijn Wahoo ELEMNT verruil voor een Wahoo ELEMNT Roam. de upgrades lijken me te minimaal en de ELEMNT doet het nog te goed. maar ik zou nooit meer Garmin kopen.

Maruss
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 21 mei 2019 19:55

hansaplast26 schreef: 20 mei 2019 17:01
Waarom mensen nog steeds voor Garmin gaan snap ik niet. Het crasht en je moet voor kaarten betalen en het werkt allemaal alsof het regelrecht uit de jaren 90 komt.
Maak nog steeds met veel plezier gebruik van mijn Edge 800. Vandaag nog een rit van 6 uur gemaakt vrijwel uitsluitend op navigatie (kaart). In al de jaren dat ik het ding gebruik heb ik 1 keer een freeze gehad. Waarschijnlijk door wolkbreuk waarin in reed.

Navigatie werkt prima.

Kaarten kopen? Je kan gewoon gratis OSM kaarten installeren.

Het scherm kan wel beter en daarom zoek ik al een jaar of 2 naar iets vervangends, maar de 820 zag ik voor mijn gebruik eerder als een stap terug en Wahoo meerdere stappen terug. Nu lijkt Garmin met de 830 eindelijk een waardige opvolger gemaakt te hebben.

Dit is mijn ervaring n=1

Plaats reactie