Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Polar Vantage M

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 24 dec 2018 14:10

Ik ben al jaren in bezit van Polar V800 en heeft altijd gedaan wat het moest doen. Maar ik ben nogal van de nieuwe dingetjes, dus mijn oog voorzichtig gevallen op de Polar Vantage M https://www.polar.com/nl/vantage/m.
Misschien een klein beetje geholpen door het feit dat de V800 heel langzaam wat vocht heeft opgenomen en langs randjes het scherm er wat gevlekt uit ziet. (elkaar nadeel kan een voordeel zijn :mrgreen: )

Afbeelding

Je hebt ook de Vantage V, maar voor fietsen lijken me er niet al te veel extra's in zitten die het prijsverschil van 499,- voor de V tov 279,- voor de M rechtvaardigen.

Maar eigenlijk nieuwsgierig naar de eventuele ervaringen hier of zaken om toch op te letten.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 dec 2018 14:37

Geen ervaring met dat ding, maar heb je voor jezelf al de vraag gesteld waarom je perse Polar wilt ipv Garmin?
Ik heb ook jaaaaaaren Polar gehad, maar ik ga niet meer terug. Garmin heeft inmiddels de horloge software goed op orde en zowel de Fenix 3 en 235 die hier in huis zijn geweest waren prima, en nu de 5s en de 5+ zijn ook probleemloos.
Polar heeft het verkloot in mijn optiek toen ze afscheid namen van de onvolprezen 725i.
Less is bore

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 24 dec 2018 16:29

Aangezien iedereen denkt dat Garmin de enige is die zijn software en hardware op orde heeft, kunnen zij veel te hoge bedragen vragen voor de horloges. De huidige Suunto en ook zeker Polar doen niet veel meer onder voor Garmin, dus voor het geld is het een uitstekend alternatief.
Uiteraard zijn er ook wel minpunten, maar daar is de prijs dan ook naar.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 24 dec 2018 16:33

Die vraag heb ik me niet gesteld om eerlijk te zijn. Vanaf begin 1997 altijd (de modernste) Polar gehad en altijd goed bevallen. Dan kijk je inderdaad niet meer naar andere merken. Noem het maar merkenblindheid of zoiets.
Vlot naar je voorgesteld 5s gekeken, maar die zit op prijsniveau van de Vantage V en of ik dat geld nog wil uitgeven is een twijfelgevalletje. Maar ja, twijfel..............
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 dec 2018 16:42

scottwilko schreef: 24 dec 2018 16:29 Uiteraard zijn er ook wel minpunten, maar daar is de prijs dan ook naar.
Daarmee zeg je eigenlijk dat het geen volwaardig alternatief is ;-)

De F5 is wel aan de prijs ja, zitten ook modellen onder. Voordeel van Garmin is de Ant+ compatibiliteit.

Hoe ver is Polar inmiddels met hun programmas? Garmin Connect werkt top en automatisch doorlinken naar Strava. Ik ben niet voldoende op de hoogte van Polar om te weten waar zij staan.
Jammer dat Polar nooit écht heeft doorgepakt en naast Garmin zijn gebleven. Ze hadden de markt, maar gewoon laten glippen. Twee grote concurrenten zou voor ons als consument top zijn geweest.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 dec 2018 16:50

Grootste fout is het vasthouden aan eigen protocollen (WIND) en pas heel laat de stap naar BTLE maken. Een protocol dat inferieur is aan ANT+ op vrijwel alle vlakken. Om over de gemiste navigatieboot nog maar te zwijgen.

Jammer, want ook ik was ooit een Polar-fan van het eerste uur. S725X was gewoon een prima ding.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 dec 2018 19:55

Die 725 was uniek. Mooie hoogtegrafiekjes met hartslag erbij. Was op dat moment meest complete horloge.
Less is bore

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 24 dec 2018 20:29

havana schreef: 24 dec 2018 16:50 Grootste fout is het vasthouden aan eigen protocollen (WIND) en pas heel laat de stap naar BTLE maken. Een protocol dat inferieur is aan ANT+ op vrijwel alle vlakken. Om over de gemiste navigatieboot nog maar te zwijgen.

Jammer, want ook ik was ooit een Polar-fan van het eerste uur. S725X was gewoon een prima ding.
Zover mijn kennis gaat is juist btle beter en nauwkeuriger dan ant+. Niet geheel toevallig dat Garmin ook het bleutooth protocol ondersteund bij de laatste modellen. In mijn ogen dan ook wel de juiste beslissing om op bleutooth over te gaan.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 dec 2018 21:57

Ik denk dat je niet goed geïnformeerd bent. BTLE gebruikt aanzienlijk meer stroom, het bereik is beperkter en het gezeik met compatibititeit is een drama.

Qua nauwkeurigheid doen beide standaarden niet voor elkaar onder, ALS ze werken.

Enige voordeel van BTLE is dat smartphones het ondersteunen al is dat in de praktijk vaak niet zo (vandaar mijn opmerking over compatibiliteit).

dream
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 25 jan 2005 15:16

dream 25 dec 2018 09:02

Ik ben zelf in het bezit van de polar m450 en mijn zoon van een m200 en kan daar alleen maar positief over zijn. Beide toestellen synchroniseren probleemloos met de smartphone of tablet waarna alles in polar flow staat. Automatisch staat alles dan ook in strava. Polar flow is een mooi analyse programma waar van alles in kan zien inclusief hoogtegrafiek. Gemis van ant speelt voor ons niet. Alles werkt met Bluetooth. Hiervoor had ik de oude fietscomputers van polar die dan wel weer hun eigen standaard hadden wat minder was. Ik denk dat de Vantage serie dan ook niet veel steken zal laten vallen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 dec 2018 14:34

Volgens mij hebben ze een halfwas product gelanceerd om maar voor de feestdagen te kunnen verkopen.
Als je ziet wat er nog toegevoegd moet worden.....
https://www.polar.com/en/vantage/updates
Less is bore

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 25 dec 2018 15:41

Heel wat voor en tegen mbt Polar lees ik. Met compatibiliteit eerlijk gezegd nooit problemen gehad en op zich tevreden met V800. Alleen vochtplek onder glas wordt groter en is denk ik kwestie van tijd dat soort van mat glas is.
Overigens synchronisatie van Polar naar Strava wat genoemd is, werkt goed voor zover ik kan beoordelen. Mijn indoortrainingen worden na synchronisatie van klokje naar Iphone vrij direct op Strava getoond.

Opmerking mbt halfwas product zit zeker wat in, maar dat komt volgens mij tegenwoordig bijna bij alles voor. (Iphone X, Garmin 1030 release of zelf een TomTom Rider 400 voor de motor, die alles behalve af was).
In dat opzicht is feitelijk de 1 na laatste stuk safer.

Genoemde alternatieven (dank jullie :winkthumb: ) maar eens op het web bekijken en vergelijken. Kan mooi nu vrouwlief 1 of andere kerstfilm aan het bekijken is. :mrgreen:
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Plaats reactie