Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 830

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 30 mei 2020 22:32

csteenbe schreef: 22 mei 2020 17:01 Mooie service van Garmin, 830 opgestuurd vorige week woensdag en vandaag de nieuwe alweer binnen 👍
Hoe gaat zoiets in zijn werk?
Eerst contact opgenomen neem ik aan?
Kan het zo snel niet op de website vinden.
Mijn horloge moet terug en wat jij schrijft klinkt wel heel goed. Ben nl bang dat als ik het via de winkel doe hem lang kwijt ben.
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 31 mei 2020 10:28

ric schreef: 30 mei 2020 22:32
csteenbe schreef: 22 mei 2020 17:01 Mooie service van Garmin, 830 opgestuurd vorige week woensdag en vandaag de nieuwe alweer binnen 👍
Hoe gaat zoiets in zijn werk?
Eerst contact opgenomen neem ik aan?
Kan het zo snel niet op de website vinden.
Mijn horloge moet terug en wat jij schrijft klinkt wel heel goed. Ben nl bang dat als ik het via de winkel doe hem lang kwijt ben.
Gewoon bellen, dan geef je je telefoonnummer en wordt je teruggebeld - persoon vraagt om gegevens en je krijgt een RMA nummer via de mail. Gevraagde gegevens zoals aankoopbon als het garantie is meesturen in het pakket en klaar.
YFood !!!

Gebruikersavatar
marcuse
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 aug 2006 18:16

Gebruikersavatar marcuse 31 mei 2020 16:37

Mijn 830 heeft nu ook een probleem. Zit in een startup loop waar die niet uit komt. Al wat internettips geprobeerd, maar dat heeft niet geholpen. Direct via Garmin is waarschijnlijk sneller dan via de LBS waar die gekocht is?

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 31 mei 2020 18:14

csteenbe schreef: 31 mei 2020 10:28
Dank!
Ga eerst proberen in winkel. Misschien heeft hij er nog wel 1 liggen en wil hij wel ruilen 😳
Anders via Garmin.
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Bobels
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 mar 2012 16:20

Bobels 31 mei 2020 20:50

Al bijna een half jaar in het bezit van de Garmin 830 en ik ben er zeer tevreden over. Nu pas (corona😩) in de gelegenheid de ClimbPro functie uit te testen in Luxemburg. Het is echt een leuke functie, zij het niet onmisbaar. Met het hoogteprofiel kom je ook al een aardig eind. Dat het hoogteprofiel en daarmee ook ClimbPro niet altijd betrouwbaar is wist ik ook al dank zij mijn vorige Edge Touring. Ik denk dat ik, na een week uittesten, alle tekstuele en grafische items in het ClimbPro scherm wel begrijp op een ding na. Wat betekent de opmerking: “houd percentage aan x%”. De handleiding biedt geen uitkomst (typisch Garmin); aan de ClimbPro functie wordt überhaupt nauwelijks aandacht besteed. Net als aan de irritante Virtual Partner maar daar heb ik het eerder al eens over gehad.

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 04 jun 2020 12:39

Ik zit er ook aan te denken mijn 820 te vervangen door een 830 ivm de veel snellere processor. Maar zijn er misschien al geruchten over een eventuele 840 of is hij daarvoor nog maar te kort op de markt? Ik zou het zonde vinden als ik hem nu koop en er over een half jaar een nieuwe uit komt. En al helemaal omdat de 820 verder gewoon nog goed werkt. Om de hoeveel jaar brengen ze normaal gesproken een nieuwe uit?

Gebruikersavatar
imarc
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 08 mar 2006 22:01

Gebruikersavatar imarc 04 jun 2020 14:46

Ik verwacht dat het nog wel even zal duren voordat er een opvolger van de 830 komt. Deze is samen met de 530 nog niet zo heel lang op de markt. Eerder verscheen de 1030 en het gerucht gaat dat daar eerst een 'plus'-versie van gaat uitkomen alvorens Garmin met een geheel nieuw topmodel komt.

Bobels
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 mar 2012 16:20

Bobels 04 jun 2020 20:54

Op onderstaande website kom ik dicht bij een verklaring van mijn vraag in mijn post van 31 mei jl. Daar zie ik op de plaats waar ik lees : “hou percentage aan x %” de Engelse tekst:
“grade remain”. Een beroerde vertaling? Komt wel vaker voor bij Garmin. Als de navigatie bijvoorbeeld uit staat lees ik continue: “... straat vooruit”. Ook zo’n cryptische melding. Op mijn vorige Edge Touring Plus kwam bij rotondes ook zo’n rare vertaling (die ik nu even niet paraat heb).

https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/d ... e+Edge.pdf

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 10 jun 2020 13:37

ric schreef: 31 mei 2020 18:14
csteenbe schreef: 31 mei 2020 10:28
Dank!
Ga eerst proberen in winkel. Misschien heeft hij er nog wel 1 liggen en wil hij wel ruilen 😳
Anders via Garmin.
Bij winkel geweest en die gaf aan als je zelf doet waarschijnlijk sneller bent.
Afgelopen woensdag 3/10 gebeld, RMA en instructie gekregen, zelfde dag opgestuurd en vandaag (woensdag 10/6) nieuwe Fenix gekregen.
Supersnel! (in instructie stond 5-15 werkdagen)
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Gebruikersavatar
marcuse
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 aug 2006 18:16

Gebruikersavatar marcuse 10 jun 2020 17:54

marcuse schreef: 31 mei 2020 16:37 Mijn 830 heeft nu ook een probleem. Zit in een startup loop waar die niet uit komt. Al wat internettips geprobeerd, maar dat heeft niet geholpen. Direct via Garmin is waarschijnlijk sneller dan via de LBS waar die gekocht is?
Vorige week maandag de GPS toch maar bij de LBS (Mantel) ingeleverd. Omdat die dan eerst naar de Mantel Garantie afdeling gaat hield ik rekening met de doorlooptijd bij Mantel gevolgd door de doorlooptijd bij Garmin, Ging er vanuit dat Mantel de Garmin zou gaan opsturen.
Wat bleek; vandaag een mail van Mantel dat ze de GPS onderzocht hebben, het probleem ook geconstateerd hebben en dat ze me een nieuwe gaan sturen. Die moet morgen arriveren. Waarschijnlijk gaan ze het zelf dan later met Garmin regelen.

jo_spr
Forum-lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 21 jul 2006 10:01

jo_spr 15 jun 2020 14:19

Heeft iemand wat leuke interval Workouts op de Garmin staan? Zo ja, stuur ze eens als bijlage mee in een reactie. Kan ik die op mijn Garmin plaatsen... Alvast bedankt...

Henk Don
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2020 17:53

Henk Don 17 jun 2020 18:05

Hallo,

Na meer dan 10 jaar met mijn huidige racefiets te hebben gereden, heb ik een nieuwe besteld en daarbij hoort uiteraard ook een GPS Op mijn oude fiets zit een computer uit het jaar 0, dus heb verder geen ervaring met Garmin
Ik overweeg een Garmin Edge 830 aan te schaffen, alleen twijfel een beetje aan de gebruiksvriendelijkheid van dit apparaat.
Thuis gebruik ik alleen een Ipad en telefoon, maar geen vaste computer. Iemand ervaring met het overzetten van kaarten vanaf een Ipad op de Garmin, verloopt dit soepel? Ik las ergens in dit forum dat een gebruiker dit alleen lukte vanaf zijn vaste computer met Windows. Alvast dank voor het advies!

Plaats reactie