Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 530

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 02 mei 2019 19:49

havana schreef: 02 mei 2019 16:11 @GarminFanboy heeft al een mail gestuurd naar de ontwikkelaar :D
@wahoogateruginjehok; de ontwikkelaar heeft me toegezegd dat het mogelijk is, hij kan het alleen niet uit proberen daar hij geen 530/830 heeft. In de simulatie van de SDK kit is het wel mogelijk!

Hou jullie op de hoogte.
YFood !!!

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 03 mei 2019 08:02

Ontwikkelaar van de Map Dashboard mailde me dat de App nu ook compatible is voor de 530/830.

Hij is wel benieuwd na de werking en of alles nog goed leesbaar blijft.
YFood !!!

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 03 mei 2019 15:05

Dan is het nu wachten totdat de 530/830 daadwerkelijk leverbaar zijn :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 03 mei 2019 20:27

Ik hoop dat hij volgende week ergens in België in de winkel ligt, ik heb namelijk nog wat ecocheques liggen die ik ervoor wil gebruiken :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 03 mei 2019 20:29

Nouja de reviews hebben het vooral over de nieuwe features en de wat snellere berekentijd van routes, dus heel veel meer kan je niet verwachten denk ik qua groei?

Roelants
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 jul 2015 13:14

Roelants 03 mei 2019 23:02

SqueeZer schreef: 03 mei 2019 20:42 Enne die berekentijd heeft een grotere impact dan men denkt want iedereen in de club rijd ook week na week verkeerd omdat bij een onverwachte hindernis of onduidelijkheid in de route de helft verkeerd begint te rijden doordat de Garmin een half uur nodig heeft om te herberekenen ... terwijl idd. de good old Wahoo dit niet eens kan herberekenen maar met een beetje aardrijkskundig gevoel en in en uitzoomen je direkt terug on track bent .
De functie 'herberekenen' bij Garmin geeft inderdaad enkel problemen. Maar die kan je gewoon uitschakelen. Navigeert dan prima, ook bij "onverwachte hindernis of onduidelijkheid in de route".

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 04 mei 2019 08:33

SqueeZer schreef: 03 mei 2019 20:42 ......
Enne die berekentijd heeft een grotere impact dan men denkt want iedereen in de club rijd ook week na week verkeerd omdat bij een onverwachte hindernis of onduidelijkheid in de route de helft verkeerd begint te rijden doordat de Garmin een half uur nodig heeft om te herberekenen ... terwijl idd. de good old Wahoo dit niet eens kan herberekenen maar met een beetje aardrijkskundig gevoel en in en uitzoomen je direkt terug on track bent ......................
Dan zet je op je Garmin "herberekenen" toch gewoon uit.

In onze club rijd iedereen met Garmin, van de 705 tot en met de 1030.
Als de route goed aangemaakt is kan ik niet zeggen dat ik jouw verhaal herken.
I know myself like no one else
Nothing to defend

DonVino84
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 aug 2018 22:08

DonVino84 04 mei 2019 09:18

Ja precies, ik zou die 530 juist overwegen voor het herberekenen.

Roelants
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 jul 2015 13:14

Roelants 04 mei 2019 09:44

SqueeZer schreef: 04 mei 2019 08:44 Dus iets waar we Wahoo voor hekelen omdat het ding het niet gaan we Garmin mee belonen omdat ze het hebben ........ maar zetten we gewoon uit omdat het niet werkt, iets met twee maten en gewichten? :roll:

Enne de route goed aangemaakt .. als ik hem zelf maak is ie perfect maar vanaf je een route van iemand anders binnen krijgt of download is het een beetje zoals de Lotto spelen .. met evenveel slaagkansen.


Als dit nog altijd niet goed werkt ga ik gewoon terug naar mijn Wahoo simpel .. al heb ik hoge verwachtingen afgaande op de reviews dat dit nu gewoon goed zal werken wat ook logisch is aangezien de rekenkracht van de processor verdubbeld is tov. de vorige generatie.

Ik denk dus wel dat dit eindelijk goed gaat zitten, maar ik snap zeker niet waarom men op het forum vind dat ik de functie maar moet uitzetten en Garmin maar moet vergeven moest het nog altijd niet goed werken terwijl dit één van de zogenaamde pluspunten is tov. Wahoo?
We hebben hier duidelijk te maken met Wahoofan. Niets mis mee. Maar er zijn ook andere toestellen die goed werken.

Ik ben gestart met de Edge 705, overgegaan naar de Edge 800 en heb nu al enkele jaren de Edge 1000. Zeker qua navigatie doen die gewoon wat ze moeten doen. Of ik die nu zelf maak of van iemand anders overneem, ik rij nooit verloren (en god weet dat dat in pre-Garmintijden wel anders was).

Wat me wel opvalt bij anderen (toch die ik ken), is dat ze navigatie zien als een optie - minder belangrijk - en bijna uitsluitend de datavelden gebruiken. Koop dan een Wahoo zou ik zeggen :)

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3386
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 04 mei 2019 10:16

IK moet zeggen, op papier charmeert de 530 me erg. 'k Ben alleen (als ex Garmin gebruiker) bang voor het niet of slecht of onlogisch werken van een deel van de functies. Dat heeft Wahoo me wel gebracht: een stabiel platform waarvan de functionaliteit gewoon werkt.

Ik kijk nog even de kat uit de boom en wacht reviews af van echte gebruikers (niet de internet grootheden van wie de commerciële belangen niet altijd even duidelijk zijn).
Afbeelding

Roelants
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 jul 2015 13:14

Roelants 04 mei 2019 10:32

SqueeZer schreef: 04 mei 2019 09:53
Roelants schreef: 04 mei 2019 09:44
SqueeZer schreef: 04 mei 2019 08:44 Dus iets waar we Wahoo voor hekelen omdat het ding het niet gaan we Garmin mee belonen omdat ze het hebben ........ maar zetten we gewoon uit omdat het niet werkt, iets met twee maten en gewichten? :roll:

Enne de route goed aangemaakt .. als ik hem zelf maak is ie perfect maar vanaf je een route van iemand anders binnen krijgt of download is het een beetje zoals de Lotto spelen .. met evenveel slaagkansen.


Als dit nog altijd niet goed werkt ga ik gewoon terug naar mijn Wahoo simpel .. al heb ik hoge verwachtingen afgaande op de reviews dat dit nu gewoon goed zal werken wat ook logisch is aangezien de rekenkracht van de processor verdubbeld is tov. de vorige generatie.

Ik denk dus wel dat dit eindelijk goed gaat zitten, maar ik snap zeker niet waarom men op het forum vind dat ik de functie maar moet uitzetten en Garmin maar moet vergeven moest het nog altijd niet goed werken terwijl dit één van de zogenaamde pluspunten is tov. Wahoo?
We hebben hier duidelijk te maken met Wahoofan. Niets mis mee. Maar er zijn ook andere toestellen die goed werken.

Wat me wel opvalt bij anderen (toch die ik ken), is dat ze navigatie zien als een optie - minder belangrijk - en bijna uitsluitend de datavelden gebruiken. Koop dan een Wahoo zou ik zeggen :)
Dus omdat ik van een product verwacht dat het gaat doen wat het beloofd te doen als ik het aanschaf ... en de functie net één van de redenen is waarom ik het aanschaf ... maakt mij een niet objectieve fanboy van de concurrentie moest het product de belofte niet inruilen en ik hierop commentaar ga geven?

Geen idee in welke wereld we leven maar volgens mij ben ik niet de fanboy op dit moment, anders was ik wel voor een Roam gegaan, niet?
U bent zeer tevreden over uw Wahoo, ik over mijn Garmin. Perfect toch. Il faut de tout pour faire un monde.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 04 mei 2019 10:37

Ik denk dat het te maken heeft met je verwachtingen. Ik heb altijd een Garmin gehad en ansich altijd tevreden geweest, tuurlijk er zijn altijd dingen waarvan je zegt pffff maar het gras is niet groener als bij de buurman.

Ook een Bolt gehad, is een basic apparaat zeker qua navigatie als je het dat mag noemen! Daarbij hadden zij ook hun bugs etc.... dus verre weg van perfect.

Nu terug bij Garmin en IK ben daar meer tevreden over, omdat het een meer compleet pakket biedt, Wahoo ben je veel afhankelijk van externe aanbieders.

Garmin is zeker niet perfect maar voldoet aan mijn verwachtingen.
YFood !!!

Plaats reactie