Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo ELEMNT Roam

demegens
Forum-lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 22 apr 2014 11:05

demegens 24 mei 2019 16:25

Wat vinden jullie van die stuurhouder?
Ik vind hem echt totaal ruk!!!
Dit is wel het grootste minpunt van de Roam.
Doet natuurlijk niets af aan de unit zelf, maar de Roam rammelt als de tering op de orginele houder.
Heb hem nu op de Elemnt houder en dat is gewoon trill en rammel vrij.

Wat is jullie ervaring? Dat voor degene die niet bij Mantel of Futurumshop betseld hebben, want die kunnen nog niet mee praten :P :P :P

BTW: op welke K-edge houder past de Roam, ook op die van de Bolt? Dit omdat deze kleiner is dan de XL van K-edge?

Wat zijn andere goed houder en die een redelijke prijs hebben, 60 euro voor een houder is gewoon belachelijk. Op aliexpress staan ze voor 15 euro. Dat is misschien wel weer goedkoop maar wel een groot verschil.

De hoesjes van de Elemnt en Roam zijn trouwens totaal verschillend en dus niet uitwisselbaar. (Elemnt hoesjes bij Ali 2,95 en bij Mantel 12.95 !!! :oops: :oops: :oops:

chrisgr
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 20 sep 2005 00:41

chrisgr 24 mei 2019 20:25

De Edge 830 is verkrijgbaar. BInnenkort krijgen we de eerste vergelijkingen die gebaseerd zijn op werkelijk gebruik.
geen signatuur

demegens
Forum-lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 22 apr 2014 11:05

demegens 24 mei 2019 21:24

chrisgr schreef: 24 mei 2019 20:25 De Edge 830 is verkrijgbaar. BInnenkort krijgen we de eerste vergelijkingen die gebaseerd zijn op werkelijk gebruik.
Dus.... wij willen alles weten over de Roam en hoe goed hij is ( op de steun na dan).

Zo heet het draadje trouwens ook 😱😱😉😉

chrisgr
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 20 sep 2005 00:41

chrisgr 24 mei 2019 22:10

Dat is waar, maar het is wel tof om eens te weten te komen hoe de krachtmetingen zich in het echt tot mekaar verhouden. By the way, ik ben ook Wahoo fan.
geen signatuur

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 25 mei 2019 12:33

Ik las op het google forum over de Roam, dat volgens een grote Duitse webshop, de vertraging van de uitlevering van de Roam te maken zou hebben met de (hier al omschreven) kwetsbaarheid van de frontmount. Deze zou te vaak breken(!). Daarnaast bestaat toch ook het vermoeden dat Wahoo een nog niet klaar product op de markt heeft willen zetten (ze hebbebn ze zelf niet eens meer op voorraad) omdat Garmin ook met nieuwe producten kwam. Maar dat zou net zo goed ook omgekeerd kunnen zijn, want ook Garmin heeft grote moeite met het leveren van hun producten.

Ik wacht nog geduldig af, want zoals ik al eerder uitsprak, heb ik het idee, dat als de Roam straks goed leverbaar wordt, het een verbeterde versie is van die enkele die er nu op de markt verschenen zijn.

Een te verwachte leverdatum zou juli kunnen zijn.

mvalkier
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 23 mei 2012 09:12
Locatie: Den helder

mvalkier 25 mei 2019 23:12

De outfront mount die er bij geleverd word is prut. Hij is slap en bij rottig wegdek klappert de roam in de houder, zo ergs zelfs dat ik bang was dat het montage voetje van de roam zou afbreken. Bij het bedienen van de rechteknop op de roam kantelt de houder naar rechts. Uiteindelijk was ik er na een paar ritjes wel klaar mee en heb ik een K-Edge houder voor de Elemnt gekocht en daar past hij ook perfect in. De roam zit nu perfect, trilt niet meer en het indrukken van de knoppen gaat nu wel goed. Bij het loshalen van de meegeleverde out front houder bleek de inbus bout ook na een paar ritten al shocking klem te zitten, ik heb uiteindelijk de houder maar gesloopt door hem door te zagen. Eigenlijk is de houder slecht ontworpen.
Cervelo S3 en een Open U.P.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 25 mei 2019 23:30

Wat ik frappant vind is dat men er bij het ontwikkelen en testen niet achter komt dat zo'n mount niet goed is, vooral ook omdat dit elke keer het geval is. Je zou denken dat ze ervaring hebben en het bij een nieuw product meteen goed doen. Geldt trouwens niet alleen voor Wahoo.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 mei 2019 23:36

Punt is dat testen niet meer gebeurt omdat de planning daar geen ruimte meer voor biedt. Disclaimer: dit geldt niet alleen voor Wahoo trouwens, maar is een algemene opmerking. Ook in de autobranche zie je dit soort patronen.

demegens
Forum-lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 22 apr 2014 11:05

demegens 25 mei 2019 23:49

Hoi,

Kan iemand vertellen of een Wahoo Elemnt op een K-edge houder van een Wahoo Elemnt BOLD. past?
Op plaatjes lijkt deze er ook wel op te passen maar ben niet zeker.

Scheelt dan 30 euro als dat zo is.

( Neem dan aan dat de Roam er dan ook oppast).

Of nog andere goede mounts?

Zijn de Hide My Belss ook goed? Zijn ook van plastic volgens mij.

BTW tjjdens een eit vanmiddag moesten we stoppen omdat de garmin houder van een Garmin Explorer afbrak. Dus die zijn ook niet de stevigste zullen we maar

alvast bedankt.

chrisgr
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 20 sep 2005 00:41

chrisgr 26 mei 2019 15:08

Dat is toch al heel belangrijk, wijst erop dat het toestel over een snelle processor beschikt !
geen signatuur

mvalkier
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 23 mei 2012 09:12
Locatie: Den helder

mvalkier 26 mei 2019 22:51

demegens schreef: 25 mei 2019 23:49 Hoi,

Kan iemand vertellen of een Wahoo Elemnt op een K-edge houder van een Wahoo Elemnt BOLD. past?
Op plaatjes lijkt deze er ook wel op te passen maar ben niet zeker.


alvast bedankt.
Ik vermoed van niet aangezien de Bolt een stuk kleiner is dan de Roam, de Roam gaat dan ook niet passen tussen de mount in de houder en de voorkant van je stuur. Ik kan wel bevestigen dat het past in een K-Edge houder voor een Elemnt.
Cervelo S3 en een Open U.P.

mvalkier
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 23 mei 2012 09:12
Locatie: Den helder

mvalkier 26 mei 2019 22:53

alliance_0 schreef: 25 mei 2019 23:30 Wat ik frappant vind is dat men er bij het ontwikkelen en testen niet achter komt dat zo'n mount niet goed is, vooral ook omdat dit elke keer het geval is. Je zou denken dat ze ervaring hebben en het bij een nieuw product meteen goed doen. Geldt trouwens niet alleen voor Wahoo.
Niet elke keer, de houder van mijn Wahoo Elemnt Bolt doet het uitstekend en geeft geen krimp. Probleem zit hem in het feit dat het dragende deel van de houder aan de linker zijde zit, dan wil de Roam kantelen als je aan de rechter kant drukt. Andersom was het probleem ook aanwezig geweest. Het uitstekende gedeelte had in het midden moeten zitten en breder moeten zijn, dan was het probleem niet zo groot geweest. Nu was ik er na een paar ritjes helemaal klaar mee.
Cervelo S3 en een Open U.P.

Plaats reactie