Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo ELEMNT Roam

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 06 mei 2019 10:30

csteenbe schreef: 06 mei 2019 09:12 al vraag ik me af waar dat aan ligt aan de gebruiker of het apparaat...
Ik snap je opmerking wel. Maar een produkt dient ontworpen te worden voor de gemiddelde gebruiker. Daar heeft Wahoo het verschil gemaakt met de Elemnt (Bolt), terwijl je bij Garmin toch soms bijna als een IT'er moet denken om je de logica van het ding eigen te maken...
Afbeelding

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1268
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 06 mei 2019 10:37

+1
...

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 06 mei 2019 10:51

havana schreef: 06 mei 2019 07:57 Opiniestukje getypt over de Roam: https://bit.ly/2Y66mQS
Fraai. Opvallend dat idd ook DCRainmaker en Shane Miller een dergelijke kritische insteek hebben, zeker ten opzichte van de huidige Garmin reviews (waar ook wel wat over te zeggen valt). Dat gaat mij niet om de Wahoo <> Garmin discussie, maar om hoe publicerende media hier over berichten. Dit stuk en deze toon valt dan ook te prijzen!

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 06 mei 2019 11:09

raven14 schreef: 06 mei 2019 10:30
csteenbe schreef: 06 mei 2019 09:12 al vraag ik me af waar dat aan ligt aan de gebruiker of het apparaat...
Ik snap je opmerking wel. Maar een produkt dient ontworpen te worden voor de gemiddelde gebruiker. Daar heeft Wahoo het verschil gemaakt met de Elemnt (Bolt), terwijl je bij Garmin toch soms bijna als een IT'er moet denken om je de logica van het ding eigen te maken...
Tsja ik ben IT'er dus mag eigenlijk niks zeggen. Maar als ik wel eens op forums zie welke vragen er voorbij komen dan denk ik pffff.
YFood !!!

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5111
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 06 mei 2019 13:12

havana schreef: 06 mei 2019 07:57 Opiniestukje getypt over de Roam: https://bit.ly/2Y66mQS
Je noemt dat DC Rainmaker twijfelt aan de kwaliteit van de knoppen, waar lees jij dat terug in de review ?

In de reacties noemt hij enkel (als reactie over kwaliteit van de bolt)
Feels roughly like an ELEMNT, bulky, but firm and strong. Not quite as plastic-feeling as the BOLT.
Though, I had no problems with the BOLT.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 06 mei 2019 16:03

En dat gedoe over de foto's van de Roam en de werkelijkheid. Toe gegeven het is niet netjes, maar het scherm is zoals opgegeven 2,7 inch, groter (ietsje) als van de Garmins en hoger in resolutie.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 06 mei 2019 16:24

alliance_0 schreef: 06 mei 2019 16:03 En dat gedoe over de foto's van de Roam en de werkelijkheid. Toe gegeven het is niet netjes, maar het scherm is zoals opgegeven 2,7 inch, groter (ietsje) als van de Garmins en hoger in resolutie.
Nou ja, de bezel, die in mijn ogen erg groot is, wordt wel erg vertekenend op de verpakking weergegeven.

En groot is niet altijd beter ;) was voor mij een reden om afscheid te nemen van de 1030.
YFood !!!

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 06 mei 2019 16:31

Ik denk/vind dat tot op heden de bezels van alle in omloop zijnde fietscomputers te groot zijn. Dat zou inderdaad de eerste winst zijn om die kleiner te maken.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 06 mei 2019 20:25

Het lijkt mij zo dat er op internet/youtube ook veel meer aandacht is voor de Roam dan voor de nieuwe producten van Garmin.

Voor mensen die nieuw zijn met Wahoo en kennis willen maken met de mogelijkheden of voor mensen die sowieso geïnteresseerd zijn in de nieuwe Roam komen er een aantal filmpjes online (Duits) waarin duidelijk wordt uitgelegd het hoe en wat van het gebruiksgemak van de Wahoo producten.

Opgemerkt moet worden dat een en ander wordt uitgelegd door de verstrekker van Wahoo in Duitsland, maar dat laat onverlet dat duidelijk te zien is hoe groot het gebruiksgemak is. Filmpje 2 en 3 moeten nog volgen. Hierin zal met maken en laden van routes en de mogelijkheden van het navigeren (ook in de praktijk) te zien zijn.

Deel 1 https://www.youtube.com/watch?v=CQx2ZcoH1v8 Het algehele gebruiksgemak van de Wahoo Roam (en dus ook de Ekemnt en de Bolt

Deel 2 https://www.youtube.com/watch?v=fjV0EUVgytM over het maken van routes en hoe ze op de Wahoo te krijgen.

Deel 3 https://www.youtube.com/watch?v=PsjcmHworzU&t=1239s Het navigeren met de Roam.
Laatst gewijzigd door alliance_0 op 08 mei 2019 20:53, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2440
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 07 mei 2019 20:50

alliance_0 schreef: 05 mei 2019 18:46 Op dit https://www.youtube.com/watch?v=Wax39FdRBP8&t=984s filmpje behalve een goede impressie van, een deel van de werking van de navigatie, ook heel verrassend te zien dat er in de houder (onderzijde) een klepje verwijderd kan worden en er nog een bajonetsluiting tevoorschijn komt om misschien in de toekomst een gopro/verlichting iod te bevestigen.
Die navigatie ziet er toch niet zo slecht uit, duidelijk met die chevrons in zwart en blauw.
Moesten ze de Roam nu eens wat goedkoper maken zoals DCR reeds voorstelde ...

demegens
Forum-lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 22 apr 2014 11:05

demegens 08 mei 2019 09:56

Hoi,

Denk dat velen zijn eigen ooit gemaakte keuze toch zo wie zo beter vind dan de opponent! Iedereen vind zijn eigen GPS beter om welke rede dan ook ;)

Ik weet wel dat bij een Wahoo je een ding hebt wat Garmin niet heeft en dat is dat je zelf bepaald hoe groot of klein je de gegevens te zien krijgt op je display. Dit is een zeer groot voordeel voor die fietsers die met leesbril problemen kampen. Met de Wahoo ben je dan zeker beter af dan met de Garmins.

Ook wat bediening betreft: als je de navigatie wilt bedienen kan je dat niet onder het fietsen doen. Kan wel, maar is niet veilig denk ik. Dus met Wahoo kan je alles heel gemakkelijk via je telefoon doen. 10 keer makkelijker dan dat gepriegel op de Garmins. 1030 buiten beschouwing gelaten misschien omdat dat een soort van breedbeeld systeem is :o

en Oeps... zie je, ik ben toch voor de Wahoo, maar jah, die is ook zoveel gebruiksvriendelijker dan de Garmins. Excuus ....

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 08 mei 2019 11:48

Bij Garmin kan je de grootte van de datavelden ook aanpassen hoor:
Afbeelding

Alleen niet tijdens het fietsen zoals op de Wahoo


De Edge 820 en de Bolt zaten erg dicht bij elkaar, met andere voor- en nadelen (maar net wat je zelf belangrijk vond), de Roam en de 530 (of eventueel de 830) zitten al wat verder uit elkaar met toch wel meer voordelen voor de 530 (vooral door het prijspunt)

Moest Wahoo de Roam voor dezelfde prijs als de 530 in de markt zetten, zou het terug wat meer gelijk lopen IMHO (als DCR wat overdreven heeft over het traag aanvoelen van de Wahoo)
Afbeelding

Plaats reactie