Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo ELEMNT Roam

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2437
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 08 mei 2019 12:08

Praktijktest Navigatie - Roam (duits)
https://youtu.be/PsjcmHworzU

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 08 mei 2019 17:39

Dit ziet er alleszins heel goed uit. Met de verbeteringen/uitbreidingen die er ongetwijfeld nog gaan komen lijkt het mij dat ik vooralsnog de juiste keuze heb gemaakt. Hoop alleen dat er snel iets bekend wordt over de levertijd. Misschien....heel misschien ook nog een kansje dat, onder druk van de publieke opinie er nog een prijsdaling wordt door gevoerd, dat zou helemaal mooi zijn.

demegens
Forum-lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 22 apr 2014 11:05

demegens 08 mei 2019 19:12

TL@ schreef: 08 mei 2019 11:48 Bij Garmin kan je de grootte van de datavelden ook aanpassen hoor:
Afbeelding

Alleen niet tijdens het fietsen zoals op de Wahoo


Tja .... mmmm.... alleen als je stilstaat grote cijfers! Daar heb je dus niets aan. Je hebt het ook nodig tijdens het fietsen!
Dus minpuntje voor de Garmin😉

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 08 mei 2019 19:40

demegens schreef: 08 mei 2019 19:12
TL@ schreef: 08 mei 2019 11:48 Bij Garmin kan je de grootte van de datavelden ook aanpassen hoor:

Alleen niet tijdens het fietsen zoals op de Wahoo


Tja .... mmmm.... alleen als je stilstaat grote cijfers! Daar heb je dus niets aan. Je hebt het ook nodig tijdens het fietsen!
Dus minpuntje voor de Garmin😉
Denk niet dat je het begrijpt :lol: TL@ bedoeld dat je niet tijdens het fietsen op knop kunt drukken om te wisselen van groot na klein, Heb je je scherm eenmaal aangepast aan grote lettertypes, configuratie, dan blijft het bij het fietsen dat houden ;) :winkthumb:

En zo zijn er tig dingen die op een Garmin mogelijk zijn en niet op de Wahoo, alleen soms anders...
YFood !!!

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 08 mei 2019 20:07

Kiekeboe schreef: 08 mei 2019 12:08 Praktijktest Navigatie - Roam (duits)
https://youtu.be/PsjcmHworzU
Goed filmpje wat duidelijk aangeeft hoe re-routing werkt en dat ziet er goed uit.

Je kunt nog geen adres aangeven voor routing maar wat weer wel mogelijk is dat je een punt/plaats op de kaart aangeeft, kan voldoende zijn.

Idd te merken dat het de verdeler is van Wahoo, vond zijn opmerking over de grote Bezel wel grappig, je went er wel aan :lol: Ook vond ik het scherm van de Bolt duidelijker als de Roam.

Mooi van de Roam is dat bepaalde aanduidingen in kleur zijn, zoals bij re-routing is de chevron de blauw wanneer je van de route bent en wordt weer zwart als je op de route terugkeert :winkthumb:

Al met al denk ik dat het even duurt voor de software op niveau is, maar het komt er wel.

Nadeel blijft vind ik de prijsstelling.
YFood !!!

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 08 mei 2019 20:12

csteenbe schreef: 08 mei 2019 19:40
demegens schreef: 08 mei 2019 19:12
TL@ schreef: 08 mei 2019 11:48 Bij Garmin kan je de grootte van de datavelden ook aanpassen hoor:

Alleen niet tijdens het fietsen zoals op de Wahoo



Tja .... mmmm.... alleen als je stilstaat grote cijfers! Daar heb je dus niets aan. Je hebt het ook nodig tijdens het fietsen!
Dus minpuntje voor de Garmin😉
Denk niet dat je het begrijpt :lol: TL@ bedoeld dat je niet tijdens het fietsen op knop kunt drukken om te wisselen van groot na klein, Heb je je scherm eenmaal aangepast aan grote lettertypes, configuratie, dan blijft het bij het fietsen dat houden ;) :winkthumb:

En zo zijn er tig dingen die op een Garmin mogelijk zijn en niet op de Wahoo, alleen soms anders...
Inderdaad, lezen is soms erg moeilijk :roll:
Afbeelding

demegens
Forum-lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 22 apr 2014 11:05

demegens 08 mei 2019 20:21

En zo zijn er tig dingen die op een Garmin mogelijk zijn en niet op de Wahoo, alleen soms anders...
[/quote]

Inderdaad, lezen is soms erg moeilijk :roll:
[/quote]

Precies... net als het in een keer duidelijk omschrijven van wat je bedoelt en zodat iedereen meteen snapt wat je bedoelt. :mrgreen: :mrgreen: :D

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 08 mei 2019 20:31

Bezel is groot, die van de Garmin ook. Scherm van de Wahoo is groter dan die van de Garmin, dus is per saldo is de Wahoo in zijn geheel iets groter (vind ik prettig) maar iets minder dik.

De opmerking over de bezel betreft trouwens een vergelijk met de bezel van de Bolt. Ik begrijp dit vergelijk eigenlijk niet, daar hoewel de Roam de vorm van de Bolt heeft hij, qua grootte, vergeleken moet worden met z'n grote broer en die heeft ook een brede bezel.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 10 mei 2019 11:32

Heb gisteren even de tijd genomen om de youtu's te bekijken maar ben niet erg onder de indruk van het geheel.
Veel 'oude wijn in nieuwe zakken' gevoel kreeg ik erbij.
Ik vergelijk hem dan met de huidige Elemnt.
...

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 10 mei 2019 11:50

Oppbogga schreef: 10 mei 2019 11:32 Heb gisteren even de tijd genomen om de youtu's te bekijken maar ben niet erg onder de indruk van het geheel.
Veel 'oude wijn in nieuwe zakken' gevoel kreeg ik erbij.
Ik vergelijk hem dan met de huidige Elemnt.
Welke youtube's heb jij dan gekeken :?

Vind deze Roam stukken beter als de Elemnt, alleen al de Navigatie is compleet veranderd, niet de weergave maar de techniek om dit weer te geven en functies.

Daarnaast vind ik de slimme implementatie van de kleuren zeer geslaagd.

Imho niet te vergelijken met Elemnt, ja beide geven snelheid aan ;-)
YFood !!!

demegens
Forum-lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 22 apr 2014 11:05

demegens 10 mei 2019 12:00

Hoi,

Ik denk dat beide goede gps systeempjes zijn. Echter voor degene die echt avontuurlijk zijn ingesteld en op de fly aanpassen en nieuwe doelen invoeren is de Eoam beter. Alhoewel dat ook op de Elemnt kan. Alleen dan moet je dat even op de telefoon doen. Uiteindelijk kan je met beide uit de voeten. De Roam heeft herbereken aan boord maar of dat noodzakelijk is, is maar de vraag voor idereen. Scheelt toch 100 euro waar je weer wat anders mee kan doen. De Elemnt voldoet zeer goed voor iemand die GPX tracks narijdt. Alleen diegene die echt onderweg willen navigeren en nieuwe routes berekenen en of laten herberekenen kan de Roam een betere gps zijn. En die kleuren. tja als je daar 100 euro extra voor over hebt... dan moet je de Roam nemen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 mei 2019 12:11

De ROAM is ook ongeveer 200x mooier dan de ELEMNT, wat gewoon een baksteen is. Ik weet het, ze zijn beide ongeveer even groot maar de form factor van de ROAM is echt stukken beter.

Vanmorgen het filmpje van DCR eens bekeken. Navi-features zien er wel goed uit, heel duidelijk vind ik de kaart niet altijd. Bepaalde functies zijn zeker niet snel. Maar de extra mogelijkheden zijn op zichzelf zeker niet slecht. Wel erg jammer is dat het allemaal nog behoorlijk bèta is.

Plaats reactie