Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin 820 edge, wahoo Elemnt (bolt) of iets anders

MiDo123
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jun 2018 09:56

MiDo123 01 mar 2019 13:00

Het zoveelste topic over deze gadgets vrees ik :o
Maar ik hoop toch dat jullie ervaringsdeskundigen willen meedenken.

Inmiddels ongeveer een jaar aan het fietsen, tochten tot 120 km zo’n beetje. En ik zou wel graag wat gerichter willen gaan trainen om stappen te zetten. Tot dusver fiets (of tacx) ik 2-3x/week en doe ik eigenlijk maar wat. Meestal steeds beetje verder, enkele keer let ik op snelheid of doe ik een paar keer een minuutje zo hard als ik kan als soort intervaltraining maar echt gericht is het allemaal niet.

Wat zoek ik:
- aanvullende metingen (hartslag, cadans)
- trainingsprogramma integreerbaar: ik wil een (al dan niet van externe partij zoals strava of andere afkomstig) trainingsprogramma kunnen inladen en dat het apparaat mij daar dan doorheen stuurt
- navigatie zodat ik ook in het buitenland of op ander vreemd terrein niet elke 2 bochten mijn telefoon hoef te pakken. Het liefst met de mogelijkheid dat hij herrekend als ik ergens een ander weggetje insla.
- batterij moet minimaal uur of 5 meegaan.

Waar kan ik absoluut niet tegen: als iets niet werkt zoals het moet....en laat dat me nou zo aan het twijfelen brengen.

Als ik zelf zoek kom ik met bovengenoemde wensen bij de 820 uit omdat die als enige ook routes kan herrekenen, echter lees ik ook heel erg veel ergernissen over dit apparaat (traag, vastlopers, stuurt je over wegen die er niet zijn, garmin laat weinig 3rd party dingen toe). Ik kom er niet uit of dit nu nog zo is, zijn veelal reviews uit het verleden en wellicht is software inmiddels zo verbeterd dat het niet meer speelt? Of is dit ijdele hoop en is de hardware gewoon niet goed genoeg en kan ik beter wachten op de 830?

Kunnen wahoo gebruikers mij iets zeggen over hoe zij bovenstaande functies ervaren? Wat doe je als je halverwege je route op onbekend terrein toch wat anders wilt, kun je dat makkelijk evt in je telefoon aanpassen?

Dank voor het meedenken!!

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 01 mar 2019 18:22

Van wat ik lees heeft de Garmin 820 nog altijd problemen, zou zelf die aanschaf niet overwegen.

De Wahoo is prima, en je kunt mits je bereik met je Phone hebt on the fly een route laten uitzetten, let op mits je , GSM netwerk, bereik hebt. Daarnaast heeft de navigatie geen herreken functie zoals de 820.

De Garmin 520Plus heeft vele functies als de 820, maar niet de problemen van de 820 want het heeft geen touch screen en de batterij gaat lang mee vergelijkbaar met de Bolt. Wat hij niet heeft is Wifi maar alleen BT, en je kunt niet op het device een route naar intikken wat wel op de 820 mogelijk is. Kun je wel weer met je Phone maar of dat zo handig is weet ik niet. Er zijn IQ Apps die je wel weer die functionaliteit kunnen bieden.

Succes!
YFood !!!

Plaats reactie