Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Polar Vantage M

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 04 jan 2019 21:38

Maar even een terugkoppeling, ik ben toch voor deze Polar Vantage M gegaan.
Andere opties ook bekeken, maar uiteindelijk toch dit klokje. Qua prijs goed te doen en ook uiterlijk van de Polar.
Inmiddels een paar dagen om en ook de continue hartslag aan gezet en kwam er achter dat mijn laagste hartslag op mijn werk is geregistreerd......
polar.jpg
Heb wel het sterke vermoeden dat meting aan de pols bij fietsen toch minder secuur is dan wanneer ik met hartslagband fiets. Lijkt wat achter te lopen op de echte hf waarden en soms vreemde pieken. Dus misschien bij fietsen de hartslagband blijven gebruiken.
Verder happy met het klokje.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 jan 2019 22:21

Gefeli, benieuwd naar je ervaringen.

Polsmeting is een bekend euvel bij het fietsen. Bij hardlopen is het vaak stuk naukeuriger. Bij alle merken.
Less is bore

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 14 feb 2019 13:20

Inmiddels zo'n 6 weken in bezit en geen spijt van de aankoop.
Bij fietsen blijft ik toch de hartslagband gebruiken, lijkt me toch nauwkeuriger.
Batterij gaat lekker lang mee ondanks dat ik hartslagmeting constant aan heb staan. Ook langere ritten met GPS registratie zijn probleem meer. Bij mijn V800 op hoge registratie-interval was dat soms een "dingetje".
Gemeten afstand / gemiddelde snelheid tov bijvoorbeeld een Garmin is minder dan 1% verschil, dus valt me 100% mee.
Inmiddels is de eerste grote software update langs komen en daarin oa de "slimme meldingen" vanaf mijn Iphone. Staat nu weer een dagje aan, maar twijfel of ik hem wel/niet uit ga zetten. Miste het eerlijk gezegd niet en nu vaak een melding en kijk je misschien vaker/te vaak op je telefoon.

Leuke details:
Aantal malen gebleken dat mijn hartslag op het werk lager lag dan in mijn slaap.... (inderdaad, zitten werk)
Als je "redelijk" wat alcohol op hebt, denk je dat je vast slaapt (ik noem het wel eens subcoma). Maar z.g. slaapcontinuïteit is lager.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Plaats reactie