Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 830

TomVanbuel
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 20 okt 2016 19:54

TomVanbuel 24 mar 2020 19:46

Vandaag probleempje gehad.
Eerste rit met de zomerfiets gemaakt met duaspeedtrap sensor van bontrager. Vorig jaar werkte het perfect. Vandaag vond hij zowel de cadans als snelheid niet... De lampjes flikkeren als de magneetjes erlangs komen dus... Heb verschillende keren laten zoeken en opnieuw opgestart Enzo. Iemand een idee wat dit kan zijn? Rij op de winterfiets met Garmin. Sensoren en die werken perfect. Maar vandaag ging het niet ideaal. Batterijen lijkt mij straf. Fiets heeft nog geen 1500 km dus... Merci alvast!!

TomVanbuel
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 20 okt 2016 19:54

TomVanbuel 25 mar 2020 20:40

TomVanbuel schreef: 24 mar 2020 19:46 Vandaag probleempje gehad.
Eerste rit met de zomerfiets gemaakt met duaspeedtrap sensor van bontrager. Vorig jaar werkte het perfect. Vandaag vond hij zowel de cadans als snelheid niet... De lampjes flikkeren als de magneetjes erlangs komen dus... Heb verschillende keren laten zoeken en opnieuw opgestart Enzo. Iemand een idee wat dit kan zijn? Rij op de winterfiets met Garmin. Sensoren en die werken perfect. Maar vandaag ging het niet ideaal. Batterijen lijkt mij straf. Fiets heeft nog geen 1500 km dus... Merci alvast!!
Hehe andere batterijen en het werkt perfect. Toch vreemd dat die zo snel plat is magoed. Ik ben gered 😁

Ankje
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2020 21:01

Ankje 11 apr 2020 21:13

Vraagje over het maken van een rondrit. Garmin geeft aan dat je 3 route voorstellen krijgt. Dit leek mij een leuke functie, om niet altijd dezelfde route te fietsen. Echter als ik mijn Garmin een rondrit laat maken bedenkt hij een tocht over dezelfde weg heen en terug of een veel kortere route dan de afstand die ik in geef.
Iemand een idee hoe dit kan en of ik er wat aan kan doen? Hoe maakt de maakt de Garmin die routes? Gewoon op basis van kaarten of data van andere fietsers en zijn die hier in oost-Groningen te weinig?

spurlie
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 01 aug 2012 10:01

spurlie 12 apr 2020 23:16

Ben aan het overwegen om van mijn 820 over te stappen op de 830. De 820 is gewoon ergerlijk langzaam, lange ritten met navigatie red ie niet meer op de accu, scherm is moeilijk af te lezen met zonnebril op en veel zon...

Eerste twee punten zouden opgelost zijn bij de 830, maar het derde punt kan ik weinig over vinden. Hoe goed is het scherm af te lezen in de zon? En in vergelijking met de 820 voor degene die ervaring hiermee hebben?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 13 apr 2020 07:57

Ik had een 820, nu een 530 (zelfde scherm als de 830 maar zonder touch), afleesbaarheid is perfect, zeker beter dan de 820 (maar daar had ik ook geen probleem mee)

Deze week een ritje van 200km gadaan met de 530, navigatie heel de rit aan (in het begin was het ook erg koud), de kaart bijna heel de rit in beeld. Thuis gekomen met 54% batterij over. Meer dan voldoende voor de meeste mensen dus.
Afbeelding

0475
Forum-lid
Berichten: 813
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 13 apr 2020 08:47

Ik vind de afleesbaarheid soms goed, soms minder, gisteren recht in de zon fietsend niet zo zeer maar met de zon meer van achterop beter. En dan had ik nog geen zonnebril op maar vraag mij af wat er dan nog van de leesbaarheid overblijft. Op mijn trekking fiets zit een Oregon en daar is het schermpje onder wisselende omstandigheden constanter beter afleesbaar.

spurlie
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 01 aug 2012 10:01

spurlie 13 apr 2020 09:29

Dankje, dan ga ik denk ik toch maar de investering doen. Hopelijk is deze zijn geld iets meer waard dan de 820...

Ankje
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2020 21:01

Ankje 13 apr 2020 10:29

Ik vind hem met zonnebril in de zon goed afleesbaar.

Gebruikersavatar
bkrmn
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 jul 2013 22:08
Locatie: Amersfoort e.o.

Gebruikersavatar bkrmn 14 apr 2020 20:56

Pfff, gezocht en nergens iets kunnen vinden wat het probleem kan oplossen.

Afijn, ik krijg sindskort geen routes meer op mijn Garmin 830.

- gemaakte route via Strava --> GPX downloaden en in newfiles zetten, niet werken. Bij openen van de folder is het bestandje foetsie maar is hij niet als course te vinden
- gemaakte route via Garmin --> synchroniseren via garmin express, noppes nada
- gemaakte route via Strava en dan als favoriet (sterretje) flaggen, vervolgens via de Garmin IQ app op de 830, dan ziet hij hem, kan ik de kaart ook zien, maar downloaden ho maar, error 2050 en vervolgens niets

De 830 is qua firmware bij, heb de nieuwste kaart geïnstalleerd en voorheen (week of 4 geleden ofzo) werkte alle mogelijkheden perfect. Gebruik het toestel al een jaartje, rij veel (10-15k) en maak zeer frequent routes. Hiervoor een 1000 gehad en daarvoor een 800 dus ben ook wel bekend met Garmin (en de ietwat knullige software als je het mij vraagt).

Who can help me out?

bartaspin
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 05 dec 2011 09:32

bartaspin 14 apr 2020 21:11

bkrmn schreef: 14 apr 2020 20:56 Pfff, gezocht en nergens iets kunnen vinden wat het probleem kan oplossen.

Afijn, ik krijg sindskort geen routes meer op mijn Garmin 830.

- gemaakte route via Strava --> GPX downloaden en in newfiles zetten, niet werken. Bij openen van de folder is het bestandje foetsie maar is hij niet als course te vinden
- gemaakte route via Garmin --> synchroniseren via garmin express, noppes nada
- gemaakte route via Strava en dan als favoriet (sterretje) flaggen, vervolgens via de Garmin IQ app op de 830, dan ziet hij hem, kan ik de kaart ook zien, maar downloaden ho maar, error 2050 en vervolgens niets

De 830 is qua firmware bij, heb de nieuwste kaart geïnstalleerd en voorheen (week of 4 geleden ofzo) werkte alle mogelijkheden perfect. Gebruik het toestel al een jaartje, rij veel (10-15k) en maak zeer frequent routes. Hiervoor een 1000 gehad en daarvoor een 800 dus ben ook wel bekend met Garmin (en de ietwat knullige software als je het mij vraagt).

Who can help me out?
Arghh wat vervelend voor je zeg. Ik had laatst hetzelfde. Bij mij bleek, ja echt stom, dat ik het zip bestand van de gpx in de newfiles directory plaatste. Die moest ik op mijn chromebook dus eerst even dubbelklikken en daarna pas plaatsen. Denk niet dat dit jouw probleem is maar who knowes. In ieder geval succes!

Gebruikersavatar
bkrmn
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 jul 2013 22:08
Locatie: Amersfoort e.o.

Gebruikersavatar bkrmn 14 apr 2020 21:52

Thx maar nope, geen gezipt bestand, puur gpx

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8545
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 15 apr 2020 09:18

En een tcx bestand?ook als je het bestand op de sd kaart zet of alleen op de interne opslag.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Plaats reactie