Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo ELEMNT Roam

Edwardfotografie
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 25 dec 2018 09:54

Edwardfotografie 07 mar 2021 18:08

Vorige week een wahoo Roam aangeschaft en nu 2x mee gefietst.
Was even wennen (komende van een Garmin Edge Explore), maar jeetje wat ben ik tevreden over de Wahoo.
Supersnel instellen, zeer snel laden van routes via bijv Komoot, snelle herberekening als je van de route afwijkt, enz.

Ik zou automatisch in /uit zoomen nog wel handig vinden, bijv als je een afslag nadert.

Giantico
Forum-lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 01 nov 2020 20:52

Giantico 10 apr 2021 21:54

Kan iemand mij helpen? Ik heb een vraag over de dual power meter van Giant. Ik heb een Wahoo elemnt roam en ik kan netjes de power meter koppelen. Hij ziet dan ant+... en normaal de power meter ik denk dan de Bluetooth connectie?

Afijn hoe zie ik nu op mijn Wahoo links en rechts? Hij geeft hem namelijk als 1 sensor weer of doe ik iets fout? Volgen jullie mij nog?

barmic
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 mar 2007 22:00

barmic 15 apr 2021 11:23

Beste mensen

Klein dingetje met de Wahoo.

Sinds kort vind hij de hotspot niet meer van mijn mobiel (Iphone) en kan ik dus niet meer via mij telefoon een WiFi koppeling maken, en op deze manier synchroniseren met bv TrainingPeaks, Komoot en Strava.
Met de gewone WiFi in huis en de wahoo gaat prima geen probleem
Bluetooth van de telefoon en wahoo maken ook gewoon contact en zijn verbonden met de elkaar Andere computers of telefoons kan ik wel gewoon koppelen aan mijn telefoon via de hotspot dan lijkt het mij niet aan de telefoon te liggen. Ik heb het idee dat het probleem zich voordoet sinds de laatste update van de wahoo

Herkennen mensen deze (kleine) issue?

Groet
Michael
Wat wil je...? Geluk of Gelijk

barmic
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 mar 2007 22:00

barmic 15 apr 2021 11:37

Giantico schreef: 10 apr 2021 21:54 Kan iemand mij helpen? Ik heb een vraag over de dual power meter van Giant. Ik heb een Wahoo elemnt roam en ik kan netjes de power meter koppelen. Hij ziet dan ant+... en normaal de power meter ik denk dan de Bluetooth connectie?

Afijn hoe zie ik nu op mijn Wahoo links en rechts? Hij geeft hem namelijk als 1 sensor weer of doe ik iets fout? Volgen jullie mij nog?
Bij de Favero pedalen staat in de beschrijving dat er na het koppelen inderdaad maar een pedaal wordt weergegeven. Als je gewoon het veld toevoegt ‘Links rechts balans’ dan zie je wel gewoon hoeveel % de verdeling is tussen links en rechts

Kan mij zo voorstellen dat dit ook zo voor
Giant pedalen is
Wat wil je...? Geluk of Gelijk

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2849
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 15 apr 2021 13:03

barmic schreef: 15 apr 2021 11:23 Beste mensen

Klein dingetje met de Wahoo.

Sinds kort vind hij de hotspot niet meer van mijn mobiel (Iphone) en kan ik dus niet meer via mij telefoon een WiFi koppeling maken, en op deze manier synchroniseren met bv TrainingPeaks, Komoot en Strava.
Met de gewone WiFi in huis en de wahoo gaat prima geen probleem
Bluetooth van de telefoon en wahoo maken ook gewoon contact en zijn verbonden met de elkaar Andere computers of telefoons kan ik wel gewoon koppelen aan mijn telefoon via de hotspot dan lijkt het mij niet aan de telefoon te liggen. Ik heb het idee dat het probleem zich voordoet sinds de laatste update van de wahoo

Herkennen mensen deze (kleine) issue?

Groet
Michael
Waarom maak je verbinding via een Wifi hotspot op je telefoon om deze zaken te syncen? Als je je Wahoo met BT koppelt met jouw telefoon en de companion app opent, synct de app met de genoemde diensten en stuurt het vervolgens het spul door naar je Wahoo via BT.

barmic
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 mar 2007 22:00

barmic 15 apr 2021 14:36

Dat is waar, daarom noemde ik het ook een kleine issue. Maar het is toch gek dat het erop lijkt dat het na een update niet meer werkt.
Wat wil je...? Geluk of Gelijk

JWKROON
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2014 20:26

JWKROON 25 apr 2021 21:02

Ik heb hetzelfde probleem, hoe heb jij het verholpen?

barmic
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 mar 2007 22:00

barmic 26 apr 2021 15:15

Niet...of misschien wel. Het lijkt erop dat de Wahoo maar een WiFi punt kan vast houden. Ik had alles verwijderd, opnieuw laten zoeken en toen stond de telefoon er weer bij. Maar...toen was het thuis WiFi punt weer nergens meer te vinden. Dus eigenlijk heb ik geen idee.
Wat wil je...? Geluk of Gelijk

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 26 apr 2021 15:17

Ik heb mijn telefoon hotspot dezelfde naam gegeven als mijn thuis netwerk. Probleem opgelost 😉

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 26 apr 2021 16:48

De update voor de app is er.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 26 apr 2021 22:37

Die was er al een paar dagen geleden, alleen niet meteen voor iedereen tegelijk beschikbaar.

Giantico
Forum-lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 01 nov 2020 20:52

Giantico 26 apr 2021 23:42

Wat is er nieuw? Heb de update geïnstalleerd maar zie niks nieuws? Ben zo blij om weer terug te zijn bij mijn Wahoooo 😁. Heb 2 dagen een uitstapje gemaakt naar een Garmin 830 brrr heb er nog nachtmerries van 😂

Zou er dit jaar een nieuwe Wahoo uitkomen?

Is het mogelijk om tijdens het navigeren van een route die ik gemaakt heb met bijvoorbeeld Komoot om de gehele route te bekijken op de kaart dus dat je de map kunt slepen?

Plaats reactie