Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 830

Bikerdt
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 mar 2017 14:30

Bikerdt 29 jul 2019 22:23

TomVanbuel schreef: 29 jul 2019 20:14 Iemand een idee?
Heb namelijk het volgende... Als ik een rit via Strava routes narij of een rit die al op de gps staat. Werkt dit perfect. Krijg ik een rit via mail op de smartphone en verstuur ik deze dan via connect dan wilt het niet lukken. Ik zie de rit op de gps staan, perfect. Maar als hij moet navigeren loopt de lijn niet gelijk met de weg. Een enkele keer wel maar meestal niet. Iemand anders met dezelfde rit uit die mail daar werkt het wel bij. Heeft een Edge 800 dus wss de rit in new files gezet. Maar dit wil ik juist niet omdat ik amper nog met laptop werk....
Dan ben je al verder dan ik sta, hoe open jij een gpx in Connect? Ik krijg direct een foutmelding. Software matig loopt alles nog niet zo vlot als bij de concurentie heb ik het idee.

TomVanbuel
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 20 okt 2016 19:54

TomVanbuel 30 jul 2019 07:07

Gewoon die file die ik via mail krijg downloaden. Dan openen met kiezen en daar Garmin connect selecteren. Dan opent die dat perfect. Dan opslaan als koers en derna koers naar toestel verzenden. Werkt ook. Maar dan het navigeren loopt het mis 😜😜

Bikerdt
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 mar 2017 14:30

Bikerdt 30 jul 2019 07:39

Zo ging het inderdaad met m’n bolt ook. Nu alles opnieuw geïnstalleerd en Wahoo verwijderd. Alles werkt nu, ook de navigatie is in orde!

TomVanbuel
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 20 okt 2016 19:54

TomVanbuel 30 jul 2019 09:10

Ja vreemde situatie dit 😄

TomVanbuel
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 20 okt 2016 19:54

TomVanbuel 31 jul 2019 21:09

Weer een route via mail gehad. Als ik deze open via gpx viewer. Alles perfect. Open ik deze via connect op de gsm zie ik dat hij op veel plaatsen recht op recht gaat ipv de route volgt. De rit is in basecamp gemaakt... Iemand een idee wat dit kan zijn?

krispie76
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 mei 2017 22:32

krispie76 31 jul 2019 21:56

Heb je in basecamp een route gemaakt misschien? Je moet de route converteren naar een track en dan exporteren naar GPX.
Routes gemaakt in basecamp zijn niet geschikt voor de Edge serie.

TomVanbuel
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 20 okt 2016 19:54

TomVanbuel 31 jul 2019 22:02

Ja mijn vader maakt de clubritten. Maar heb een oplossing gevonden net. Als ik de rit download. Dan open via routeyou en dan opnieuw download en open via connect lijkt ze mij wel inorde...
Of kan dit minder omslachtig? Dan mijn vader ze als iets anders opslaat ofzo?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 31 jul 2019 23:13

krispie76 schreef: 31 jul 2019 21:56 Heb je in basecamp een route gemaakt misschien? Je moet de route converteren naar een track en dan exporteren naar GPX.
Routes gemaakt in basecamp zijn niet geschikt voor de Edge serie.
Hoe kom je daar nou bij? Ik maak vanaf de edge 705 (en nu 530) routes in Basecamp (eerst mapsource). Het gaat alleen mis als je op je device een niet routeerbare kaart hebt staan. De minste kans op fouten krijg je als de kaart in Basecamp en die op je device identiek zijn.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

TomVanbuel
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 20 okt 2016 19:54

TomVanbuel 01 aug 2019 06:47

Ja volgens mij is er toch iets mis met de route. Want als ik het doe via routeyou werkt het wel. Erg vreemd.

krispie76
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 mei 2017 22:32

krispie76 01 aug 2019 12:03

Wat ik wilde bedoelen is dat je in Basecamp tracks/routes maakt terwijl een Edge met koersen werkt toch? Als je dan een route op je Edge zet dan gaat die er zowiezo een koers van maken.
Bij het openen van de GPX in connect ziet @TomVanBuel op veel plaatsen rechte lijnen wat mij doet vermoeden dat connect hier gewoon de waypoints die de route bevat met elkaar verbonden heeft. Vandaar mijn suggestie om de route in Basecamp eerst te converteren naar een track. Dan deze track naar GPX te exporteren en deze laatste openen in connect.

Gebruikersavatar
marcuse
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 aug 2006 18:16

Gebruikersavatar marcuse 01 aug 2019 12:12

TomVanbuel schreef: 01 aug 2019 06:47 Ja volgens mij is er toch iets mis met de route. Want als ik het doe via routeyou werkt het wel. Erg vreemd.
Een route is niet meer dan een verzameling punten waartussen de gps of website een route berekent. Hoe de route er dan uit komt te zien is afhankelijk van de kaart en instellingen. Wat er bij jou gebeurd, denk is, is dat de routeyou website een route berekend en wanneer je die overzet naar je GPS dat je dan niet de route, maar de route, zoals berekend, omgezet naar een track overzet. Die zie je dan meteen goed op je scherm.
Wanneer je op de GPS alleen rechte lijntjes ziet, tussen de route punten, dan moet je de GPS even de tijd gunnen om de route te berekenen. En dat kan soms lastig zijn als de kaarten niet overeenkomen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 aug 2019 14:17

krispie76 schreef: 01 aug 2019 12:03 Wat ik wilde bedoelen is dat je in Basecamp tracks/routes maakt terwijl een Edge met koersen werkt toch? Als je dan een route op je Edge zet dan gaat die er zowiezo een koers van maken.
Bij het openen van de GPX in connect ziet @TomVanBuel op veel plaatsen rechte lijnen wat mij doet vermoeden dat connect hier gewoon de waypoints die de route bevat met elkaar verbonden heeft. Vandaar mijn suggestie om de route in Basecamp eerst te converteren naar een track. Dan deze track naar GPX te exporteren en deze laatste openen in connect.
Een Garmin Edge kan zowel met routes als tracks overweg.
Je hoeft een route echt niet eerst te converteren naar een track.

Je tekent een track/route in Basecamp/Mapsource of gelijk welk ander al dan niet on-line programma.
Je slaat deze route/track op als gpx file en laadt deze file op naar je Garmin.

Klaar.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie