Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 830

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 19 jun 2019 09:37

bkrmn schreef: 18 jun 2019 17:14 Ah top! Zo direct er even opzetten en testen!
Heb hem erop gezet, is prima en GROOT.

Versnelling weergave nu ook in 50x17 bijvoorbeeld.
YFood !!!

Gebruikersavatar
scubadiver
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 aug 2010 14:25

Gebruikersavatar scubadiver 19 jun 2019 14:47

Weet iemand of ClimbPro voorrang krijgt op de Strava segmenten? Ik ben gisteren een dagje in Limburg wat routes gaan fietsen en kreeg bij de beklimmingen automatisch het ClimbPro schermpje voor. Nu had ik bij de Loorberg het Strava segment aangezet, en hoewel het gisteren geen weer was om PRen te rijden had ik het wel leuk gevonden als ik het scherm te zien had gekregen want dat is nog nieuw voor mij.
Dus ik weer teruggereden naar het begin van het segment en toen het segment opgezocht en "Rijden" geselecteerd maar toen kreeg ik een melding dat de huidige route zou worden gestopt. Dus ik doe denk ik iets verkeerd maar (nog) geen idee wat. Wel een prima verbetering t.o.v. mijn vorige Edge 800 :like:
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2

Gebruikersavatar
RobiOne
Forum-lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 jun 2012 09:45

Gebruikersavatar RobiOne 19 jun 2019 20:21

Vorige week heb ik de 830 ook binnen gekregen. Beviel me 2 dagen erg goed totdat de aan/uit knop er spontaan uit viel. Ik kon hem terug zetten, maar werkte daarna niet heel fijn meer.
Vandaag heb hem terug gestuurd en wordt deze vervangen door een nieuwe.

Ik hoop dat de volgende het iets langer uit houdt....
Laatst gewijzigd door RobiOne op 19 jun 2019 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Zwasja
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 02 jul 2012 21:06

Zwasja 19 jun 2019 21:09

RobiOne schreef: 19 jun 2019 20:21 Vorige week heb ik de 830 ook binnen gekregen. Beviel me 2 dagen erg geef totdat de aan/uit knop er spontaan uit viel. Ik kon hem terug zetten, maar werkte daarna niet heel fijn meer.
Vandaag heb hem terug gestuurd en wordt deze vervangen door een nieuwe.

Ik hoop dat de volgende het iets langer uit houdt....
Je bent al de tweede op dit forum met dit probleem...
Het lijkt me een prachtig apparaat, wil er ook gewag één, maar ik hoop dan wel dat hij uit elkaar valt.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 19 jun 2019 21:17

Zwasja schreef: 19 jun 2019 21:09

Je bent al de tweede op dit forum met dit probleem...
Het lijkt me een prachtig apparaat, wil er ook gewag één, maar ik hoop dan wel dat hij uit elkaar valt.
??

Vizionary
Forum-lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 17 jul 2013 23:31
Locatie: Limburg België

Vizionary 20 jun 2019 20:57

Zo de kogel is door de kerk, heb mijn 810 kunnen verkopen 2dehands en zojuist de laatste 830 die Mantel op voorraad had kunnen orderen . Ik ben alvast benieuwd, de verwachtingen zijn hoog. Ik verwacht wel dat het een goeie upgrade gaat zijn van de 810 naar de 830.

Gebruikersavatar
imarc
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 08 mar 2006 22:01

Gebruikersavatar imarc 20 jun 2019 22:24

Vizionary schreef: 20 jun 2019 20:57 Zo de kogel is door de kerk, heb mijn 810 kunnen verkopen 2dehands en zojuist de laatste 830 die Mantel op voorraad had kunnen orderen . Ik ben alvast benieuwd, de verwachtingen zijn hoog. Ik verwacht wel dat het een goeie upgrade gaat zijn van de 810 naar de 830.
Ben zeer benieuwd naar jouw bevindingen van de overstap. Heb zelf ook een 810 en overweeg de aanschaf van een 830. Ik lees graag je berichten hier over.

Vizionary
Forum-lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 17 jul 2013 23:31
Locatie: Limburg België

Vizionary 21 jun 2019 00:28

imarc schreef: 20 jun 2019 22:24 Ben zeer benieuwd naar jouw bevindingen van de overstap. Heb zelf ook een 810 en overweeg de aanschaf van een 830. Ik lees graag je berichten hier over.
Ik heb hem morgen, kan wel pas zondag gaan testen op de weg. Tot die tijd ga ik wat met de instellingen etc. spelen. Ik hou je op de hoogte!

tweetywashere
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2016 09:09

tweetywashere 21 jun 2019 21:01

RobiOne schreef: 19 jun 2019 20:21 Vorige week heb ik de 830 ook binnen gekregen. Beviel me 2 dagen erg goed totdat de aan/uit knop er spontaan uit viel. Ik kon hem terug zetten, maar werkte daarna niet heel fijn meer.
Vandaag heb hem terug gestuurd en wordt deze vervangen door een nieuwe.

Ik hoop dat de volgende het iets langer uit houdt....
Bij mij was het de ronde knop die eruit sprong. Inmiddels bij Mantel omgeruild voor een nieuwe.

MaartenO
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Best

MaartenO 22 jun 2019 08:22

Ik heb mijn 810 een paar weken geleden verkocht en een 830 ervoor in de plaats genomen. Ik ben tevreden over het nieuwe apparaatje.

Ik had de 810 meerdere jaren en kon hier al prima mee uit de voeten. Touchscreen werkte redelijk, batterij hield het lang genoeg vol als ik de brightness van het scherm maar niet op meer dan 30% instelde en de data die ik erop zag was meer dan voldoende. De navigatiefunctie vond ik niet top, herberekenen duurde lang en routes waren soms lastig af te lezen (kruispunten of plaatsen met veel wegen dicht bij / achter elkaar bijv.),

De 830 is, zoals je mag verwachten, op alle bovenstaande punten net wat beter. Ik had wel een rommelige start met het apparaat. De eerste instellingen doen, ging een paar keer verkeerd. De verbinding met de telefoon was hij steeds kwijt, ik had ineens 3 keer onder elkaar de 830 in mijn iphone bluetooth en het scherm leek niet overal even gevoelig voor touch (in de hoeken van het scherm bijv.).

Gelukkig zijn, na een paar dagen gebruik, mijn iphone en 830 aan elkaar gewend geraakt en maken ze direct verbinding met elkaar. Wel heb ik nog steeds bij de bluetooth instellingen de 830 3 keer staan en weghalen van 1 of meerdere = hele Garmin verbinding weg. Over het touchscreen heb ik nog telefonisch contact gehad met Garmin. Blijkbaar calibreert het apparaat zichzelf na ieder gebruik + opnieuw opstarten. Zou best kunnen kloppen, want na een dag of 3 gebruik is het touchscreen prima en reageert op iedere aanraking goed.

Inmiddels ben ik dus een week of wat en een kleine 1000 km gebruik verder. Langst genavigeerde afstand was 185km en de Garmin heeft zich toen zeer netjes gedragen. Helder af te lezen door het betere scherm en snel herberekenen als de werkelijkheid iets anders is dan de vooraf getekende route.

Fijne features en/of verbeteringen tov de 810:
+ "scherper" scherm
+ automatische brightness aanpassing
+ betere touch (ondanks aanloopproblemen)
+ sneller aan / sneller (her)berekenen
+ navigatie goed te volgen / af te lezen
+ drink waarschuwing (toch handig voor iemand die altijd vergeet te drinken)

MrTwopenny
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2013 09:38

MrTwopenny 23 jun 2019 15:44

Eergisteren een Garmin Edge 830 ontvangen. Tot nu altijd een Wahoo Elemnt gehad. Al drie keer het ding moeten resetten nadat deze niet meer werkte tijdens het connecteren via bluetooth. Gebruikersvriendelijkheid ligt ver achter bij de Wahoo. Ik lees hier dat Bluetoothproblemen normaal zijn. Verder geeft de hartslagmeter een te lage hartslag aan. Eens kijken of Mantel 'm terug wil want ik wordt er niet vrolijk van. Voor €400 mag je verwachten dat alles naar behoren werkt.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 23 jun 2019 18:56

MrTwopenny schreef: 23 jun 2019 15:44 Eergisteren een Garmin Edge 830 ontvangen. Tot nu altijd een Wahoo Elemnt gehad. Al drie keer het ding moeten resetten nadat deze niet meer werkte tijdens het connecteren via bluetooth. Gebruikersvriendelijkheid ligt ver achter bij de Wahoo. Ik lees hier dat Bluetoothproblemen normaal zijn. Verder geeft de hartslagmeter een te lage hartslag aan. Eens kijken of Mantel 'm terug wil want ik wordt er niet vrolijk van. Voor €400 mag je verwachten dat alles naar behoren werkt.
https://forums.garmin.com/sports-fitnes ... -available
YFood !!!

Plaats reactie