Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 830

john65
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 mei 2016 19:14

john65 24 jun 2019 14:21

Jammer dat ze die dingen niet beter testen 400 euro en je bent gewoon een beta tester

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 24 jun 2019 15:10

john65 schreef: 24 jun 2019 14:21 Jammer dat ze die dingen niet beter testen 400 euro en je bent gewoon een beta tester
Dit is helaas de realiteit, en niet alleen bij Garmin :dislike:

Heb zelf geen problemen waardoor ik niet tevreden ben.

Echter gisteren bij het herberekenen deed ie wel vreemd. Het was op een weg met zware bebossing en het herberekenen bleef hij maar vragen. Daar ik de weg wel wist en ik voor het testen wilde uit proberen was het geen probleem..... Dit kan misschien met de verbeterde GPS FW worden opgelost maar deze installeer ik als hij uit BETA is.

Connectiviteit met PM en HRM vallen, nog, niet uit. LiveTrack nu 4x geprobeerd, 3x ging het goed en 1x niet maar dat was een instellingsfout.

Bij navigatie geeft het veld afslag tot volgende de totaal nog af te leggen afstand weer, nog niet het juiste veld gevonden....

Climbpro vind ik wel geniaal, het is misschien niet 100% gisteren werd dit wel aardig benaderd.

Connectiviteit met iPhone werkt goed bij mij.
YFood !!!

rudi assauer
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 30 apr 2014 19:52

rudi assauer 24 jun 2019 19:22

john65 schreef: 24 jun 2019 14:21 Jammer dat ze die dingen niet beter testen 400 euro en je bent gewoon een beta tester
Het is nou niet van gister he. Internet staat compleet vol met uiteraard kattenplaatjes maar ook geklaag over de software van Garmin. Zonder uitzondering met elk toestel dat ze lanceren.

Probleem is ook je kunt er geen pijl op trekken. Zo heb ik wel de Bluetooth problemen met mijn edge 1030 en af en toe een freeze, maar vrijdag ineens na 1,5 jaar dat hij compleet uitviel. Waarom, zeg het maar...

Leer er mee leven, gezien het trackrecord van Garmin wordt het niet beter.
Race: Stelbel Rodano Disc / Cannondale CAAD10
MTB: Santos 4.29
WW: Santos Trekking Lite

Afbeelding

Jan K
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mei 2014 19:03

Jan K 26 jun 2019 13:07

Ik heb sinds een aantal weken, na jarenlang een 810 gebruikt te hebben, ook de 830. Tot afgelopen weekend tot volle tevredenheid, maar nu merk ik dat de batterij leegloopt als het toestel uitgeschakeld is....Had hem vorige week donderdag gebruikt en afgelopen zaterdag weer. Ik laad de batterij na elk ritje weer op en dan is hij na een paar uurtjes rijden zo'n 85%. Na de laatste rit was hij echter 66%, zonder navigeren! Eerst dacht ik nog dat ik hem was vergeten op te laden, maar toen ik hem, na opladen, gisteren weer pakte, stond de Garmin batterij alweer op 66% en nu na 12 uurtjes uit, is hij alweer 15 % gedaald....Heel vreemd! Ik zet hem gewoon uit d.m.v. "Voeding uit"...Heeft iemand hier dezelfde ervaringen? Vind ook dat het opladen tot 100 % lang duurt i.v.m. de 810.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 26 jun 2019 15:37

Jan K schreef: 26 jun 2019 13:07 Ik heb sinds een aantal weken, na jarenlang een 810 gebruikt te hebben, ook de 830. Tot afgelopen weekend tot volle tevredenheid, maar nu merk ik dat de batterij leegloopt als het toestel uitgeschakeld is....Had hem vorige week donderdag gebruikt en afgelopen zaterdag weer. Ik laad de batterij na elk ritje weer op en dan is hij na een paar uurtjes rijden zo'n 85%. Na de laatste rit was hij echter 66%, zonder navigeren! Eerst dacht ik nog dat ik hem was vergeten op te laden, maar toen ik hem, na opladen, gisteren weer pakte, stond de Garmin batterij alweer op 66% en nu na 12 uurtjes uit, is hij alweer 15 % gedaald....Heel vreemd! Ik zet hem gewoon uit d.m.v. "Voeding uit"...Heeft iemand hier dezelfde ervaringen? Vind ook dat het opladen tot 100 % lang duurt i.v.m. de 810.
Had ik vorige week: teruggelopen van 100 naar 86% zonder te gebruiken.
Nu weer even gekeken en na een week niet gebruikt staat ie nu op 99%.

Mike123
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 nov 2013 22:43

Mike123 27 jun 2019 23:49

Jan K schreef: 26 jun 2019 13:07 Ik heb sinds een aantal weken, na jarenlang een 810 gebruikt te hebben, ook de 830. Tot afgelopen weekend tot volle tevredenheid, maar nu merk ik dat de batterij leegloopt als het toestel uitgeschakeld is....Had hem vorige week donderdag gebruikt en afgelopen zaterdag weer. Ik laad de batterij na elk ritje weer op en dan is hij na een paar uurtjes rijden zo'n 85%. Na de laatste rit was hij echter 66%, zonder navigeren! Eerst dacht ik nog dat ik hem was vergeten op te laden, maar toen ik hem, na opladen, gisteren weer pakte, stond de Garmin batterij alweer op 66% en nu na 12 uurtjes uit, is hij alweer 15 % gedaald....Heel vreemd! Ik zet hem gewoon uit d.m.v. "Voeding uit"...Heeft iemand hier dezelfde ervaringen? Vind ook dat het opladen tot 100 % lang duurt i.v.m. de 810.
Dit heb ik vorige week ook gehad. Had hem uitgezet met voldoende om enkele uren te rijden.. Na een paar dagen pak ik hem weer en zet hem aan. Helemaal niks. Compleet leeg.
Maar de laatste paar keren geen problemen gehad. Na een paar dagen 1% gezakt.
Het blijft vreemd.

Jan K
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mei 2014 19:03

Jan K 28 jun 2019 13:20

Vond op een Garmin forum iets dat op mijn (en dus nu ook bij meerdere personen) probleem lijkt. Het gaat hier weliswaar over de 530, maar die is (bijna) gelijk aan de 830Ik heb er even goed op gelet, maar bij mij gaat het scherm wel helemaal uit, maar wellicht hebben anderen hier iets aan....

https://forums.garmin.com/sports-fitnes ... ky-buttons

john65
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 mei 2016 19:14

john65 01 jul 2019 08:27

Zou deze gewoon terugsturen en en nieuwe eisen garantie

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 01 jul 2019 11:14

Ik ben inmiddels 3 jaar in het bezit van een garmin edge explore 1000. Weinig problemen gehad echter sinds 2 weken valt deze ineens uit tijdens het fietsen. Beeldscherm valt uit echter blijft het registreren gewoon doorgaan. Even aan/uit knop en hij word opnieuw opgestart en gaat het weer een paar minuten goed. Geen idee waar dit ineens vandaan komt, ik gebruikte geen navigatie.
Geen nieuwe software update aanwezig.
Gisterochtend Garmin gereset, alles eraf, naar default en daarna ritje gemaakt van2.5 uur en geen issues.
Hopelijk probleem nu opgelost.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 01 jul 2019 11:17

hopjes schreef: 01 jul 2019 11:14 Ik ben inmiddels 3 jaar in het bezit van een garmin edge explore 1000. Weinig problemen gehad echter sinds 2 weken valt deze ineens uit tijdens het fietsen. Beeldscherm valt uit echter blijft het registreren gewoon doorgaan. Even aan/uit knop en hij word opnieuw opgestart en gaat het weer een paar minuten goed. Geen idee waar dit ineens vandaan komt, ik gebruikte geen navigatie.
Geen nieuwe software update aanwezig.
Gisterochtend Garmin gereset, alles eraf, naar default en daarna ritje gemaakt van2.5 uur en geen issues.
Hopelijk probleem nu opgelost.
Waarom zet je dit in een Garmin 830 topic? Lijkt me hier niet thuishoren
Canyon Aeroad
Canyon Grail

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 01 jul 2019 13:04

tomtom schreef: 01 jul 2019 11:17
hopjes schreef: 01 jul 2019 11:14 Ik ben inmiddels 3 jaar in het bezit van een garmin edge explore 1000. Weinig problemen gehad echter sinds 2 weken valt deze ineens uit tijdens het fietsen. Beeldscherm valt uit echter blijft het registreren gewoon doorgaan. Even aan/uit knop en hij word opnieuw opgestart en gaat het weer een paar minuten goed. Geen idee waar dit ineens vandaan komt, ik gebruikte geen navigatie.
Geen nieuwe software update aanwezig.
Gisterochtend Garmin gereset, alles eraf, naar default en daarna ritje gemaakt van2.5 uur en geen issues.
Hopelijk probleem nu opgelost.
Waarom zet je dit in een Garmin 830 topic? Lijkt me hier niet thuishoren
Omdat 2 posts erboven het gaat over een scherm wat uitvalt. Jij denkt dat het OS van een garmin 830 en 1000 enorm verschillen?

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 01 jul 2019 13:20

Ja, en jouw probleem is dus duidelijk ook niet OS gerelateerd....
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Plaats reactie