Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 830

Bikerdt
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 mar 2017 14:30

Bikerdt 19 jul 2019 23:49

Iemand een idee waar ik momenteel aan een 830 kan geraken?
overal staat ie momenteel uitverkocht of niet meer verkrijgbaar.

Zwasja
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 02 jul 2012 21:06

Zwasja 20 jul 2019 00:07

Heb 'm 8 dagen geleden besteld bij futurum.
Daar staat 2-6 dagen,. Dat hebben ze net niet gehaald, ik krijg'm morgen.

Gebruikersavatar
rielplayer
Forum-lid
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48

Gebruikersavatar rielplayer 20 jul 2019 09:06

Ik heb er vorige week vrijdag eentje opgehaald en inmiddels een aantal keer tot volle tevredenheid gebruikt. ClimbPro is echt een toevoeging. Gisteren de beta (3.55) erop gezet die ClimbPro nog wat uitgebreider maakt.

Overigens de beta via mijn iPhone rechtstreeks erop gezet met iOS 13, wat ook een beta is. Geen computer meer voor nodig.

Gebruikersavatar
rielplayer
Forum-lid
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48

Gebruikersavatar rielplayer 20 jul 2019 09:08

Ik heb er vorige week vrijdag eentje opgehaald en inmiddels een aantal keer tot volle tevredenheid gebruikt. ClimbPro is echt een toevoeging. Gisteren de beta (3.55) erop gezet die ClimbPro nog wat uitgebreider maakt.

Overigens de beta via mijn iPhone rechtstreeks erop gezet met iOS 13, wat ook een beta is. Geen computer meer voor nodig.

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 20 jul 2019 15:29

Ik ga morgen een route rijden die ik van internet heb gehaald. Ik zag dat hij is opgeslagen als track. Ik heb er iets aan veranderd dus ik ging even testen of ik hem kon starten in mijn Garmin. De eerste navigatie aanwijzing in beeld is een straat die ik helemaal niet ken. Vermoedelijk start hij toch op de oorspronkelijke plek. De vorige keer had ik precies hetzelfde en heeft die aanwijzing met een onbekende straat bijna de hele tocht in beeld gestaan en kreeg ik dus geen aanwijzingen. Morgen is een lange en onbekende tocht dus ik wil absoluut niet hetzelfde hebben. Zie ik iets over het hoofd of is hier misschien een makkelijke oplossing voor? Moet ik de track toch omzetten in een route of het startpunt beter wijzigen? Ik heb dit al kort geprobeerd maar kwam er niet helemaal uit. Basecamp werkt bij mij niet echt lekker, ik denk omdat ik op een vrij oude laptop werk..

BrEw
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 04 aug 2018 12:54
Locatie: Antwerpen

BrEw 20 jul 2019 16:01

Ik zou de route downloaden in gpx of tcx formaat en dit bestand op je toestel zetten. Bij het rijden van de route kun je kiezen om naar het beginpunt te navigeren. Basecamp gebruik ik nooit.

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 20 jul 2019 16:03

BrEw schreef: 20 jul 2019 16:01 Ik zou de route downloaden in gpx of tcx formaat en dit bestand op je toestel zetten. Bij het rijden van de route kun je kiezen om naar het beginpunt te navigeren. Basecamp gebruik ik nooit.
Ik heb hem gedownload in GPX, maar de start ligt ongeveer 100km verderop. Ik heb hem dus iets aangepast zodat de route langs mijn huis komt waar ik hem op kan pakken. Echter krijg ik direct bij mijn huis de navigatie aanwijzing dat ik moet afslaan naar een straat die niet in mijn dorp ligt..

Edit: Eigenlijk wilde ik hem dus gewoon op de helft oppakken, maar ik heb het idee dat de Garmin in de war is omdat de start eigenlijk ergens anders is. Mijn vraag is eigenlijk, komt dit omdat het een track is en geen route?

BrEw
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 04 aug 2018 12:54
Locatie: Antwerpen

BrEw 20 jul 2019 16:15

Ik heb geen idee wat het verschil is tussen een track en een route. Als je gewoon de originele gpx op je toestel zet (zonder er zelf aan te foefelen) dan wordt je normaal gesproken naar het begin van de route begeleid, ook al ligt die 100 km verderop.

Gabrie
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 25 mei 2016 23:42

Gabrie 20 jul 2019 17:48

Bij starten van de navigatie vraagt ie ook of je naar het begin wilt navigeren, dit wil je dus niet :-)

En het is idd lastig om het begin punt aan te passen in een GPX. Ligt er aan welke app je gebruikt. Zou eigenlijk ook zo niet weten welke app.
Afbeelding

Mike123
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 nov 2013 22:43

Mike123 21 jul 2019 00:16

Als je een 830 hebt zou je eerst ook kunnen navigeren naar de plek die het dicht in de buurt ligt die bij jouw huis langs komt en als je daar bent gewoon de gpx laden en dan niet kiezen om naar het begin te rijden maar dan gewoon de route op te pikken. Als hij dan zegt dat de het eind van de route is behaald laadt je de route nogmaals en niet naar het begin navigeren, daar ben je al.
Niet vergeten om wel even de opname knop in te drukken om de route op te nemen.

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 21 jul 2019 07:39

Ik gebruik nooit de navigatie functie. Ik rijd al jaren over een lijntje in binnen en buitenland en dat bevalt me uitstekend.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8528
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 21 jul 2019 09:38

Beter is om de route na te tekenen met gpsies.
Inladen.
Creatie as templemate.
Overtekenen vanaf je huis.
Opslaan en op je 830 zetten.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Plaats reactie