Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Low budget horlogemodel fietscomputer/loopcomputer

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 mar 2019 11:18

Een vriend van me is begonnen met fietsen; hij loopt ook.

Probleemstelling: hij wil een computer kopen die voor beide sporten geschikt is - een horlogemodel dus. Er moet hartslag op zitten en GPS.

Zijn budget is beperkt, of beter gezegd hij wil er weinig geld aan uitgeven. Hij vroeg mij om advies maar ik ben geen expert in deze.

Ik kwam zelf uit op een tweedehands Garmin Forerunner 305. Te krijgen voor ca. 3 tientjes via MP. Nadeel is dat je ritjes handmatig moet uploaden, maar goed voor die prijs kun je niet heel veel meer verwachten.

Iemand nog andere tips?

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5947
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 20 mar 2019 11:24

havana schreef: 20 mar 2019 11:18 Een vriend van me is begonnen met fietsen; hij loopt ook.

Probleemstelling: hij wil een computer kopen die voor beide sporten geschikt is - een horlogemodel dus. Er moet hartslag op zitten en GPS.

Zijn budget is beperkt, of beter gezegd hij wil er weinig geld aan uitgeven. Hij vroeg mij om advies maar ik ben geen expert in deze.

Iemand nog andere tips?
Start een crowdfunding actie :lol:
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 20 mar 2019 15:49

@Havana zal toch ergens wel een chineesje zijn ;)

https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 2c3ctGPhoJ
YFood !!!

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 20 mar 2019 17:00

Low low cost is een Xiaomi Mi 3 fitness horloge. deze geeft hartslag en in de app op je telefoon start je een workout, dan gedurende de workout wordt de gps van je telefoon gebruikt om je pad te bepalen. die je later weer op een kaart kan tonen in de app.

https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 2db1RH0KOZ


Delen? gewoon een foto van je workout via whatsapp of facebook :)
Marco :)

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 20 mar 2019 18:09

Low cost; gewoon je smartphone in rugzak en een hartslag meter. Dat neemt al op wat je gedaan hebt.

Wil je nog hartslag aflezen eventueel een garmin vivosmart. Die kan ant+ uitzenden en kan dus als hartslagmeter gebruiken.

De gps functie enkel om op te nemen? Navigeren met de horloge lijkt me moeilijk -kan het?

Los daarvan hebben voor mij de borstband harslagmeters wel altijd de voorkeur boven polshartslagmeting bij sporten. Bij inspanning valt de polsmeting toch tegen.

Walter

Wimmie77
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jul 2017 20:46

Wimmie77 21 mar 2019 21:48

Misschien de amazfit stratos een optie? Veel specs vergelijkbaar met garmin forerunner watch 235. Bevalt mij goed.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 21 mar 2019 21:54

Ik ben erg tevreden met mijn forerunner 235. Op Marktplaats staat er nu 1 voor 90 EUR. Incl hartslag en auto update naar Strava.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Plaats reactie