Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 830

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5102
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 16 sep 2019 13:21

Afgelopen weekend 2 langere ritten gemaakt en paar kleine issues gehad.
Na pauze/veerpont (bij Vlissingen) zette ik de garmin na afloop weer aan (uit standby) maar werden er totaal geen sensoren meer gezien.
Klikken op reconnect loste het niet op. (zowel overzicht scherm met connect all icoon, maar ook losse sensor details)
Toen garmin uitgezet, maar scherm bleef hangen op shutdown icoon.
Hard uitgezet en weer aan en ik kon weer verder (gelukkig niet zoals bij wahoo dat hij minuten moet nadenken om rit verder te gaan)
Gisteren harde vastloper, opeens zag ik alle getallen stil staan kon ook geen pagina's meer wisselen.
Hard uitzetten (knop 10 seconde ofzo dus) en weer aan en zonder problemen verder.

Paar keer van route afgeweken maar merkte dat je dan wel naar de route terug gestuurd wordt, maar op het moment dat je dan bij de route aankomt moet je eigenlijk andere kant op fietsen, omdat hij je naar punt stuurt waar je van route afweek.
In onbekend gebied krijg je anders effect van rondjes fietsen.

Climb pro ook gebruikt, jammer dat je maar 2 datavelden op dit scherm kan laten zien.
Bovenin waar hij klim nummer aangeeft is ruimte genoeg voor meer velden.
En irritant dat climb pro scherm soms in beeld springt als je route kaart wilt zien omdat je nog paar kruisingen hebt.
Laatst gewijzigd door DDX op 16 sep 2019 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 sep 2019 14:51

De nieuwe Garmin's (ook de 530), schijnt problemen te hebben met de automatische standby en het vervolgens niet meer verbinden met de sensoren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 16 sep 2019 16:29

Harde vastlopen is sinds FW 4.0 release, wordt vaker gerapporteerd na deze release - zelf 1x meegemaakt. 20 seconden de aan/uit toets inhouden opnieuw starten en je kunt de rit vervolgens vervolgen zonder verlies van data.
YFood !!!

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 16 sep 2019 16:35

Dan heb ik met deze 830 geluk; geen vastlopers en vlekkeloze verbinding met alle (di2, speed, HF en Stages) sensors :-)! Zelfs het uploaden gaat de laatste weken zonder problemen en automatisch.
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 16 sep 2019 20:16

Op de 530 ook 1 keer gehad, boven op een brug. Effe herstart en hij pakte de route onmiddellijk terug op.

Standby gebruik ik nooit, ik laat de Garmin gewoon aan staan.

Voor de rest nog geen vastlopers gehad (effe afkloppen :D )
Afbeelding

Gebruikersavatar
bkrmn
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 jul 2013 22:08
Locatie: Amersfoort e.o.

Gebruikersavatar bkrmn 18 sep 2019 13:45

Enorm fijn toestel die 830 maar de laatste tijd een drama om te synchroniseren met mijn iphone (SE).

Nieuwe route op connect gezet en dan via de app naar het toestel .... niets.
Einde route, uploaden naar connect .... niets.

App deinstalleren, bluetooth verbindingen verwijderen en ook op het toestel alles opnieuw. Nada noppes, nog steeds hetzelfde.

Toestel eerst aan, dan pas app opstarten, of andersom. Wat een geklooi, krijg het gewoon niet goed werkend.
De laaste tijd maar gewoon via de computer routes erop zetten en rit uploaden :(

Wie heeft de gouden tip/tips? :|

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 19 sep 2019 08:12

Wifi :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 19 sep 2019 10:29

Had precies hetzelfde met mijn 530. Ik kreeg de data met geen mogelijkheid draadloos naar Connect. Ook niet met Wifi. Uiteindelijk op de telefoon de BT connectie handmatig "unpaired", hetzelfde gedaan op de edge ("forget phone" oid), de app op de telefoon gedeïnstalleerd en toen opnieuw geïnstalleerd. Nu werkt alles weer. Gelukkig, mijn volgende optie was een factory reset van de edge namelijk.

EDIT: ik lees nu dat jij dit ook allemaal al geprobeerd hebt... Ik heb wel Android. Misschien dat de iPhone bepaalde (energy saving?) instellingen onthoudt die je ook nog moet verwijderen/resetten?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 19 sep 2019 11:18

App deinstalleren op een Android telefoon was voor mij ook de truc.

Thuis hang ik hem gewoon aan de kabel en zet ik routes erop via Basecamp (meestal haal ik ze eerst van Strava en staan ze toch op de pc). Na het jaren een omslachtige handeling te vinden, ben ik er inmiddels aan gewend. De 830 laadt ook een stuk sneller in Basecamp dan de 810, dus al met al kost het 2 minuten. Die ene keer via de telefoon op vakantie ben ik wel een uur mee bezig geweest (en dat als IT consultant).

Bikerdt
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 mar 2017 14:30

Bikerdt 19 sep 2019 11:32

Bij Iphone staat de verbinding tweemaal bij BT instellingen, ik heb de eerste x ook beide moeten verwijderen.
Daarna ging alles als een zonnetje

Gebruikersavatar
bkrmn
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 jul 2013 22:08
Locatie: Amersfoort e.o.

Gebruikersavatar bkrmn 19 sep 2019 13:58

Ook beide BT verbindingen verwijderd, app verwijderd opnieuw installeren en op de Garmin de ihpone verwijderen en opnieuw, gaf/geeft nog steeds probemen met de verbinding. Hij ziet hem wel, maar synchroniseren werkt niet.

Ik vermoed dat het ook in de iphone zit ... al heeft het in het begin wel goed gewerkt en soms doet ie het ook wel en krijg ik er wel een route door of een gereden route geupload.

Ga het nog eens proberen. Blijft het, dan toch maar over naar mijn andere (Android) telefoon. Dat ging voorheen met de 1000 (meestal) goed.

TomVanbuel
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 20 okt 2016 19:54

TomVanbuel 20 sep 2019 18:04

Iemand een idee...
Sinds een tijd gaat batterij echt snel leeg. Vandaag 35% bij thuiskomst na ritje van dik 100 km. Toen ik hem pas had kon ik gerust 2 tot 3 ritten doen voor op te laden. Navigeren is enkel de streep dus geen turn by turn. Zou dit kunnen liggen aan de gekoppelde Di2? Zou wel erg jammer zijn want zo hoef ik geen +200 km tochten ermee te doen...

Plaats reactie