Garmin Edge 530

Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS
Lchero
Forum-lid

Lchero 15 jun 2019 08:11

dix0r schreef:
12 jun 2019 09:40
Enige tijd terug hier gemeld dat ik problemen had met mijn sensoren (met name met HSM) na het nemen van pauze. Ik kan inmiddels bevestigen dat het uitzetten van de 'auto-sleep' feature dit probleem oplost. Het is dus wel een workaround.
Ontzettend bedankt voor deze tip. Ik heb hier ook last van, zowel telefoon, vermogen- en cadanssensor vielen telkens uit en alleen te koppelen na harde reset. Auto sleep uitgezet en telefoon blijft nu de hele ochtend gekoppeld. Morgen de rest testen met een ritje. Retourformulier stond al klaar, maar kan hopelijk in de ijskast.

Verder heel tevreden na upgrade vanaf een Edge 500. :winkthumb:

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 15 jun 2019 08:34

Dat van die ongeval detectie herken ik ook van mijn 520. Beetje abrupt remmen en hij gaat piepen. Je hebt dan iets van 20 tellen om op stop te drukken voordat het thuisfront een waarschuwing krijgt. Dat zit er zo ingeslepen dat bij een echte crash twee jaar terug ik ook snel op de uitknop drukte, met, maar bleek, en gebroken polsje... Dus of deze functie echt nuttig is...?

Ander vraagje: kun je op de 530 locaties opslaan? En dan naar de locaties navigeren?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé

JayKay.1
Forum-lid

JayKay.1 15 jun 2019 10:05

53x11 schreef:
15 jun 2019 08:34
Dat van die ongeval detectie herken ik ook van mijn 520. Beetje abrupt remmen en hij gaat piepen. Je hebt dan iets van 20 tellen om op stop te drukken voordat het thuisfront een waarschuwing krijgt. Dat zit er zo ingeslepen dat bij een echte crash twee jaar terug ik ook snel op de uitknop drukte, met, maar bleek, en gebroken polsje... Dus of deze functie echt nuttig is...?

Ander vraagje: kun je op de 530 locaties opslaan? En dan naar de locaties navigeren?
Ja, locaties kun je opslaan en er naartoe navigeren ook, je selecteert op de kaart een locatie met een kruisje en kan deze vervolgens opslaan. Deze komen in een rijtje met opgeslagen locaties.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 15 jun 2019 18:24

Thanks. Ik weet genoeg, ik ga er eentje bestellen :-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé

dix0r
Forum-lid

dix0r 16 jun 2019 18:41

Lchero schreef:
15 jun 2019 08:11
dix0r schreef:
12 jun 2019 09:40
Enige tijd terug hier gemeld dat ik problemen had met mijn sensoren (met name met HSM) na het nemen van pauze. Ik kan inmiddels bevestigen dat het uitzetten van de 'auto-sleep' feature dit probleem oplost. Het is dus wel een workaround.
Ontzettend bedankt voor deze tip. Ik heb hier ook last van, zowel telefoon, vermogen- en cadanssensor vielen telkens uit en alleen te koppelen na harde reset. Auto sleep uitgezet en telefoon blijft nu de hele ochtend gekoppeld. Morgen de rest testen met een ritje. Retourformulier stond al klaar, maar kan hopelijk in de ijskast.

Verder heel tevreden na upgrade vanaf een Edge 500. :winkthumb:
Eigenlijk te gek voor woorden dat de Edge530 (en ook de 830) deze problemen heeft. Ik heb het sinds gisteren gemeld en blijkbaar zijn we niet de enige:

https://forums.garmin.com/sports-fitnes ... t-feedback

Garmin heeft de problemen officieel onderkend en inmiddels een public beta uitgebracht die de connectiviteit problemen met sensoren moet verhelpen. Heb mezelf er nog niet aan gewaagd omdat mijn workaround op dit moment voldoet.
Laatst gewijzigd door dix0r op 16 jun 2019 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 16 jun 2019 19:00

Zag idd ook de beta maar ga hem niet installeren, heb geen problemen tot op heden. Begin juli komt de officiële release.

Lchero
Forum-lid

Lchero 17 jun 2019 07:02

Gisteren gefietst en een half uur viel de telefoon weg en m'n Stages ook weer. Blijven hangen bij afsluiten en alleen verder met een harde reset. Auto sleep stond uit. Ga de beta maar proberen. :?

Macer77
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Macer77 17 jun 2019 10:31

Weet iemand hoe je de ongevallendetectie definitief uit kan zetten?? Elke keer gaat dat ding weer aan en bij een beetje hard remmen gaan alle alarmbellen af..

Als ik hem op de 530 uitzet, gaat de ongevallendetectie elke volgende rit weer aan. :dislike:
- Canyon Ultimate CF SL 9.0
- Canyon Speedmax CF SL 8.0
- Strava

tomtom
Forum-lid

tomtom 17 jun 2019 10:44

Klinkt niet best. Bij mijn 830 tot op heden geen enkel probleem (alleen de connectie met mijn iPhone XR (en dan vooral uploaden na een rit) blijft buggy). Ik gebruik vele sensors (power/snelheid/Di2/HF) en die dan ook nog op verschillende fietsen maar tot heden geen enkel probleem. Mijn 820 had dat nadrukkelijk wel maar die problemen waren opgelost na een "harde" reset en (dus) nieuwe installatie. Hebben jullie dat al geprobeerd? Qua ongevallendetectie sowieso nog nooit een probleem gehad alleen (in het verleden bij de 820) bij (erg) hard remmen op een hobbelig wegdek. Dan vind ik het ook terecht dat het apparaat signaleert. Wellicht helpt een cleane herinstallatie hier ook?
Canyon Ultimate CF SLX Disc
Canyon Aeroad CF SLX Disc

Gabrie
Forum-lid

Gabrie 17 jun 2019 10:53

Macer77 schreef:
17 jun 2019 10:31
Weet iemand hoe je de ongevallendetectie definitief uit kan zetten?? Elke keer gaat dat ding weer aan en bij een beetje hard remmen gaan alle alarmbellen af..

Als ik hem op de 530 uitzet, gaat de ongevallendetectie elke volgende rit weer aan. :dislike:
Ik lees hier van meer mensen dat ze problemen hebben met de ongeval detectie, maar ik verbaas mij er wel over. Tot nu toe bij 820 pas 2x gehad op 2jr tijd (1x vals, 1x terecht). En bij de 530 geen enkel probleem mee en toch heel wat wilde ritjes in t bos gemaakt. Zouden sommige units dan anders gecalibreerd zijn of zo?
Afbeelding

Gabrie
Forum-lid

Gabrie 17 jun 2019 10:54

Klepje van de USB poort op de 530 is trouwens een zwak punt. Wel veel makkelijker bereikbaar om tijdens t fietsen bij te laden. Maar afgelopen zondag voor eerste keer gedaan en nu al klepje kwijt. :-(
Afbeelding

TL@
Forum-lid

Gebruikersavatar TL@ 17 jun 2019 11:02

Je moet de ongevaldetectie uitzetten in de app, dan blijft het wel 'plakken'

Ik had dat probleem trouwens met de 820 al en nu met de 530 ook weer. Gisteren 1 keer nogal bruut moeten remmen door een idioot die voorrang van rechts niet begreep, ongeval detectie begon lawaai te maken (ook al stond ik op geen enkel moment stil) en toen ik thuis kwam en stopte voor de garage was het weer van dat, dus ook maar terug uitgeschakeld.
Afbeelding

Plaats reactie