Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo ELEMNT Roam

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 03 jun 2020 09:41

Ik heb nu sinds 2 weken en Elemnt Roam, had hiervoor een edge 1000. Alleen blijf ik problemen houden met de live track van Wahoo. In de instellingen van mijn telefoon (Pixel, dus android) al gezegd dat de Elemnt-app op de achtergrond mag draaien, maar nog steeds blijft de tracking het niet doen. Is er nog iets dat ik over het hoofd zie?

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 03 jun 2020 11:25

Je kunt de app ook locken, als je hem hebt gestart. Dat voorkomt ook e.e.a.

DonVino84
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 aug 2018 22:08

DonVino84 04 jun 2020 17:39

Ik heb nu een paar weken de Roam nadat de Bolt al goed beviel, echter gister na een rit duurde het syncen erg lang. Bleef op 3% steken. Na opnieuw opstarten stond ie wel in de app maar zonder kaart en data. Nu in de app ‘verwijderen en opnieuw synchroniseren’ gekozen maar nu verschijnt hij helemaal niet meer.

Met kabel zie ik op een Mac de roam ook niet als schijf. Iemand een idee hoe je bij de history kan komen van rides die op het device staan?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 jun 2020 20:37

Je moet Android File Transfer installeren als je een Mac gebruikt.

DonVino84
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 aug 2018 22:08

DonVino84 04 jun 2020 21:54

havana schreef: 04 jun 2020 20:37 Je moet Android File Transfer installeren als je een Mac gebruikt.
Thanks! Weet je in welk mapje hij zou moeten staan? Bijna alles is leeg namelijk.

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 09 jun 2020 18:03

Hanz Bé schreef: 03 jun 2020 11:25 Je kunt de app ook locken, als je hem hebt gestart. Dat voorkomt ook e.e.a.
Dat hielp ook niet, maar de laatste update van Wahoo did the trick.

Roberto
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jun 2020 22:18

Roberto 05 jul 2020 08:38

Na jarenlang android ipbike gebruik toch maar eens overgestapt op wat modernere fietscomputers die ook vwb processing beetje de smartphones beginnen te benaderen.

- Garmin edge 830 teruggestuurd, en vind het kerstboom software, al jaren lang aan elkaar geplakt, heeft redesign nodig, De 830 had moeite om de startpunt in mijn straat te vinden, dat was wel de druppel en na paar dagen ingezien dat dit product het niet ging worden. Aju, teruggestuurd.
- Als een van de eerste Elemnt Roam aangeschaft en viel igv van navigatie regelmatig uit. Na minuten van een soort van freeze waarbij je afslag al voorbijgereden bent natuurlijk een automatische herstel activiteit. Hoe langer de rit hoe langer het herstel, soms wel 10 minuten... Viel mij op dat de plaatsbepaling op de weg wel ok is maar dat de roam in het bos er soms 80 tot 100m naast zit en dat is dus niet te doen. Specs geeft aan dat de unit van GPS, GLONASS, BEIDOU Galileo, and QZSS gebruik kan maken. Ik betwijfel dat of dat wel het geval is, in bosrijke omstandigheden kan dat dan wel wat beter. Een std android telefoon doet dat nog beter. Toen de voet afgebroken op lange kasseien strook door het gerammel. Onder garantie vervangen maar dat duurde even dus in de tussentijd een
- Karoo aangeschaft. Als de voet afbreekt kan je deze nog vervangen iig. Heeft groot scherm, zwaar maar te weinig invloed om ontwikkeling bij te sturen. De ontwikkelaars pushen te snel half afgemaakte features. Wel nauwkeurig in bosrijke gebieden, paar keer ook uitval gehad maar door snelle support die ook in het weekend tickets oppakt bepaald en verholpen in de volgende release. Wel verkocht, ik overweeg wel de karoo 2 af te nemen indien beschikbaar.. of later dit jaar/volgend jaar de absolute cycling unit
- Laatste weken weer met de Elemnt Roam genavigeerd en gereden. Zelfde issues als het eerste exemplaar.

Hebben jullie deze ervaringen ook met de Roam:

- Uitval bij navigatie en extreem lange herstel activiteit. Doorrijden kan niet omdat ik de route wil volgen in onbekend terrein?
- Slechte positiebepaling als er maar een paar bomen in het zicht verschijnen?

Verlang ik teveel van dit soort fietscomputers vraag ik mij af ?

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 05 jul 2020 16:32

Ik herken geen enkel van jouw problemen met de Roam.

Ik fiets heel vaak met navigatie en kwam nog NOOIT in de problemen met een uitval zoals jij beschrijft.

Ook in het bos nog nooit problemen gehad.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 05 jul 2020 17:28

Roberto schreef: 05 jul 2020 08:38 Verlang ik teveel van dit soort fietscomputers vraag ik mij af ?
Ik vermoed dat je of toevallig maandag producten hebt gehad, of dat je jezelf beter moet verdiepen in de producten.

Zelf een 830, navigatie is top - perfect misschien niet, maar raak nooit verdwaald dit zelfde geld ook voor de Roam.
YFood !!!

Roberto
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jun 2020 22:18

Roberto 05 jul 2020 21:29

Roze bril of ik heb pech en jullie mazzel, fijn voor jullie. Ik ben een technisch ingesteld iemand en verdiep mij meer als anderen in techniek en de mogelijkheden. Ik verwacht dan ook dat je met een fietscomputer probleemloos kunt loggen en navigeren. 2 maandag ochtend gevallen lijkt mij onwaarschijnlijk, In de techniek komt dat niet voor alleen met ambachten. Ticket aangemaakt bij Wahoo. Zit overigens de laatste firmware op en in recente firmware updates pogen ze regelmatig stability issues op te lossen. Zal niet de enige zijn denk ik maar dan.

2x vastlopers afgelopen week, zie screenshots


Ow en ik ben eerlijk...waarom zou ik dat niet zijn. Ik probeer objectief te vergelijken iig. Android phone doet het vwb positiebepaling echt beter dan de Wahoo indien er een paar bomen in de buurt zijn. Garmin was ook wel ok.
Bijlagen
20-07-01 14-27-01 5366.jpg
20-06-24 20-41-46 5318.jpg

Gebruikersavatar
Jonasipdevélo
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 apr 2019 06:46
Contact

Gebruikersavatar Jonasipdevélo 06 jul 2020 12:32

Na een 4000 km met de roam geen enkel keer uitval gehad, en het scherm met herstel activiteit ben ik nog nooit tegen gekomen...

Roberto
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jun 2020 22:18

Roberto 21 jul 2020 07:31

Ook na fw update met WR18-7930 freezes, lijkt verband te hebben met uit en inzoom acties. Lag is dan bij mij ook enorm. Op geen enkele inhoudelijke vraag bij wahoo antwoord behalve dat ze een nieuwe unit te vervanging willen sturen en dat deze niet van een andere HW revisie is. Volgens mij heeft dit dan weinig zin maar wie weet. Kom ook niet verder dan 1e lijns support, wil best meedenken en mee analyseren. Unit en support lijkt ingekocht. Hadden wij ook kunnen doen, maar zo slim en opportuun ben ik dan weer niet.

Plaats reactie