Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 830

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1253
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 25 apr 2019 12:28

Dat doe ik ook maar het wordt al moeilijker als de ronkende marketingmachine je allerlei moois beloofd en in de praktijk blijkt dat het niet werkt of dat er nog aan gewerkt wordt of later doordat het ook niet gaat werken, terug getrokken wordt.
Zit je wel weer met een niet aan je verwachtingspatroon voldoend apparaat.
Ja, meneer ik kan die niet terug nemen is gebruikt, je kent het wel, moeilijk, moeilijk...
...

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 25 apr 2019 12:32

Oppbogga schreef: 25 apr 2019 12:11 Is die regengoeroe wel een onafhankelijke/betrouwbare source?
Krijg wel eens het idee dat het een beetje hoog 'wie betaalt bepaald' gehalte heeft...
Hoe kijken jullie daar tegenaan?
DCRainmaker? Heb je wel eens iets van hem gelezen? Waar het internet helemaal naar de klote gaat door beinvloedde beinvloeders en je binnen de hele fietswereld geen 'journalisten' of eerlijke 'reviews' treft, is DCRainmaker echt een uitzondering: Die kerel test daadwerkelijk, is helder en duidelijk over wat hij er voor terug krijgt (vrij weinig) en wat zijn andere belangen zijn. Hooguit is hij zich bewust van zijn invloed en zal hij geen producten naar de klote praten als dat niet ook op een opbouwende wijze kan. Ik daag je uit een partij te vinden die (op welk vlak binnen het fiets/sportsprectrum dan ook) een betere resource is.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 apr 2019 13:07

Niemand is 100% objectief, dat kan ook helemaal niet. Maar DCR komt wel vrij dicht in de buurt. Hij heeft zowel Garmin als Wahoo zowel afgekraakt als bejubeld de laatste jaren. De laatste maanden is hij tamelijk pro-Garmin, maar dat bedrijf laat dan ook mooie dingen zien dus zo gek is dat niet.

Wel is het zo dat hij in het algemeen financieel beter wordt van positieve reviews (ongeacht het merk) omdat zijn grootste bron van inkomsten de affiliatedeals zijn met Clevertraining. Hoe positiever hij een product reviewt, hoe meer mensen het zullen kopen. Hij gaat er altijd nogal prat op dat hij geen geld of producten aanneemt van producenten omdat het een verkeerde prikkel zou zijn (mee eens, overigens), maar bij zijn affiliate-construnctie kun je ook wel wat vraagtekens zetten.

Wat nogmaals niet wegneemt dat hij gewoon degelijke reviews maakt. Perfect? Nee, hij kickt in mijn ogen vooral op (soms dubieuze) features (ook als die niet niet perfect werken) , dingen als GPS-nauwkeurigheid besteedt hij in mijn ogen onnodig veel tijd/ruimte aan terwijl hij basale zaken als batterijduur niet eens test.

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 25 apr 2019 13:48

Mooie kanttekeningen die inderdaad ofwel inherent zijn aan zijn methode of ruimte voor verbetering aangeven. Het zou voor ons consumenten fijn zijn als we nog veel meer van dit soort lui zouden hebben, elk met hun eigen aandachtspunten. In zijn kliekje zitten ook nog wel wat lui die kritisch durven te zijn maar niet geheel vrij van wat 'beinvloeding'.

Laatste maanden idd misschien wat meer pro-Garmin hoewel hij heeft bv wel vrij duidelijk gemaakt dat die 520 Plus nou niet echt een best toestel is.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 25 apr 2019 14:38

wouterf schreef: 25 apr 2019 13:48 Laatste maanden idd misschien wat meer pro-Garmin hoewel hij heeft bv wel vrij duidelijk gemaakt dat die 520 Plus nou niet echt een best toestel is.
Dat vind ik best vreemd heb de 520Plus nu 6 maanden ongeveer in gebruik en ja hij is langzaam bij het berekenen van de route maar verder werkt hij perfect, ook qua batterij duur is 7% per uur met navigatie....

Heb er zelfs mijn 1030 voor verkocht ;)
YFood !!!

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 25 apr 2019 14:51

TL@ schreef: 25 apr 2019 07:52 Ik overweeg de 530 nu, ontbreken van een touchscreen is niet zo'n probleem denk ik (misschien zelfs handiger gezien de problemen met de 820 wanneer het nat is of met handschoenen)

Navigatie naar adressen heb ik letterlijk nog nooit gedaan op de 820 (of op de 800 daarvoor), ik gebruik steeds opgeslagen punten op het toestel (wat dus met de 530 ook kan)

Nog 2 weekjes wachten en dan eens kijken wanneer ie in de winkel ligt en wat de echte prijs dan gaat zijn (adviesprijs van 300€ voor de 530, daar zal wel nog iets af kunnen zeker)
Same here. Heb nu een 520 (niet-plus), en die vind ik toch te beperkt (bijna geen ruimte voor kaartmateriaal, trage updates van je positie op de kaart tijdens fietsen zijn mijn voornaamste issues). Navigeren naar een adres doe ik nu uiteraard niet, maar kwam op de good-old 705 nog wel eens van pas. Ik begrijp dat je met de 530 straks wel naar een locatie op de kaart kan navigeren? Zou er een workaround mogelijk zijn? Bijvoorbeeld door GPS coordinaten te uploaden naar je device?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 25 apr 2019 15:08

Ja via Garmin Connect. Of gewoon met de functie van de 530 zelf. Maar niet door een adres in te voeren op de 530 oid.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 25 apr 2019 15:35

mouse schreef: 25 apr 2019 10:04 De beste keuze lijkt me de Edge Explore met touch-screen (amazon: 200 euro) of de 530.

de 530 heeft alles wat er maar bestaat - veel te veel eigenlijk.

de Explore heeft de belangrijkste zaken, wat ik persoonlijk mis is wifi en hoogtemeter (er ontbreekt nog wat, maar voor mij niet belangrijk)

ene is met knopjes, andere touchscreen. Knopjes zijn makkelijker met handschoenen.
Voor jouw misschien, voor mij is de Explore totaal ongeschikt. Geen powermeter support en geen DI2 integratie, beperkte configureerbaarheid van custom schermpjes (maar 2 dacht ik)
Wifi heb ik niet nodig (gekoppeld aan de smartphone, dus wifi is nutteloos voor mij) en voor de hoogtemeters kan je een iQ veldje installeren (wel een stuk minder nauwkeurig)

Het is maar net wat je wilt. (voor mij zal dat dan een 530 zijn, de 820 verkoop ik wel weer door :mrgreen: )
Afbeelding

mouse
Forum-lid
Berichten: 686
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:12

mouse 25 apr 2019 16:31

Met de 520 plus moest je in een apart menu om de schaal aan te passen. Terug inzoomen betekend dus telkens door dat menu scrollen.

Zou dit nog steeds zo zijn met 530?

edit: ik denk het wel... helaas

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 25 apr 2019 16:53

Ik heb de 830 besteld als vervanger voor Mn 820.
Vindt nieuwe snufjes altijd leuk en betere batterijduur tijdens navigatie is wel ideaal( 820 is na 140 km leeg) en climbpro vindt ik wel een leuke feature .
Specialized Diverge Axs

rocksoff
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 jun 2018 21:59

rocksoff 25 apr 2019 19:41

Hier staat de 830 bovenaan de lijst; wil evenwel eerst nog even zien waar Wahoo mee komt.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 25 apr 2019 20:34

Wahoo moet, wat mij betreft, heel snel met nieuws komen over wat er te verwachten is, anders zou er hier zomaar een 830 aangeschaft kunnen worden.

Plaats reactie