Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 830

adiesvanas
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 feb 2020 21:16

adiesvanas 14 jul 2020 21:42

Ik heb een vraagje over de aanwijzingen.
Momenteel krijg ik helemaal geen aanwijzingen. Geprobeerd met GPX, TCX, Strava routes en RWGPS. Bij mijn instellingen heb ik begeleidingstekst altijd aanstaan. Is er nog iets anders in de instellingen dat ik aan moet zetten?

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5098
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 14 jul 2020 21:45

Bobels schreef: 13 jul 2020 18:21 @DDX
Als ik climbpro voor heb staan en er komt een afslag aan, dan schakelt mijn Garmin automatisch naar de kaart pagina zodat je de afslag niet mist. Na de afslag gaat ie vanzelf terug naar de ClimbPro pagina.
Ja dat doet hij wel, maar als je zeg kaart in beeld hebt en klim begint over paar honder meter dan springt die naar climbpro.
En dan weet je dus even niet welke afslag je moet hebben.
Snel terug naar kaartpagina lost dat wel op, maar soms onhandig.
Tijdens klim schakelt hij idd automatisch even naar kaart pagina als er afslag komt.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8519
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 15 jul 2020 08:58

adiesvanas schreef: 14 jul 2020 21:42 Ik heb een vraagje over de aanwijzingen.
Momenteel krijg ik helemaal geen aanwijzingen. Geprobeerd met GPX, TCX, Strava routes en RWGPS. Bij mijn instellingen heb ik begeleidingstekst altijd aanstaan. Is er nog iets anders in de instellingen dat ik aan moet zetten?
Met begeleidingstekst bedoelen ze de balk boven de kaart volgens mij.
Heb je afslag geleiding aanstaan?
https://www8.garmin.com/manuals/webhelp ... 68646.html
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

TomVanbuel
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 20 okt 2016 19:54

TomVanbuel 15 jul 2020 16:59

Sinds vandaag koppelt mijn Edge niet meer met gsm... Heb toestel al verwijdert uit connect en bij telefoon... Opnieuw verbinden lukt niet meer. Juist alsof de bluetooth niet meer werkt. De gsm vind ook erg veel resultaten bij het zoeken en bluetooth symbool op de Edge blijft knipperen. Iemand enig idee wat ik nog kan doen? Is nog garantie op mja dan ben je het toestel een tijd kwijt en daar ben ik alweer minder fan van... 😁😁

Janjan
Forum-lid
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jul 2020 21:06

Janjan 15 jul 2020 17:44

Je zou het toestel kunnen herstellen naar de fabrieksinstellingen en/of alle gegevens van het toestel verwijderen. Je vindt dat onder INSTELLINGEN --> SYSTEEM --> HERSTEL TOESTEL
Daarna kun je alles opnieuw instellen en koppelen. Als dat niet lukt, zou ik verwachten dat je toestel defect is.
Heb je overigens gechekt of je GSM nog wel zichtbaar is voor andere apparaten?
Succes en sterkte!

Gebruikersavatar
ddetaey
Forum-lid
Berichten: 481
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:55

Gebruikersavatar ddetaey 15 jul 2020 18:43

Heel interessante informatie omtrent het oplossen van problemen vindt je op de site van opfietsen.nl


Mobiele verbindingsproblemen oplossen.
https://opfietsen.nl/gps/garmin/garmin- ... -oplossen/

En als echt niets meer helpt, een hard reset uitvoeren. Ben je echt wel al je gegevens kwijt, dus eerst een backup nemen (via bvb. JAVAWA Device Manager)
https://opfietsen.nl/gps/garmin/veel-ge ... #hardreset

Tot slot, ik had op mijn Edge 1030 problemen om mijn sensoren te koppelen. Ook hard reset dienen uit te voeren. Lukte eerst nog niet, maar kreeg dan advies om wifi in te schakelen. Dan deed hij het wel, en werkt nu prima.
Misschien ook eens proberen indien na hard reset je nog geen succes boekt

Veel succes toegewenst
Dirk

TomVanbuel
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 20 okt 2016 19:54

TomVanbuel 15 jul 2020 19:42

Thanks! Connectie tussen Polar horloge en gsm werkt wel perfect via bluetooth dus daar kan het niet aan liggen. Die link maar eens uitpluizen en anders idd hard reset 😩

TomVanbuel
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 20 okt 2016 19:54

TomVanbuel 15 jul 2020 21:14

Geen soelaas... Hard reset en nog niks. Hehehebe

TomVanbuel
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 20 okt 2016 19:54

TomVanbuel 20 jul 2020 10:14

lag dus aan de gsm. Kameraad zijn gsm vond de GPS wel. Andere gsm en alles werkt weer woehoe 😄

Craeke1
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 nov 2016 20:38

Craeke1 23 jul 2020 15:19

Sinds een paar rotten doet mijn garmin 830 hele rare dingen met de hoogtemeters. Deze kloppen totaal niet meer, als ik aan het klimmen ben geeft hij bijvoorbeeld aan dat ik aan het dalen ben en op het vlakke geeft hij dan weer bijvoorbeeld aan dat het 14% omhoog gaat! Dit heeft hij eerder nooit gehad, ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen, de navigatie staat op gps+glonas, dit heb ik ook als eens gewisseld met galileo en enkel gps maar helpt niet...heeft iemand dit probleem ook al gehad en al kunnen oplossen? Mvg Tim

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6084
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 23 jul 2020 15:20

software update gekregen van Garmin?
factory reset proberen?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Craeke1
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 nov 2016 20:38

Craeke1 23 jul 2020 15:42

Ja heeft de laatste update er op zitten, ik hang hem regelmatig aan de laptop om te synchroniseren, fabrieksinstellingen wou ik als laatste optie nemen eigelijk....

Plaats reactie