Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo ELEMNT Roam

mvalkier
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 23 mei 2012 09:12
Locatie: Den helder

mvalkier 17 mei 2019 22:06

Hier precies hetzelfde, ik krijg de melding dat de afstand te groot is. Wat mij betreft geen probleem, ik maak mijn routes altijd met Komoot, vorig jaar voor 30 euro een grote kaart set gekocht en werkt perfect.
Cervelo S3 en een Open U.P.

demegens
Forum-lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 22 apr 2014 11:05

demegens 18 mei 2019 08:03

Zie net op Mantel dat ze nu plots uitverkocht zijn!!!!
Raar toch, ze hebben ze niet eens op voorraad gehad! :ugeek: :oops: :oops:

Waarschijnlijk bang dat iedereen de bestellingen gaat cancelen, denk ik, slecht!!!!

😱😱😱

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 18 mei 2019 10:20

Ik hou me zelf maar voor dat de volgende zending Roams alweer een verbeterde/geupdate versie is van de enkele apparaten die er tot op heden op de markt zijn verschenen. Ik wacht geduldig af. Heb de Elemnt nog.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 18 mei 2019 10:45

Dat zou pas erg zijn, moest de volgende levering al een verbeterde versie zijn.
Kan me niet voorstellen dat ze nu nog "rap rap" iets aan het ontwerp of de hardware gaan veranderen,
Tenzij je natuurlijk gewoon een update van de software bedoeld, maar dan je net zo goed nu een toestel kopen en wachten op de volgende update.

demegens
Forum-lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 22 apr 2014 11:05

demegens 18 mei 2019 13:18

Net een 2e testrit gemaakt. 2e rit eerst uitgezet op Komoot en overgezet op de Roam. Nieuwe Roam stuurmount op de fiets gezet. Alles zonder centje pijn.
Toen vertrokken. Gezien ik aan een normale redelijk goed gelegde klinkerstraat woon na 500 meter gedraait en mount eraf gehaald. Dit is niet om te doen. Waardeloze zwaar klote mount. Trilt en rammelt zo hard dat je een sound barrier op moet. Dus mijn Elemnt mount erop. Helemaal goed. Geen gerammel en mooi still zoals tjjdens eerste rit het geval was. Je kan natuurlijk ook een K-edge of zo gebruiken.

Maar goed... verder EEN EN AL LOF voor deze Roam. Alles heel duidelijk op het scherm. Heerlijke softtouch knoppen om te zoomen. Dat in tegenstelling tot de meer lastig in te drukken Elemnt knoppen. Dat je je vingertoppen iets beter op de knoppen onder het Roamscherm moet zetten went binnen 5 km. Dus dat is geen issue meer. Ook deze indeukken gaat uiteindelijk soepeler dan op de Element.

Expres keer of vier te vroeg afgedraait,. Roam rekent heerlijk en snel nieuwe route naar de track voor je uit en geeft die aan met blauwe. chevron-pijlen. Net zo lang tot je weer ergens op de route komt en dan neemt de Roam de track weer over en verandert de chevronpijlen weer netjes in zwart ten teken dat je weer op de route zit. Werkt prima dus.

Via een whatssapp mijn vrouw een live linkt gestuurd. Deze kon mij prima volgen waar ik was, dat dus ook oke.

Op het scherm zie je ook andere Wahoo riders opduiken als die in de buurt zijn. Ook prima dus.

Wisselen tussen schermen gaat vlot en kan niet zeggen dat de Roam een slome gps is, in tegendeel.

Al met al teveden alhoewel die mount een serieuze issue is als je geen andere hebt. Dan maar meteen een Elemnt of andere compatible mount bijkopen.

ik zeg 8/10 voor nu. Zal beter worden met nog nieuwe updates en features alhoewel ik zo een twee drie niet zou weten wat. Behalve Whassapp meldingen, dat zou echt fijn zijn.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 18 mei 2019 13:31

Inderdaad ook al in een filmpje gezien dat de bij de Roam behorende mount erg slap is, ook bij het drukken op de knoppen veel beweging. Ik snap dat eigenlijk niet. Lijkt mij toch iets dat ze bij het ontwikkelen zelf ook meteen in de gaten moeten hebben. Ik ben zelf ook voornemens om mijn huidige 'hydemybell' mount te gebruiken. Is qua stroomlijn niet zo mooi misschien, maar daar zie je van bovenaf zelf niets van.

Het op het scherm zien van andere Wahoo gebruikers is altijd al geweest.

Whatsapp wordt al heel lang om gevraagd bij Wahoo en je snapt eigenlijk niet waarom ze dat niet (willen) ondersteunen.

chrisgr
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 20 sep 2005 00:41

chrisgr 19 mei 2019 12:32

Ik heb een tweetal vragen omtrent de Roam.
1. Kun je, zoals bij Garmin, ervoor opteren om je route al dan niet te laten herberekenen via een instelling of herberekent hij altijd automatisch?
2. Bij de Garmin edge serie zit er in het toestel zelf eigenlijk alleen maar autonavigatie. Laat je het toestel zelf een route berekenen, dan neemt hij alleen maar wegen die meer geschikt zijn voor autoverkeer dan voor fietsers.. Is dit bij de Roam beter, en neemt hij dus wegen die meer geschikt zijn voor fietsen dan voor auto's?
Laatst gewijzigd door chrisgr op 19 mei 2019 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
geen signatuur

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 19 mei 2019 17:25

chrisgr schreef: 19 mei 2019 12:32 2. Bij de Garmin edge serie zit er in het toestel zelf eigenlijk alleen maar autonavigatie. Laat je het toestel zelf een route berekenen, dan neemt hij alleen maar wegen die meer geschikt zijn voor autoverkeer dan voor fietsers.. Is dit bij de Roam beter, en neemt hij dus wegen die meer geschikt zijn voor fietsen dan voor auto's?
Bij punt 2 is het wel belangrijk om de goede instelling te zetten: vermijdt autowegen enz....

Normaal gesproken neemt de Garmin de heatmap, de meest populaire fiets routes, echter de instellingen moeten correct staan. Heb het zelf al eens gebruikt, werkte bij mij prima.
YFood !!!

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 19 mei 2019 17:28

SqueeZer schreef: 19 mei 2019 14:49
Vandaag een regenritje van 100 km, ......... De knoppen blijven voor mij persoonlijk toch minder dan de Elemnt, deze waren veel beter indrukbaar heb ik het gevoel en ook veel duidelijker op het gevoel te bedienen.
Bleef het water in de knoppen staan in de regen of viel het mee met de regen ?
YFood !!!

demegens
Forum-lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 22 apr 2014 11:05

demegens 19 mei 2019 17:41

Water of geen water het ding is IPX7 water/stof dicht 🤭😉

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 19 mei 2019 17:55

SqueeZer schreef: 19 mei 2019 17:47 In gietende regen blijft het water bij gelijk welk toestel staan :roll: :mrgreen:
Niet bij een Garmin 520Plus of de 530 die je gaat krijgen, daar de knoppen aan de zijkant zitten ;)

Ik vond de knoppen bij de Bolt wel handiger dan bij de Garmin echter het went snel.
YFood !!!

Gebruikersavatar
LongTallErne
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 10 jun 2011 15:27

Gebruikersavatar LongTallErne 19 mei 2019 18:06

Als je ergens een probleem van wilt maken kan dat natuurlijk altijd maar jullie doen alsof er bij de Bolt (en dus ook bij de Roam) liters water in de knoppen blijven staan …..

Ik ben toch meer benieuwd naar de werking van de Roam, in vergelijking van de nieuwe Garmins.
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel ;)
MERIDA RIDE 400

Plaats reactie