Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 530

martijn78
Forum-lid
Berichten: 861
Lid geworden op: 26 mar 2008 09:28

martijn78 22 feb 2020 18:18

Vanochtend in Vaals een rondje gereden met mijn Garmin XT735.
Vanmiddag de Garmin Edge 530 gehaald bij Bike components in Aachen.
Nu wil ik morgen dezelfde route nog eens rijden, maar dan wil ik uiteraard graag de Climbpro functie uitproberen.

Weet iemand of ik nu de GPX of TCX file vanuit Garmin Connect kan gebruiken voor mijn Edge 530 en bevat deze dan de juiste informatie voor de Climbpro functie?
En wat is dan aan te raden, de GPX of TCX?

Verder nog tips aangaande de Climpro functie..zodat ik deze morgen direct optimaal kan gebruiken :P

Thx!
Race: Specialized Roubaix
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 934
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 22 feb 2020 19:29

In Garmin Connect (webversie) activiteit van de XT735 opslaan als koers en die naar de 530 verzenden is 1 van de meerdere opties.
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 22 feb 2020 21:25

In ieder geval even ClimbPro aanzetten in je gekozen profiel bij de dataschermen. En je 530 even updated naar de laatste versie zijn veel verbeteringen gedaan oa voor ClimbPro (ik draai zelf de BETA van 2.80, werkt prima tot nu toe).
Op je Climbpro datascherm kun je nog wat velden instellen die je wilt zien tijdens de klim (zoals wattage of hartslag)

Hier een PDF met ClimbPro specifieke info:

https://forums.garmin.com/cfs-file/__ke ... e-V1.7.pdf

En de BETA firmware 2.80

https://forums.garmin.com/sports-fitnes ... -available
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

martijn78
Forum-lid
Berichten: 861
Lid geworden op: 26 mar 2008 09:28

martijn78 23 feb 2020 11:28

Dank voor de info,
* De Garmin Firmware update is gedaan,
* Climbpro staat aan
* Route die ik eerder had gereden (met de XT735) is geüpload naar de 530

Hieronder een link naar een filmpje wat ik zelf een prettige aanvulling vondt op bovenstaande pdf file
https://www.youtube.com/watch?v=2mimn3lBN1I
Race: Specialized Roubaix
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro

Chefske
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 28 sep 2019 13:22
Locatie: Zuid-Holland

Chefske 28 feb 2020 17:44

Beste forumleden, ik heb mij aardig ingelezen en overweeg een Edge 530 aan te schaffen. Even los van alle andere risico's van het kopen van een tweedehandse via MP; is de garantie wel gewoon overdraagbaar als ik de originele bon / factuur van de eerste koper heb? En zijn er nog andere praktische zaken waar ik rekening mee moet houden in mijn afweging tussen een nieuwe en tweedehandse? Dank alvast!
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350

Peter243
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 mei 2012 21:44

Peter243 28 feb 2020 20:43

Op de site van garmin lijkt het alsof ze de garantie koppelen aan het apparaat.

Raf77
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 jul 2014 20:03

Raf77 15 mar 2020 11:28

Heeft er iemand ook een foutmelding na installatie van een nieuwe versie van Garmin Express op de pc? Als ik mijn toestel aan zet, krijg ik de melding dat de kaart niet ontgrendeld kan worden. Heb ze al opnieuw geïnstalleerd maar dit helpt niet.

Chefske
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 28 sep 2019 13:22
Locatie: Zuid-Holland

Chefske 17 mar 2020 18:47

@Raf77 ik heb sinds vorige week een Garmin Edge 530. Heb direct de nieuwste kaarten geïnstalleerd via Garmin Express en als ik het apparaat opstart, krijg ik ook de foutmelding "kan kaarten niet ontgrendelen". Wat dit precies inhoudt, geen idee. Koersen laadt 'ie namelijk wel gewoon en navigatie werkt prima. Ook krijg ik steeds de melding "Downloaden is compleet" of iets dergelijks. Moet ik dan nog ergens op klikken zodat 'ie een update installeert?

Verder zit ik met het volgende: buiten mijn fietsritten om, draag ik een Forerunner 935. Als ik een fietsritje heb gemaakt en de Edge synchroniseer met de Garmin Connect app op mijn telefoon, komen de fietsminuten niet bij "Minuten intensieve training" in het dashboard van Garmin Connect. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Nog een vraag: is er de mogelijkheid om een koers achterstevoren te maken? Ik kon tijdens mijn fietsritje van vanmiddag de optie niet vinden, dus het apparaat bleef maar piepen en zeggen dat ik om moest keren ;')
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350

Peter243
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 mei 2012 21:44

Peter243 17 mar 2020 19:14

Via garmin connect, niet de app, maar via de site. Dan naar de koers, rechtsonder 3 puntjes, dan wijzig en dan de optie omkeren.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1337
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 18 mar 2020 13:50

Ook lang gesukkeld om die minuten op mijn Forerunner (lopen) en Edge (fietsen) te laten samentellen: Physio True up noemt de functie. Bij allebei aan en dan zou op het device zelf alles goed moeten zijn.
In de app kan je door bij last op je toestel te tikken overgaan naar een keuzemenu met alle mogelijk toestellen. Daar heb ik nog geen oplossing voor gevonden om dat samen te krijgen.

Chefske
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 28 sep 2019 13:22
Locatie: Zuid-Holland

Chefske 18 mar 2020 16:15

Dank Peter234 en bartdr. Physio True Up staat op beide apparaten aan. Als ik het goed begrijp, zorgt dat ervoor dat de trainingsbelasting/activiteiten/hersteltijd wordt gesynct tussen de verschillende apparaten en dat werkt dan ook netjes. Behalve de Intensity Minutes in het dashboard van Garmin Connect, die pakt 'ie alleen van de Forerunner.

Is de oplossing hiervoor om dan ook mijn Forerunner te dragen tijdens het fietsen of gaat 'ie dan het calorieverbruik etc dubbel tellen?
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350

Raf77
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 jul 2014 20:03

Raf77 18 mar 2020 17:23

Chefske schreef: 17 mar 2020 18:47 @Raf77 ik heb sinds vorige week een Garmin Edge 530. Heb direct de nieuwste kaarten geïnstalleerd via Garmin Express en als ik het apparaat opstart, krijg ik ook de foutmelding "kan kaarten niet ontgrendelen". Wat dit precies inhoudt, geen idee. Koersen laadt 'ie namelijk wel gewoon en navigatie werkt prima. Ook krijg ik steeds de melding "Downloaden is compleet" of iets dergelijks. Moet ik dan nog ergens op klikken zodat 'ie een update installeert?

Verder zit ik met het volgende: buiten mijn fietsritten om, draag ik een Forerunner 935. Als ik een fietsritje heb gemaakt en de Edge synchroniseer met de Garmin Connect app op mijn telefoon, komen de fietsminuten niet bij "Minuten intensieve training" in het dashboard van Garmin Connect. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Nog een vraag: is er de mogelijkheid om een koers achterstevoren te maken? Ik kon tijdens mijn fietsritje van vanmiddag de optie niet vinden, dus het apparaat bleef maar piepen en zeggen dat ik om moest keren ;')
Het probleem "kan kaarten niet ontgrendelen" is bij mij gebeurt omdat ik de kaart van trailforks aan het bijwerken was en de pc Garmin Express gelijktijdig aan het bijwerken was. Heb het kunnen oplossen door het programma javawa jdm te installeren en dan een test te laten draaien. Hij gaat je dan zeggen dat er een dubbel bestand staat. Bij mij was dat de kaartupdate van trailforks. Dat ervan gedaan en probleem opgelost.

Plaats reactie