Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo ELEMNT Roam

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 25 jul 2019 14:41

Themba schreef: 24 jul 2019 17:12 Heeft iemand een idee waarom je een klepje aan de onderkant van de mount kunt losmaken? Is dit een verkapte versie voor het ophangen van accesoires? Kon het zelf niet vinden in de handleiding of op de Wahoo-website.
Zou het wel mooi vinden om af en toe een koplamp/powerbank eronder te kunnen hangen
Die hoop had ik ook, maar ik heb ergens gelezen dat dat voor de bevestiging van DI2 spullen is.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 25 jul 2019 14:46

demegens schreef: 25 jul 2019 13:54 Mmmm dat is raar. Bij mij duurt herbereken niet lang. Kwestie van seconden. Het enige waar ik aan twijfel is of hij het punt van de route opzoekt waar jezelf het dichtste bij bent. Mijn gevoel zegt dat hij het dichtst bijzijnde waypoint pakt en je daar naar toe of terug leidt. dat kan km’s ver weg zijn terwijl je dichtst bijzijnde punt als je net verkeerd gereden bent. natuurijk nog 100 mtr weg is. Daar zit wel een verbetering te halen denk ik.


Oja... en Whatsapp meldingen natuurijk! Raar dat dat er nog steeds niet inzit. Wat zou de rede zijn dat Wahoo dat niet integreert in de software? Ze lijken daar erg moeilijk over te doen aangezien het veel gevraagd en opgemerkt wordt door Wahoo gebruikers.
In de diverse filmpjes is inderdaad te zien en wordt er opgemerkt dat het herberekenen terug naar de route niet altijd via de kortste weg gebeurt. Op de kaart is dan te zien dat je met een simpele links of rechts weer op de route bent terwijl de Roam je redelijk laat omrijden. Ik heb dat inmiddels zelf ook al ondervonden.

Dat Whatsapp snap ik ook niets van. Wie gebruikt er tegenwoordig het wel ondersteunde SMS nog!

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1252
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 26 jul 2019 10:51

Het zal me niet verbazen dat bij het herberekenen het eerst volgende waypoint gezocht wordt.
Hoe anders zou de Roam moeten weten waar hij heen moet.
Als je geluk hebt staat het dichtbij waar je nu bent heb je pech dan wordt het dat andere punt.
Dat is bij vele andere GPS-sen ook zo.
Hun je wel voorkomen, moet je meerdere waypoints zetten.
Nadeel is dan weer dat je er te veel kunt hebben zodat je het maximum aantal Waypoint overschrijdt.
...

Slampamper
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2018 12:12

Slampamper 27 jul 2019 10:39

Ja, dat is misschien wel logisch. Ik had mn woon werk verkeer er even ingezet en was bewust verkeerd aan het fietsen. Misschien dat hij bij het herberekenen me wel steeds terug op de originele route stuurde waar ik dan ook niet naar luisterde, dat het een gek loopje werd daardoor.
Ik zal in ieder geval nog even kijken of er updates beschikbaar zijn. Ik dacht dat ik dat al had gedaan maar wie weet

john65
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 mei 2016 19:14

john65 27 jul 2019 12:06

Hoe krijg ik mij di2 op de roam vindt ie niet roam en telefoon samsung note 9.

Ik schakel hou de roam erbij of telefoon maar wordt niet gevonden hartslag cadans en vermogen wel.

Themba
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 aug 2017 17:53

Themba 27 jul 2019 17:01

john65 schreef: 27 jul 2019 12:06 Hoe krijg ik mij di2 op de roam vindt ie niet roam en telefoon samsung note 9.

Ik schakel hou de roam erbij of telefoon maar wordt niet gevonden hartslag cadans en vermogen wel.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heb je een D-fly nodig om de Di2 te verbinden met een fietscomputer. Mailtje naar Wahoo of Shimano zou oplossing moeten bieden of even googlen (in het Engels)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27457
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 jul 2019 07:41

Dat klopt, je hebt een D-Fly nodig.

Geen verbinding met de telefoon is een kwestie van een keer opnieuw pairen. En oh ja, je bluetooth moet aan staan ;)

Murphylee
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 mar 2018 07:43

Murphylee 29 jul 2019 23:22

Ik heb zaterdag een roam gekocht ter vervanging van mijn Bolt.
Echter trilt de Roam na het bevestigen op de mount.
Bij een glad wegdek valt het nog redelijk mee maar wanneer je over klinkers rijdt dan is het erg irritant.
Vingertje met drukpunt onder de mount en het trillen is weg. Zodra ik mijn vinger weg haal dan trilt alles weer.

Dit lijkt me de verstevigde versie van de mount.

Ook lijkt de mount mee te geven zodra je door het menu probeert te scrollen. Knopjes zijn ook vrij lastig in te duwen.
Heb wel hier op het forum gelezen dat dit op den duur beter zal gaan. (Hoop dan niet dat het slijtage is)

Is dit een gevalletje.. Mailen naar wahoo?

Themba
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 aug 2017 17:53

Themba 30 jul 2019 11:30

Murphylee schreef: 29 jul 2019 23:22 Ik heb zaterdag een roam gekocht ter vervanging van mijn Bolt.
Echter trilt de Roam na het bevestigen op de mount.
Bij een glad wegdek valt het nog redelijk mee maar wanneer je over klinkers rijdt dan is het erg irritant.
Vingertje met drukpunt onder de mount en het trillen is weg. Zodra ik mijn vinger weg haal dan trilt alles weer.

Dit lijkt me de verstevigde versie van de mount.

Ook lijkt de mount mee te geven zodra je door het menu probeert te scrollen. Knopjes zijn ook vrij lastig in te duwen.
Heb wel hier op het forum gelezen dat dit op den duur beter zal gaan. (Hoop dan niet dat het slijtage is)

Is dit een gevalletje.. Mailen naar wahoo?
Ja zo'n gevalletje is het inderdaad. Stuur ze een foto mee van de mount. Over het algemeen is die klantenservice vrij goed en vlot.

eajouden
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 apr 2013 08:43

eajouden 01 aug 2019 10:51

Ik heb bij Wahoo een klacht ingediend ten tijde van het v1 mount debacle. Mijn bestelde Roam was nog niet eens geleverd, toch ontving ik een K-Edge mount.

Deze is erg goed, hij is heel stijf waardoor de knoppen ook fijner werken. Veel beter en stijver ook dan de Wahoo mount die ik jaren heb gebruikt voor mijn Bolt!

john65
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 mei 2016 19:14

john65 02 aug 2019 16:40

Bedankt havanna dat klopt die heb ik niet.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 27 aug 2019 17:07

Vandaag update van de app en voor de Bolt, Elemnt en Roam voor oa. (lang verwachte) radar support. Updates staan nog niet op de Wahoo website.

Plaats reactie