Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Vermogensmeter huren

burningtyre
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 sep 2010 14:57
Locatie: Nijmegen

burningtyre 29 apr 2019 09:09

Ik ga binnenkort een weekje op vakantie (Rhodos) en heb daar een huurfiets besproken om mijn training te kunnen voortzetten gedurende deze vakantie.

Nu is deze fiets echter niet voorzien van een vermogensmeter, daar ik dit wel graag heb.

Als ik nu hier bv voor een week vermogensmeter pedalen kan huren dan kan ik deze meenemen en daar monteren op de fiets zodat ik toch op vermogen kan trainen.

Weet iemand zo of dit ergens te huur is?

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 29 apr 2019 09:27

Waarom neem je je eigen fiets dan niet mee?? Als je zo serieus traint zou ik niet op een andere fiets willen rijden. Zo duur is dat ook niet in het vliegtuig.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 apr 2019 09:31

Of je haalt de vermogensmeter van je eigen fiets af? Althans ik neem aan dat je die hebt, voor een weekje met een vermogensmeter gaan rijden als je die anders niet hebt heeft namelijk geen meerwaarde, dan is het slechts een gimmick.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

burningtyre
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 sep 2010 14:57
Locatie: Nijmegen

burningtyre 08 mei 2019 10:34

japiecarbon schreef: 29 apr 2019 09:27 Waarom neem je je eigen fiets dan niet mee?? Als je zo serieus traint zou ik niet op een andere fiets willen rijden. Zo duur is dat ook niet in het vliegtuig.
We gaan met het gezin (2 kinderen) en moeten o.a. al een kinderwagen meenemen. Een fiets in het vliegtuig erbij is niet het probleem.

Wel om alles daarna in een huurauto te krijgen... :roll: Vandaar om voor het gemak van een huurfiets te kiezen die bij het hotel wordt afgeleverd.

Mijn eigen vermogensmeter is een crank van Cannondale, die past dus alleen op Cannondale... :shock:

Het klopt dat een weekje best zonder kan, het is meer dat ik vooral niet te intensief wil rijden daar ik richting taperfase ga. Natuurlijk is het aantrekkelijk om op onbekend/nieuw terein met heerlijk weer meer of harder te gaan fietsen dan het schema voorschrijft in deze fase.

En door gebruik te maken van een vermogensmeter heb ik inzicht hoeveelheid TSS.

burningtyre
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 sep 2010 14:57
Locatie: Nijmegen

burningtyre 08 mei 2019 10:44

Ik had gehoopt dat er misschien ergens vermogens pedalen te huur zouden zijn voor een weekje voor een klein bedrag.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 08 mei 2019 11:00

burningtyre schreef: 08 mei 2019 10:44 Ik had gehoopt dat er misschien ergens vermogens pedalen te huur zouden zijn voor een weekje voor een klein bedrag.
Geen vermogensmeter, dan doe je het toch een weekje zoals het "vroeger" ook ging. Gewoon op hartslag.

Plaats reactie